בחירות? שוב? למה?

גיא אדרי קצרין

גיא אדרי קצרין

אם נאמין לפרשנים הפוליטיים וגופי התקשורת בארץ, אז ככל הנראה, כשתקראו את המאמר הזה, יוכרז כבר על היסטוריה שלילית חדשה במדינתנו הקטנה, בדמות פיזור הכנסת בזמן שיא.

כולם מדברים על כך שהפיצוץ נבע סביב סוגיית הגיוס ועמידתו ה”איתנה”, אם אפשר לקרוא לזה כך, של אביגדור ליברמן, על כך שיקודם החוק כפי שאושר בעבר וכל הניסיונות של הגורמים השונים לגשר על הפער לא צלחו.

האם זאת באמת הסיבה? לא ברור. יש שאומרים כי ליברמן מנסה לפגוע בנתניהו, יש אומרים שליברמן קיבל הנחיה מגורמים מסוימים, המממנים אותו, לא לתת יד להקמת הממשלה ויש כאלה שיגידו שליברמן מבין שאם תוקם הממשלה, תתקבע עובדה ובנימין נתניהו, באמצעות חוקי חסינות ופסקת ההתגברות, יזכה לפחות בעוד עשור בשלטון. כך חלומו של ליברמן להוביל את גוש הימין נגוז, או לפחות מתרחק משמעותית. הבעיה המרכזית היא שלא בטוח שזה החוק העיקרי שמעניין את מצביעיו של ליברמן וככל הנראה, הוא מנסה לקרוץ למצביעיו הצעירים שערקו ל”יש עתיד” ול”כחול לבן”.

בדקה ה-90

אם נרד לעומק הדברים, וננסה להבין מה קורה מתחת לפני השטח, נראה שליברמן לוקח כאן הימור מסוכן מאוד. ברור לכולם כי הבחירות, במידה שיתקיימו, יגרמו לחיזוקו של נתניהו ומפלגת הליכוד, במיוחד לאחר חזרתו של כחלון לתוך המפלגה. גם ההבנה של הציבור כי יש צורך בחיזוקן של המפלגות הגדולות, בכדי לא להיגרר לבחירות חוזרות בפעם השלישית, תוביל לפיחות משמעותי בהצבעה למפלגות קטנות וחיזוק הגופים הגדולים.

כמו כן, אני מאמין שמפלגות שלא ישכילו לייצר איחודים גדולים משמעותית, ימצאו עצמן מחוץ למשכן בכנסת הבאה, כאשר הסיכוי שמישהו ירצה לחבור לליברמן במצב בו הוא נמצא הוא אפסי, מה שאומר שליברמן הכניס את עצמו לסכנה גדולה מאוד.

המהלך של ליברמן אומנם ייצר לו תמיכה בקרב מצביעי מרכז ואולי אפילו שמאל, כמי שמייצב את עצמו כאחד שעומד אל מול נתניהו, אך קשה להאמין שאותם אלה שמתנגדים לעצם הרעיון שנתניהו יהיה ראש ממשלה יצביעו לאדם שהצהיר שהמועמד שלו לראשות הממשלה הוא רק נתניהו.

מועד הבחירות המתוכנן לתחילת ספטמבר, תקופת החגים, גם הוא יוביל לירידה משמעותית באחוזי ההצבעה, כך שגם דבר זה יקשה בעיקר על מפלגות קטנות, שם כל קול חשוב.

אחרי כל זה, מסתבר שהמרוויח הגדול מהמהלך של ליברמן הוא דווקא נתניהו עצמו, אלא אם ניקח את העניין המשפטי אתו הוא ייאלץ להתמודד ללא חסינות, ככל הנראה. לכן, עוד יותר לא ברורה ההליכה של ליברמן בצורה עיקשת לכיוון בחירות חוזרות, שהוא יכול להיות המפסיד העיקרי מהן.

לסיכום, תחושת הבטן שלי אומרת את מה שכבר אמרתי לפני מספר שבועות, במאמר קודם: השותפות הקואליציוניות של נתניהו ימצו את הזמן עד תום וממש ברגע האחרון, בתחושה קוסמית מדהימה, ובהכרזה משותפת בה כולם יצהירו על ניצחון, תוקם הממשלה בכנסת ה-21.

כשתקראו מילים אלו, אתם כבר תדעו ככל הנראה אם תחושת הבטן שלי הייתה נכונה, או לא.

שבת שלום.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?