“לדאוג למה שקורה בתוכנו”

ציונות 2017: הנוער הישראלי מחשב מסלול מחדש ויוצא לשטח, בעקבות 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון ויובל למלחמת ששת הימים וחידוש ההתיישבות ברמת הגולן


יותר מ-100 בני נוער חילונים ודתיים, דרוזים, ערבים-נוצרים, עירוניים ומושבניקים מרחבי הארץ, יצאו השבוע ליום חווייתי בגולן, בעקבות מלחמת ששת הימים ולציון יובל לחידוש ההתיישבות ברמת הגולן. לאחר שחוו פעילות עם מדריכי הקק”ל והכנה מעמיקה בקבוצות לימוד אזוריות, עלו בני הנוער שבכיתות ט’-י”א לרמת הגולן, ליום שכולו ערכים וחוויה.

במהלך היום, התחלקו בני הנוער לקבוצות וסיירו עם מדריכי מדרשת הגולן באתרי המורשת ברחבי הרמה, ביניהם גשר בנות יעקב, מצפה חופית, מפל עיט, הירדן ההררי. הם ביקרו באתר ההנצחה במצפה גדות, אשר שלט על הדרך הראשית שעלתה לרמה ושמעו הדרכה מרתקת בעקבות הקרב בתל פח’ר ובמצפה קוניטרה, המשקיף על העמק ועל גבול ישראל-סוריה. כל אחד מהמקומות עטף מזווית אחרת את מלחמת ששת הימים ונגע במשבר המים הישראלי. גם סיפורו של אלי כהן, המרגל הישראלי בדמשק, אשר ליווה את נקודות ההדרכה השונות במהלך היום, היווה ציר משמעותי עבור בני הנוער.

משם, נסעו למדרשת הגולן בחיספין, שם השתתפו במעגלי שיח, שעסקו במלחמת ששת הימים אל מול המלחמות והפערים בחברה כיום.

“פעם, הבעיות התבטאו במלחמות על טריטוריה ומשאבים. היום, המלחמות שלנו הן על עניינים חברתיים, בין יהודים ערבים, בין העדות”, אמרה אחת המשתתפות. “אנחנו חיים כאן ועכשיו. צריך לדאוג למה שקורה בפנים, בתוכנו ובינינו. לזכור שגיבור זה לא רק לצאת ולהילחם בנשק, אלא זה ממש בחיי היום-יום”.

לחבר בין הנוער לציונות

מנכ”ל תנועת הנוער “צמרת”, שגיא וסרמן, שהיה אחראי על התכנית ואף ליווה את הקבוצה, ציין בסיום: “הנוער המגוון הגיע מתוך רצון להתחבר ולפעול בנושא הציוני. לאורך היום נגענו בחמישים השנים שעברו ממלחמת ששת הימים, ובתהליך שקרה בחברה הישראלית בעקבות הקרבות. החבר’ה, שזו הפעם הראשונה שהם נפגשים כקבוצה מלוכדת, ישבו לשיח משותף ועיבדו את הדברים שראו ושמעו מתוך בגרות והכלה. הם נגעו ברבדים חברתיים עמוקים שעלו במהלך היום ואף בחנו את המצב הנוכחי בסוריה ודיברו על היכולת שלנו להיות במובן זה קרן אור. היה מפגש מעניין ומרתק ובעיקר, היה מרגש לגלות שוב את האיכויות שיש בנוער שלנו”.

מנכ”ל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד: “המועצה הציונית בישראל שמה לה למטרה לפעול לאורך כל השנה סביב אירועים מההיסטוריה והמורשת של העם בארץ ובגולה. השנה, אנו חוגגים 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון ויובל למלחמת ששת הימים והשגת השליטה על שטחי רמת הגולן. אנו גאים ושמחים להיות שותפים במסע החווייתי אליו יצאו בני הנוער מרחבי הארץ, מסע שמטרתו לחבר בין בני הנוער לערכי הציונות והמורשת”.

אירועי היום המיוחד נערכו כחלק מסדרה של שישה ימי פעילות מעמיקים, העומדים כנגד ששת ימי המלחמה. הסדרה נועדה לחזק את החיבור של בני נוער שונים מהפסיפס הישראלי לארץ ולערכי הציונות, בדרך של מפגש חברתי חווייתי. התכנית מתקיימת לקראת הקונגרס הציוני לנוער ה-63 וביוזמת המועצה הציונית בישראל ומנהל חברה ונוער ומוקדשת לציון 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון. במסגרת התכנית, מתקיימים מפגשים בין בני נוער הכוללים פעילויות ברחבי הארץ, סיורי מורשת קרב, חידון ופעילות התנדבותית. שיאה של התכנית הנו הכינוס הארצי, בו ייקחו חלק כ-1,000 בני נוער מרחבי הארץ.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?