אזור תעשיה קצרין – פיתוח, הישגים, בנייה ותכניות לעתיד

באזור התעשייה קצרין מועסקים כיום מעל 1,400 עובדים ב-127 עסקים. ב-3 השנים האחרונות, הוקמו במקום מפעלים ועסקים על שטח של 11,000 מ”ר

דוברות מועצה מקומית קצרין


עוד בתחילת דרכו, אזור התעשייה בקצרין היווה אבן שואבת ליזמים, בעלי עסקים ובתי מלאכה. מיקומו המרכזי, בלב רמת הגולן, הפך אותו ליעד מתפתח, מתחדש וחשוב. אזור התעשייה הנו פארק תעשייתי, המוקף טבע וטומן בחובו מרכזי מבקרים רבים ומגוונים, שמהווים חלק בלתי נפרד מההיסטוריה, התעשייה, הפיתוח והתיירות של קצרין והגולן.

כיום, קיימות התחלות בנייה חדשות של כ-8,500 מ”ר נוספים ועוד כ-10,000 מ”ר נמצאים בשלבים שונים של תכנון וממתינים להיתרי בנייה. בין המפעלים אפשר למצוא מפעל תבלינים, מבשלת בירה, מפעל למוליכים למחצה, בתי מלאכה שונים ועוד

בשנים האחרונות, פועלת החברה לפיתוח קצרין (חפ”ק) ללא לאות למען פיתוח אזור התעשייה. חזון החברה הנו “פיתוח וגידול הפעילות הכלכלית של המועצה המקומית קצרין לטובת השגת יעדיה”. אכן, בשלוש השנים האחרונות, הסתיימה בנייתם של עסקים ומפעלים על פני 11,000 מ”ר. כמו כן, כיום, קיימות התחלות בנייה חדשות של כ-8,500 מ”ר נוספים ועוד כ-10,000 מ”ר נמצאים בשלבים שונים של תכנון וממתינים להיתרי בנייה. בין המפעלים שנבנו, או שנמצאים בתהליך של אישור, אפשר למצוא מפעל תבלינים, מבשלת בירה, מפעל למוליכים למחצה, בתי מלאכה שונים ועוד.
חשוב לציין שתוספת של כל 10,000 מ”ר מוסיפה מעל ל-400 אלף ש”ח בשנה להכנסות המועצה. היקף ההשקעה של היזמים הפרטיים באזור התעשייה יסתכם בסכום של מעל 50 מיליון ש”ח, בשנים 2017-2020.
באזור התעשייה מועסקים כיום מעל 1400 עובדים ב-127 עסקים. נתון זה מהווה גידול של מעל 40% בכמות העובדים ו-27% בכמות העסקים, בהשוואה לשנת 2013. הארנונה הנגבית גדלה בסך של 22%.

המגרשים מוכנים לשיווק

פעילות החברה לפיתוח קצרין נחלקת לשלושה חלקים עיקריים: שיווק ופיתוח אזור התעשייה, ניהול פרויקטים ברחבי המועצה וניהול נכסים באזור התעשייה ובעיר קצרין.
בשנתיים האחרונות, שווקו כ-40 דונם ועוד מעל ל-20 דונם נמצאים בתהליכים שונים של הקצאה. בתחום הפיתוח, הושקעו בשנים האחרונות מעל ל-30 מיליון ש”ח בפיתוח מגרשים, סלילת כבישים ומדרכות.

הפרויקטים העיקריים שבוצעו באזור התעשייה בחמש השנים האחרונות הם:
  • שיפוץ האזור הישן באזור התעשייה קצרין, בהיקף של כ-11 מיליון ש”ח. בפרויקט זה, נסללו מחדש כל הכבישים, המדרכות רוצפו באבנים משתלבות, שודרגו תשתיות המים והביוב ונשתלו מחדש השטחים הציבוריים
  • עבודות פיתוח במגרשים, בהיקף של כ-9 מיליון ש”ח. במסגרת הפרויקט, בוצעו עבודות עפר בכל מגרשי אזור התעשייה, כך שהיום, מבחינה תשתיתית, 
כל המגרשים מוכנים לשיווק
  • סלילת כבישים חדשים. במסגרת הפרויקט, נסללו הכבישים במתחם הצפוני של אזור התעשייה, נסלל מחדש הכביש הראשי (דרך היין), נסללו חניות חדשות לרווחת העובדים והוחלף השילוט בכל אזור התעשייה לשילוט קריא ומאיר עיניים
    שדרוג תאורת אזור התעשייה כולו לתאורת לד

בפיתוח המאסיבי של אזור התעשייה, ניתן להבחין כבר בירידות מצומת קצביה (קצרין דרום). עם הסיבוב, נגלה הפיתוח התעשייתי והתשתיתי של אזור התעשייה. את עבודת הדחפורים והבונים לא יפספס מי שנכנס לשטח אזור התעשייה ומבנים חדשים קורמים עור וגידים ונבנים לטובת מפעלים, כמו מפעל תבלינים מיוחד, יזמות מבני תעשייה רחבים וחדשניים וכמובן, הרחבות נוספות למפעלים קיימים.

פעילות נוספת של החברה הינה, ניהול הקאנטרי ופרויקטים עבור המועצה המקומית קצרין, במסגרת פעילות זו, החברה מנהלת את הפרויקטים והנכסים הבאים: קאנטרי קצרין, בו הושקעו בשנים האחרונות כספים רבים לשדרוג הג’קוזי, חדר הכושר והבריכה החיצונית, הקמת קריה ממשלתית, החברה מנהלת עבור המועצה את הקמת הקריה הממשלתית, בניית הקריה הממשלתית, מתוכננת להסתיים בשנתיים הקרובות והקמת מעונות סטודנטים.

כמו כן, החברה מנהלת מספר נכסים בבעלותה, כגון החנויות ברחוב האמנים, המבנה לטכנולוגיות מתקדמות באזור התעשייה ונכסים במרכז מסחרי איתן.
אורן משולמי, מנכ”ל החברה לפיתוח קצרין: “החברה לפיתוח קצרין עובדת ללא לאות למען פיתוחה הכלכלי של קצרין, הן בתחום התעשייה והן בתחום יוזמות בניה ופיתוח אשר יצעידו את קצרין לעבר עצמאות כלכלית”.
דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין ויו״ר דירקטוריון החברה לפיתוח קצרין: “בשנים האחרונות החברה לפיתוח קצרין מתמקדת בשדרוג תשתיות קיימות והכנת תשתיות חדשות באזור התעשייה על מנת לעודד ולקלוט יזמים רבים מהבית שפונים להקמת עסקים בעיר. המטרות העיקריות שלנו לתקופה הקרובה הן לייצר הכנסה קבועה לרשות ויצירת מקומות תעסוקה חדשים בתחומים כמו הייטק, תיירות ושירותי מסחר ותעשייה. הודות לפעילות המקצועית של מנכ”ל החברה ודירקטוריון החברה עלינו על גל הצלחה וחשוב לשמור על המגמה החיובית. אני מאמין, כי תוך זמן קצר, קצרין תהיה בין המובילות האזוריות בתחום הכלכלה המתקדמת לרווחת התושבים הקיימים והמצטרפים בעתיד”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?