דניאל קזין היא מנהלו החדש של בית הספר "גמלא". קזין מאמין כי החינוך עומד על ארבעה עמודי יסוד, המלווים את העוסק בתחום לאורך כל זמן עבודתו: אהבה, מקצועיות, עקביות ומשמעת. במאמר זה מביא קזין את עיקרי האני מאמין החינוכי שלו
בעשרים השנים האחרונות ניתנה לי הזכות להיות חלק ממערכת החינוך הישראלית. כאיש אקדמיה, כמורה, מחנך ומנהל אני רואה את החשיבות הגדולה בעיסוק בתחום זה שהנו אחד העיסוקים הבודדים המעצבים את עתידו של דור שלם.
אני כיום בן 50, אב לשני בנים בוגרים. לאחר שמונה שנות שירות בצה"ל בנ"מ ובחיל המודיעין השתחררתי בדרגת רב סרן והשתלבתי כמעט מיד במערכת החינוך. במהלך עבודתי שמשתי כמורה להיסטוריה ואזרחות, רכז שכבה ומנהל. בשנים האחרונות עסקתי בשיקום בתי ספר ואף הקמתי חווה חקלאית חדשה וייחודית בערבה. במגביל לעבודתי במערכת החינוך הרשמית עסקתי בתחום הכשרת המורים כמדריך פדגוגי וכמרצה במכללת סמינר הקיבוצים. נוכחתי לדעת שהשילוב בין האקדמיה ושטח הוא שילוב מנצח.
אני מאמין בכל ליבי שהחינוך עומד על ארבעה עמודי יסוד, המלווים את העוסק בתחום לאורך כל זמן עבודתו: אהבה, מקצועיות, עקביות ומשמעת.
החינוך עוסק בבני אדם. אדם יכול לעסוק בתחום חשוב זה אך ורק אם יש לו אהבה גדולה לאנשים באשר הם. לאהבה זו יש לחבר מיד את תכונת המקצועיות. בזמנים אלה כאשר אוטוסטראדת המידע נמצאת בכל בית ובית, המדע מתקדם בצעדי ענק, ותופעות שונות ומשונות הם עניין של חדשות לבקרים הרי המורה לא יכול להישאר מאחור. המורה חייב להיכנס לכיתת הלימוד שלו עם מטרה ויעד מוגדרים מראש. הוא חייב להיות עקבי במעשיו וגם במידה מסוימת בדעותיו.
משמעת היא גם אישית של המורה וגם משמעת אישית של התלמיד. יש להקפיד על נהלי המוסד ולשמור על מסגרת וגבולות ברורים לכולם. פריצת מסגרות מכיוון התלמידים יכולה לשבש את מהלך הלימודים במוסד.
השאלה הגדולה היא איך עושים זאת? אוכל לומר שהסוד הגדול להצלחה עם ילדים הוא הקשר הבלתי אמצעי איתם ועם הוריהם. קשר רציף, אישי, המקשיב ועוזר הוא לפעמים חשוב יותר מהשיעור עצמו. כמובן, מעל הכל האמונה ביכולתו של התלמיד להצליח והעברת אמונה זו לתודעה של התלמיד, תזניק אותו קדימה להצלחה.
השינויים המתרחשים בגולן בכלל ובקצרין בפרט מהווים קרקע פורייה ביותר לחדשנות ולהתפתחות חינוכית. אני שמח מאוד להיות חלק מהתפתחות חשובה זו בחינוך המקומי ומקווה להפוך את בית הספר גמלא לאבן שואבת להצטיינות חינוכית הן ערכית והן מבחינת הישגי התלמידים. מערכת חינוך מצוינת תהפוך גם לאבן שואבת לאוכלוסייה חדשה ולהגדלת היישוב שלנו.