שמים את הגולן במרכז

השבוע, התכנסה ממשלת ישראל לישיבה חגיגית במבוא חמה והחליטה להקצות לגולן כמיליארד שח. התכנית הממשלתית לגולן: מה זה אומר? ואיך חיינו כתושבי הגולן יושפעו מזה?


ביום ראשון, השבוע, אירחנו את ישיבת הממשלה בקיבוץ מבוא חמה, בגולן. היה זה יום חג של ממש, בו התכנסו ראש הממשלה, שרים ושותפים נכבדים נוספים, לאשר את החלטת הממשלה, שמטרתה פיתוח ההתיישבות ומינוף כלכלי לגולן ולקצרין.

הנהגת קיבוץ מבוא חמה נרתמה ונערכה בצורה מכובדת לאירוח הישיבה בחדר האוכל המיתולוגי של הקיבוץ. חדר האוכל של מבוא חמה הוא חדר האוכל הראשון בגולן שנותר כפי שהיה ועדיין משמש להתכנסויות שונות. המקום הותאם וסודר לישיבה, בהתאם לדרישות.

מיקום הקיבוץ, על צלע ההר, המשקיף לנוף עוצר נשימה של מורדות הגולן והכנרת, תרם לאווירה והוסיף פסטורליות.

במקום ההתכנסות הוצגו בגאווה גדולה מספר עסקים מקומיים שמייצגים את הגולן עם תוצרת מקומית. בין החברות המשתתפות הגיעו: “מיצי קשת“, שחילקו בקבוקים של מיצים טבעיים מתוצרת חקלאית מקומית, שוקולדדה קרינהעסק שהוקם בגולן מתוך אמונה בחבל ארץ הייחודי שלנו ומייצרים שוקולדים משובחים ביותר, מחלבת נטור, עם גבינות עזים בטעמים מפתיעים וסיפור מרתק של ציונות והגשמה, יקבהר אודם“, עם יין משובח וסיפור של עסק משפחתימקומי של משפחת אלפסי, מהיישוב אודם. היקב זכה במקום הראשון ליקבי הבוטיק בתחרות הארצית. מפעליבית אל תעשיות ומזוןהציגו את הריבות והרטבים המעולים שמיוצרים מתוצרת חקלאית מקומית ובית אל תעשיותהציגו את המכשור הטכנולוגי אותו הם מפתחים.

השרים טעמו ונהנו משיח חופשי והיכרות עם היזמים. הכיבוד שהוגש במקום, היה כולו מתוצרת מקומית, איכות של הגולןגאווה לאומה.

העצימו את ההתרגשות ילדי הגן של מבוא חמה, שהגיעו ובידם ציור שהכינו בעצמם ובו ברכה לראש הממשלהברכת הדרך ותודה על העשייה למען הגולן, הבית של כולנו. היה מרגש לראות את דור העתיד של הגולן מעניק לראש הממשלה את הברכה

ברכת ילדי הגן

לאחר ההתכנסות, יצאו השרים לתמונה משותפת על רקע נוף הכנרת.

העצימו את ההתרגשות ילדי הגן של מבוא חמה, שהגיעו ובידם ציור שהכינו בעצמם ובו ברכה לראש הממשלהברכת הדרך ותודה על העשייה למען הגולן, הבית של כולנו. היה מרגש לראות את דור העתיד של הגולן מעניק לראש הממשלה את הברכה.

מתוך שמירה על בריאות הציבור ובשל מגבלות הקורונה האירוע צומצם למינימום משתתפים. בנוסף, הוצבה עמדת בדיקות אנטיגן של מדא וכל המשתתפים נדרשו לערוך בדיקה טרם כניסתם למתחם ורק בעלי תוצאה שלילית הורשו להשתתף.

היה ברדיו

על מנת לחלוק את הרגעים ההיסטוריים עם התושבים, העברנו בשידור חי את הישיבה וההתכנסות ברדיו האזורי שלנו, רדיוארץ הגולן“.

מנהל הרדיו, מיקי נירון, הגיש וערך יחד עם השדרן ומנהל קהילה של בני יהודה, צחי בוכניק ואתם יוני וסילבסקי, שעזר בהפקה.

את השידור פתחנו בריאיון עם ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, שהביע ושיתף בהתרגשותו מהמעמד, לקראת העברת ההחלטה אותם גיבש במשך חודשים רבים עם משרד ראש הממשלה.

אחריו, רואיינו שר המשפטים, גדעון סער, שהיה שותף מלא להובלת ההחלטה לגולן ודחף להכנסת הסעיף בתקציב הקואליציוני. שר הביטחון, בני גנץ, דיבר על החשיבות האסטרטגיתביטחונית של הגולן למדינה כולה. שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמשרדו הוא המרכזי בהחלטה בהובלתו ובייעוד שהוגדר להכפלת האוכלוסייה. חכ צביקה האוזר, שותף מלא וידיד הגולן, מיוזמי התכנית לגולן. מנהל המטה לתכנון לאומי, שלומי הייזלר, שהבין את חשיבות הירתמותו והתגייס להוביל מהפכה בתכנון הסטטוטורי האזורי, כדי לאפשר את מימוש ההחלטה.

גם ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, התראיין והשידור הועבר גם בדף הפייסבוק של המועצה המקומית קצרין, לטובת התושבים.

הפסל המיוחד

מתנה מיוחדת, בסימן מבוא חמה, ניתנה לראש הממשלה והשרים. הם קיבלו דגם מוקטן בזכוכית עם חיתוך לייזר, שיוצר במיוחד עבורם, של פסל מגן דוד תלתממדי, בשםהאפשרי והבלתי אפשרי“, של האמן והיוצר יונתן גרין, תושב מבוא חמה.

יונתן אומר: “זה שנים רבות, שיושב לי בראש לנסות לבנות אתהמשולש הבלתי אפשרי‘, הנקרא גםמשולש פנרוז‘. ליובל החמישים של מבוא חמה, החלטתי שזה הזמן והפנסיה מאפשרת. את המשולש הבלתי אפשרי אפשר לצייר, אך לא ניתן לבנותו בצורתו הטהורה במציאות. את המשולש ציירו מספר אמנים והוא אף מופיע כפסל במספר מקומות, אבל את החיבור של שני משולשים היוצרים מגן דוד לא ראיתי מעולם“. האומן בנה מודלים עד לקבלת התוצר הסופיהמגן דוד.

את המיקום בחרתי כדי שיוכלו לראות את פסגת התבור בתוך המגןדוד וקראתי לוהאפשרי בבלתי אפשרי‘, כאות והוקרה לקהילה החמה והתוססת שסייעה לי להפוך את החלום למציאות“.

זה הרגע של רמת הגולן

את ישיבת הממשלה פתח בדברים רהמ, נפתלי בנטראשית, אני מבקש להודות לחברי קיבוץ מבוא חמה, קיבוץ של התקם מלפני כ-53 שנה, על האירוח החם של ישיבת הממשלה המיוחדת הזאת ושל חברי הממשלה.

חברים, זה הרגע שלנו, זה הרגע של רמת הגולן. שילוב של נסיבות הביא אותנו היום להחלטה דרמטית של הממשלה להפנות משאבים רבים, כמיליארד שקלים, לחיזוק ההתיישבות ברמת הגולן.

ראשית, חובה לומררמת הגולן היא ישראלית, זה מובן מאליו. משנת 1981, חל עליה החוק הישראלי וזה מעל לכל ויכוח.

רהמ נפתלי בנט: המטרה שלנו היום היא להכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן. לשם כך, אנחנו מחזקים את העיר קצרין בשתי שכונות חדשות, רובע 12 ורובע 13. לשם כך, אנחנו גם מקימים שני יישובים חדשים ברמת הגולןהיישוב אסיף והיישוב מטר

העובדה שממשל טראמפ הכיר בכך והעובדה שממשל ביידן הבהיר שאין שינוי במדיניות הזאת הן גם בעלות חשיבות. התכנית שנאשר היום מציינת 40 שנים להחלת החוק כאן ולמען האמת, מגיעה באיחור ניכר, באיחור של שנים. המטרה שלנו היום היא להכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן. לשם כך, אנחנו מחזקים את העיר קצרין בשתי שכונות חדשות, רובע 12 ורובע 13. לשם כך, אנחנו גם מקימים שני יישובים חדשים ברמת הגולןהיישוב אסיף והיישוב מטר. אנחנו מגבירים פה את ההתיישבות.

יותר מחצי מיליארד שח לתכנון ודיור. 162 מיליון שח לפיתוח אזוריתיירות, תעשייה, מסחר, כל מה שמייצר כאן מקומות עבודה טובים. עוד 160 מיליון שח לשיפור איכות החייםתחבורה, רפואה ועוד ממדי חיים.

אני מבקש להודות לחברי הממשלה, בעיקר ידידיי השר גדעון סער, השרה איילת שקד, שר האוצר ושרים אחרים שנרתמו, גם למי שנעדר פה עכשיו, חכ צביקה האוזר, שבאמת דחף והביא אותנו לרגע הזה.

אני גם מבקש להודות במיוחד למנכל משרד ראש הממשלה, יאיר פינס, שעובד על זה תקופה ארוכה ואמר לי הבוקר איזה שיתוף פעולה הוא קיבל, עם רצון טוב מכולם. זה היה קל, זה לא היה קשה.

לישראלים, שמחפשים מקום לבנות בו את ביתם אני אומרהרמה מחכה לכם. בואו לגולן“.

להפוך חזון למציאות

אחריו דיבר ראש המועצה, חיים רוקח, שאמר את הדברים הבאיםאני נרגש לארח כאן היום את ישיבת הממשלה ומודה לכם על המעמד המכובד. כ-40 שנה לאחר שממשלת ישראל, בראשות מנחם בגין, העבירה את חוק הגולן ההיסטורי, התכנסנו כאן היום כדי להפוך חזון למציאות. היופי עוצר הנשימה של הגולן, לצד הערך האסטרטגי העצום והתפתחותו בשנים האחרונות, הפכו אותו לנכס של ממש עבור מדינת ישראל כולה. הגיע הזמן להכיר בגולן כאחד מחבלי הארץ החיוניים ביותר שלנו ובעל פוטנציאל עצום שטרם מומש. בעבודה אינטנסיבית משותפת, יחד עם משרדי הממשלה השונים, מובאת בפניכם החלטה זו, שתקדם את האזור למימושו של היעדהכפלת מספר התושבים בגולן.

עיקר חשיבותה של החלטה מתמקדת בדאגה לשיפור חיי התושבים המתגוררים כיום בגולן וכהכנה לקליטה למשפחות הבאות ובכלל, לתת את דעתנו ומשאבנו למימוש פוטנציאל הפיתוח העצום שטמון בגולן, תוך שמירה על ערכי הסביבה והטבע הייחודיים ולהירתם בכל כוחנו לממש אותו לטובה.

ראש המואז, חיים רוקח: אמשיך לפעול בכל המישורים ומול כל הגופים ויחד, נבנה את הגולן לתפארת. אני מאמין שזהו מהלך היסטורי, שישנה את מציאות הגולן בשנים הקרובות ויביא לצמיחה ולשגשוג, כי כולנו מחויבים לעתיד הגולן

אמשיך לפעול בכל המישורים ומול כל הגופים הרלוונטיים ויחד נבנה את הגולן לתפארת. אני מאמין שזהו מהלך היסטורי שישנה את מציאות הגולן בשנים הקרובות ויביא לצמיחה ושגשוג של הגולן, כי כולנו מחויבים לעתיד הגולן.

אני מודה לכל אחד ואחת מכם על שותפות והירתמות לפיתוח הגולן. העבודה הרבה למימוש עוד לפנינו ואני מאמין שבעשייה משותפת נביא את הגולן להישגים מרחיקי לכת“.

לסיכום, המשאבים שיוקצו למועצה אזורית גולן ישפיעו על עתיד התושבים והדורות הבאים. ללא ספק, יום ראשון היה היסטורי ומיוחד. אנחנו בדרך הנכונה, מחויבים לעתיד הגולן.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?