נוער הגולן מדריך את ילדי הגולן

תכנית בשביל הגולן

שביל הגולן משמש כ”עמוד שדרה”, דרכו נוגעים התלמידים בתכנים רלוונטיים מעולם שמירת הטבע, הגיאולוגיה, הארכיאולוגיה וההיסטוריה. ויש גם עשייה


 

“אין אהבת הארץ בלא ידיעת הארץ ואין ידיעת הארץ בלא מגע בלתי אמצעי אתה… רק הרואה בעיניו כמה יפה היא… יוכל לאהוב את הארץ, לאהוב אותה אהבה של ממש”.

כך הפליא לתאר זאב וילנאי, אחד מגדולי חוקרי ארץ ישראל. למשפטים אלו ניתן להוסיף ש”רק האוהב את הארץ הזו, יידע לשמור עליה באמת”. זהו המסר העומד מאחורי פיתוח תכניות חינוכיות שונות המתקיימות ברמת הגולן. לאורך שנת הלימודים, מתקיימות פעילויות חינוכיות רבות, המיועדות לגנים, לבתי הספר היסודיים ולמוסדות העל-יסודיים, במועצה האזורית גולן. מטרת כל אלה היא להפגיש את התלמידים עם הטבע, הארכיאולוגיה והמורשת של הגולן.

התכנית החינוכית “בשביל הגולן” מתקיימת זו השנה השביעית, תחת המטרייה של המועצה האזורית גולן, משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה, בהפעלת מרכז החינוך וההסברה, גולן של רשות הטבע והגנים. תכנית זו צמחה מתוך הצורך לחזק את זיקתם של ילדי הגולן אל הזהות ה”גולנית” שלהם. במסגרת התכנית, מאמץ כל מוסד חינוכי מקטע משביל הגולן. למעשה, השביל משמש כ”עמוד שדרה”, דרכו נוגעים התלמידים בתכנים רלוונטיים מעולם שמירת הטבע, הגיאולוגיה, הארכיאולוגיה, ההיסטוריה ועוד.

התכנית אינה מתרכזת בלמידה בלבד, אלא גם בעשייה. העשייה מתמקדת בפיתוח נקודות עניין שונות בשביל הגולן, תרומה לתחזוקתו והעברת הידע הנרכש והחוויה אל קהילת הגולן. ההנחה היא כי יצירת זיקה בין הילד לסביבה, בעזרת עשייה ופעילות בשביל, תחזק את האכפתיות לגולן ותעודד מעורבות ועשייה. בתכנית שותפים כל מוסדות החינוך בגולן ועוסקים בנושאים של מגוון ביולוגי, שטחים פתוחים, ניקיון, זיהום אוויר ואנרגיה מתחדשת, בליווי היחידה הסביבתית של הגולן.

“רק האוהב את הארץ הזו, יידע לשמור עליה באמת”. זהו המסר העומד מאחורי פיתוח תכניות חינוכיות שונות המתקיימות ברמת הגולן. מטרת כל אלה היא להפגיש את התלמידים עם הטבע, הארכיאולוגיה והמורשת של הגולן

חזון חינוכי מתממש

במסגרת התכנית החינוכית “בשביל הגולן”, התקיים ביום רביעי שעבר, יום שיא לכל תלמידי כיתות ג’, בבתי הספר היסודיים, במועצה האזורית גולן. הפעילות התבצעה במרחב עין תאופיק, נקודת הסיום של שביל הגולן.

עם ההגעה לעין תאופיק, התקיים הפנינג ענק שהופעל על ידי בני נוער מהגולן, המשתתפים בתכנית החינוכית “בשביל הגולן” במוסדות העל-יסודיים, מדריכי השל”ח מ”נופי גולן” ובנות מאולפנת “איל”, בנוב. תלמידי התיכונים היו מקסימים ומסבירי פנים והעבירו תכנים בנושא שמירת טבע, כולל באולינג נחלים, מה פוגע בחיות, יצירת מסכות של חיות בר, משחקי ענק בנושאים של סלמנדרות ונשרים והפתעות נוספות. עוד היו בשטח מדריכי רשות הטבע והגנים, שהעבירו מידע בתחנות בנושא נשרים, זיהום אוויר, חיות בר ועוד. כמו כן, הייתה תחנה בנושא “תצפיטבע”, תכנית שימור טבע בגולן, בעזרת הקהילה.

האווירה הכיפית שהייתה בחורשה שבעין תאופיק הראתה אחדות גולנית. בתי ספר מתערבבים זה בזה ומשחקים ביחד בהפעלה של תלמידי תיכון, שמצדם הגיעו עם נכונות להפעיל ולתרום.

לסיום, נאמר תודה גדולה לכל בתי הספר שלקחו חלק ביום זה ולכל מי שסייע להעביר את היום בבטיחות ובביטחון.

המועצה האזורית גולן

מרכז חינוך והסברה גולן, רשות הטבע והגנים

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?