שלושה צנתורי מוח ביום אחד

בשבת אחת, הצילו ביחידה לשבץ מוחי, במרכז הרפואי “צפון”, שלושה מטופלים באמצעות צנתור מוח חירום

בתמונה: מימין לשמאל – ד”ר ערן מאירוביץ’, אינה גוסליצר, ד”ר ניזאר חוראני, ד”ר נטליה צ’סניק. צילום: המרכז הרפואי “צפון”

במהלך השבת, הגיעו אל המרכז הרפואי “צפון” שלושה מטופלים שונים שנזקקו לצנתור מוח דחוף. אחת הופנתה מבית החולים “כרמל” בחיפה, השנייה מהמרכז הרפואי “רמב”ם” בחיפה והשלישי פונה על ידי אמבולנס מכפר כמא, שבגליל התחתון. שלושתם התאוששו וחזרו לתפקוד כמעט מלא. 

מנהל היחידה לשבץ מוחי, ד”ר ניזאר חוראני, מספר ששלושת המטופלים הגיעו בתאום טלפוני מול ד”ר מאירוביץ’, מנהל היחידה לצנתורי מוח, במצב של שבץ קשה ,על רקע חסימה של כלי דם גדול, עם סימפטומים שכללו הפרעות בדיבור, שיתוק פלג גוף ואובדן הכרה. 

“שבץ מוחי הוא מקרה קלאסי הדורש טיפול מהיר. הטיפול בצנתור מוח מאפשר החזרה של זרימת הדם למוח, כאשר גורם הזמן הוא קריטי להצלת רקמת מוח”.

בכל אזור הצפון, קיימים שלושה מרכזים רפואיים המבצעים צנתור מוח: המרכז הרפואי “צפון”, המרכז הרפואי לגליל (נהריה) והמרכז הרפואי “רמב”ם”. המרכזים הרפואיים מגבים האחד את השני, במקרה הצורך. 

ד”ר ערן מאירוביץ’, שטיפל בשלושת המטופלים: “טיפול מהיר בצנתור מוחי הוא המפתח להצלת מטופלים הסובלים משבץ מוחי על רקע חסימה של עורק מוחי גדול. במקרים הללו, תיאום והעברה מהירה בין בתי החולים, והזמינות של יחידת הצנתורים לקבלם, אפשרה לנו להציל את שלושתם”.

מנהל היחידה לטיפול נמרץ, ד”ר משה מתן: “שלושת המטופלים הגיעו עם אירוע מוחי קשה. לאחר טיפול מוצלח של צוות צנתורי המוח, הועברו לטיפול במחלקת טיפול נמרץ החדשה. כעבור שלושה ימים, שלושתם הראו התאוששות יפה והועברו להמשך טיפול ביחידה לשבץ מוחי. זמינות גבוהה של יחידת הצנתורים לקליטת מטופלים מבתי חולים אזוריים ותיאום בין כלל הגורמים במרכז הרפואי מאפשר טיפול מהיר ורציף, דבר שהוא קריטי במטופלים עם שבץ מוחי”.

מתקתקים

שלושת המטופלים שעברו צנתור חזרו לדבר בצורה תקינה, השיתוק חלף וכעת, הם יכולים להניע את הגפיים בחופשיות. אחת המטופלות, אינה גוסליצר, בת 74, מיקנעם, הובהלה באמבולנס מ”רמב”ם”. 

“התעוררתי באמצע הלילה, עם בחילות ומיד הבנתי שזה לא משהו רגיל”, היא מספרת, “הלכתי למקלחת ואז קיבלתי סחרחורת חזקה, נפלתי ולא הצלחתי לקום. קראתי לבעלי והזמנו אמבולנס. ב’רמב”ם’, לאחר CT, קיבלו החלטה להעביר אותי לצנתור במרכז הרפואי ‘צפון’ בתיאום מול הרופא המצנתר – ד”ר מאירוביץ’. מהרגע שהתעוררתי במחלקת טיפול נמרץ, הרגשתי שמטפלים בי מצוין, אנשים נהדרים, כל הצוות מהצנתור, דרך הטיפול הנמרץ ועד הצוות במחלקת השבץ המוחי”.

לאוניד, בעלה, מספר שהכול במרכז הרפואי “צפון” היה “מתוקתק” ועבד מהר: “קיבלו אותנו מיד, ד”ר מאירוביץ’, הסביר הכול בנועם ונתן הרגשה טובה”. 

הזוג ביקש להביע תודה לכל הצוות הרפואי ובמיוחד לד”ר ערן מאירוביץ’, לד”ר ניזאר חוראני, מנהל יחידת השבץ המוחי ולד”ר משה מתן, מנהל הטיפול הנמרץ. כמה ימים לאחר הצנתור, אינה מרגישה מצוין, חזרה ללכת ובכל יום מתחזקת.

ד”ר חוראני מדגיש: “המסר החשוב שלנו הוא לא להמתין, כשיש חשד לשבץ מוחי. במקרים של הפרעות בראייה, חולשה בגפיים, קושי פתאומי בשליפת מילים, בעיות בשיווי המשקל, או סימפטומים מחשידים אחרים, יש להתפנות מיד על ידי אמבולנס אל המרכז הרפואי. זה מציל חיים!”.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?