רמת טראמפ יישוב חדש בגולן

לראשונה מזה כשלושה עשורים, מוקם יישוב חדש בגולן. היישוברמת טראמפ“, שממוקם מזרחית לקלע אלון, צפוי להיות יישוב מעורב על הרצף החילונידתי


רמת טרמפ למה בעצם?

החלטת הממשל האמריקני, מ-2019, להכיר באופן מלא בריבונות הישראלית ברמת הגולן, הביאה עמה בשורה לגולן, אחרי שנים ארוכות של ציפייה. מיד לאחר ההכרה, הודיעה ממשלת ישראל על הקמת יישוב חדש בגולן שייקרארמת טראמפוהחלה בהקצאת משאבים לטובת העניין. מכאן, עברו המושכות למועצה האזורית ולחטיבה להתיישבות, שאחראיות לפן הפיזי והאנושי של הקמת היישוב. החלטה זו הולמת את חזונו של ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, להכפלת כמות התושבים בגולן. הקמת יישובים חדשים, הוספת שטחים ליישובים הקיימים ומיצוי האפשרויות בתחום היישובים עצמם, הם הדרך להגשמת היעד.

הביקוש לחיים בגולן, לאחרונה, גדול מתמיד. מאז תחילת 2020, נרשם ביקוש גבוה פי חמישה, במרכז המידע לקליטה בגולן, לעומת תקופות קודמות. הסיבות העיקריות אותן מציינים המבקשים לעבור לגולן הן הטבע הגולני, החינוך והקהילתיות. כל אלה ערכי הליבה שלנו, כבר שנים רבות. אלו גם הסיבות שמציינים הפונים לבקש מידע ולהתעניין ברמת טרמפ.

על פי החלטת המועצה, היישוברמת טראמפיקום בצפון הגולן, מזרחית ליישוב קלע אלון והוא עתיד להיות יישוב קהילתי מעורב לדתיים ולחילונים. בכך, יהפוך ליישוב השני בגולן, אחרי נטור, שהוגדר כיישוב הקולט משפחות על הרצף היהודיחילונידתי וליישוב הראשון מסוג זה בצפון הגולן. הצורך ביישובים מעורבים על הרצף היהודי מורגש בכל הארץ, בכלל ובגולן, בפרט, בשל אופיו של המקום. העדות הטובה ביות היא רשימת ההמתנה ליישוב נטור.

החזון שמוביל את היישוב מתמקד בעקרונות כמו סובלנות והכלה, ערבות הדדית, עשייה חברתית וחיבור לאדמה. המשימה של יציקת המשמעות לאותם עקרונות תופקד בידיהם של המתיישבים הראשונים ביישוב, יחד עם צוות רבמקצועי המלווה את התושבים החדשים, כבר מרגע ההתעניינות במקום.

כבר עתה, מודעים התושבים החדשים לאחריות הכבדה שמונחת על כתפיהם. דניאל ביבר, מראשוני המתעניינים והתושבים החדשים, מספר: אנחנו אומנם עוברים לגולן מתוך שאיפה לשפר את איכות חיינו, אבל ברור לנו שבמקרה הייחודי הזה, נוסף לכך פן של משימה ציונית וחלוצית שקשה למצוא במקומות אחרים. זו הזדמנות חדפעמית וחובת ההוכחה היא עלינו“. התחושה הזו של חדפעמיות, של הזדמנות להגשים את השאיפות, נשמעת גם בקרב תושבים חדשים נוספים, המספרים על האפשרות להתחיל חיים בהם יוכלו להשפיע על עתידם, לחיות בגולן, במחירים בריהשגה, בקרב אוכלוסייה בה הערכים תואמים את אלה שלהם ובדמיון לאורח החיים שלהם. אם נוסיף לכל זאת את הטבע העוטף את היישוב, החינוך הגולני המגוון והקרבה של רמת טרמפ לקריית שמונה ולעמק, קיבלנו הזדמנות מיוחדת, לדבריהם.

בימים אלה, ממשיכה המועצה בגיבוש קבוצת המשפחות המייסדות של היישוב. זאת, לאחר שחמש משפחות כבר עברו את תהליך הקליטה ועתידות לעבור לגור בשכונת המגורים הזמנית, לקראת חודשי הקיץ. התהליך נמשך בהובלת המועצה והצפי הוא כי משפחות נוספות יצטרפו אליהן, בזמן הקרוב. במסגרת תהליך הקליטה, נבחנת התאמת המשפחות לרוח היישוב, לחזון, לערכים, המוכנות וההבנה של האתגרים הכרוכים בהקמת יישוב חדש, לצד היכולת הכלכלית לעמוד בבנייה של בית, בתנאים המקובלים בגולן.

בשכונה הזמנית, מוצבים כרגע 20 מבנים יבילים, שישמשו למגורים עד השלב של בניית בתי הקבע. תכנית המתאר הנוכחית של היישוב, כוללת תכנון ל-99 מגרשים לבנייה, כאשר התכנון הסופי לטווח הארוך הוא הקמת יישוב של כ-400 משפחות

הכנת התשתיות במקום, לקראת עליית המשפחות הראשונות לקרקע, כבר הולכת ונשלמת. שכונת המגורים הזמנית נמצאת בשלבי ההקמה הסופיים, בהובלת החטיבה להתיישבות והצפי כעת הוא לאכלס עד הקיץ את כל השכונה הזמנית, או בשם המרגש שנתנו לה המתיישביםשכונת החלוצים“. בשכונה הזמנית, מוצבים כרגע 20 מבנים יבילים, שישמשו למגורים עד השלב של בניית בתי הקבע, שעתיד לצאת לדרך תוך כשנה. תכנית המתאר הנוכחית של היישוב, כוללת תכנון ל-99 מגרשים לבנייה, כאשר התכנון הסופי לטווח הארוך הוא הקמת יישוב של כ-400 משפחות. המשפחות מודעות גם לאתגרים הרבים הנלווים לבנייה של יישוב חדש.

כמובן שיש חששות ואנחנו לא מתעלמים מהם, אבל הם מתגמדים לעומת המשמעות שאנחנו מוצאים בהזדמנות הזאת“, מסכם ביבר.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?