רובוט ינתח אותך

“עתיד הכירורגיה טמון בכירורגיה הרובוטית”, כך סוכם “כנס צפת למקצועות הבריאות ה-6”. הבינה המלאכותית מגדילה את היכולת לאבחן ולטפל באדם החולה ביתר דיוק


יוני לובלינר

“עתיד הכירורגיה טמון בכירורגיה הרובוטית”, כך סיכם מנהל המחלקה הכירורגית של המרכז הרפואי “זיו”, בצפת, את “כנס צפת למקצועות הבריאות ה-6”, שהתקיים בבית יגאל אלון, בצפת. הכנס, “בינה מלאכותית, רובוטיקה ומידע דיגיטלי ברפואת העתיד”, משותף למכללה האקדמית צפת והפקולטה לרפואה ע”ש עזריאלי, באוניברסיטת בר אילן. הכנס עסק בעולם הרובוטיקה והמחשוב, העובר מהפכה שחדרה לעולם המחקר הרפואי ולשדות הקליניים, רובוטים רפואיים המופעלים בשלט רחוק לצרכי ניתוח, סכנות הסייבר במוסדות ממשלתיים, אקדמיים ובתעשייה ונושאים מרתקים נוספים.

בכנס השתתפו חוקרים, אנשי אקדמיה, רופאים, סטארט-אפיסטים, רגולטורים ונציגי משרד הבריאות. המשתתפים סקרו, כל אחד בתחומו, את ההתפתחויות לצד האתגרים שעוד נכונו לרפואה, בישראל ובעולם. הכנס, בהשתתפות סטודנטים מהמכללה והפקולטה לרפואה, הוכתר בהצלחה רבה.

ראובן אליהו, מנהל תחום CTO במשרד הבריאות: “האיומים במרחב הסייבר הנם רחבים ומשמעותיים ולהם השפעה על כל המגזרים במשק ועל כל אחד ואחד מאזרחי המדינה. איומים אלו משמעותיים במיוחד למגזר הבריאות”

בדברי ברכתו בכנס, אמר  ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה: “צפת מהווה כיום אימפריה של קידום שיתוף הפעולה בתחום הבריאות ועיר בעלת אוריינטציה של רפואה וחדשנות”.

נשיא המכללה האקדמית צפת, פרופ’ אהרן קלרמן: “עולם הרפואה והבריאות הולך ונסמך על טכנולוגיות מבוססות מידע ובמיוחד ביג דאטה. על כן, המכללה תפתח מסלול לימודים בבריאות דיגיטלית, במסגרת החוג למערכות מידע. בכוונתנו, ליצור שיתופי פעולה בין המכללה, הפקולטה ובית החולים ‘זיו’, במסגרת חזונו של ראש העיר, לבסס את צפת כעיר הבריאות”.

דיקן הפקולטה לרפואה ע”ש עזריאלי בר אילן, פרופ’ קרל סרוצקי, אמר כי בינה מלאכותית הנה גישה טכנולוגית חדשה שבכוונת הפקולטה לרפואה והמכללה האקדמית צפת לקדם במשותף. לדבריו, באמצעות כלים המתבססים על רשתות לומדות, מעולם מדעי המחשב, הבינה המלאכותית מרחיבה בסדרי גודל משמעותיים את היכולת לאבחן ולטפל באדם החולה ביתר דיוק, באופן מותאם אישית וחשוב מכול – למנוע התפתחות מחלה מבעוד מועד.

מגבלות הבינה המלאכותית

מנהל המרכז הרפואי “זיו”, בצפת, ד”ר סלמאן זרקא, ברך את באי הכנס, איחל הצלחה רבה בתפקיד החשוב לפרופ’ אהרן קלרמן ואמר: “אני מברך על שיתופי הפעולה הפוריים בתוך העיר המיוחדת צפת ובטוח שנמשיך לקדם, ולחזק שיתופי פעולה עתידיים. הכנס השנה עוסק במשמעויות ובמורכבות של ביצוע תהליכים בעידן הדיגיטלי והסייבר. רשימת המרצים המכובדת מבטיחה דיון עמוק, מעשיר ומוצלח בנושא”.

ראובן אליהו, מנהל תחום CTO במשרד הבריאות: “האיומים במרחב הסייבר הנם רחבים ומשמעותיים ולהם השפעה על כל המגזרים במשק ועל כל אחד ואחד מאזרחי המדינה. איומים אלו משמעותיים במיוחד למגזר הבריאות ומצריכים מוכנות קבועה, במתכונת של 24/7, שתיתן מענה למצבי חירום”.

ד”ר פיטר גילבי, מרצה בפקולטה לרפואה, אמר בהרצאתו כי אנו נמצאים בתחילת הדרך מבחינת שילוב בינה מלאכותית ברפואה וכי יש להישמר גם מפוטנציאל הנזק של הבינה המלאכותית ברפואה. לבינה המלאכותית הפוטנציאל לייעל תהליכים ולמנוע טעויות, אך היא בעיקר תאפשר יותר זמן למפגש אנושי בין מטפל למטופל. אין עדיין בינה מלאכותית כללית, המסוגלת להחליף אנשי צוות רפואי, אך ישנה התקדמות בביצוע משימות צרות ומוגבלות.

הרצאתה של ד”ר שירי חסיד, מהמחלקה לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות,

עסקה בתוצאות הלא-צפויות של הטמעת טכנולוגיות מידע בסביבה הרפואית. המסר המרכזי הוא שחשוב להכיר היטב את הסביבה והמשתמשים, אותם הטכנולוגיה אמורה לשרת. כשלעצמה, הטכנולוגיה אינה יכולה להוות מטרה, וטובה ככל שתהיה, כל עוד אינה מתאימה באופן מיטבי לתהליכי העבודה של הרופאים”.

ד”ר יבגני סולומונוב סיכם את הכנס: “הרובוטיקה מסייעת למנתחים להתגבר על מוגבלותם של ניתוחי לפרוסקופיה מורכבים. היא מאפשרת להם לבצע ניתוחים בהם הגישה של המנתח לאיברים מסוימים בגוף האדם קשה מאוד ועוזרת לקיים ניתוחים ומשימות כירורגיות עיקריות המתלוות להם, באופן עצמאי, תוך מיומנות רבה”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?