קבוצת “מייל קצרין” היא קהילת קצרין באינטרנט

“מייל קצרין” היא קהילת אינטרנט שחברים בה מעל 300 תושבי קצרין דתיים, חילונים ומסורתיים, וכן תושבי הגולן כולו. בכל רגע נתון ניתן למצוא בדף הקבוצה מסרים של רצון טוב, סיוע, הצעות עבודה, חפצים יד-שנייה, ועוד. כולם מוזמנים להצטרף


בימים משכבר היו מתכנסים בכיכר העיר או סביב למדורת השבט, המנהיג או הזקנים אמרו דברם, שיח התפתח, קשר נוצר, קהילה התגבשה, תרבות נולדה.

בעידן הטכנולוגי בוערת מדורת השבט בכל מחשב ביתי, כיכר העיר הומה על מסך הטאבלט, קהילות פועמות באוטוסטרדות מרובות ערוצים וכיוונים.

לפני שלוש שנים נוצרה בערוצי הסייבר קהילה חדשה, קבוצת גוגל הנושאת את השם “מייל קצרין” והיא מריצה במנהרות המרשתת מאות מסרים של רצון טוב, סיוע ושותפות.

סגולה לוי, MSc תושבת קצרין בשלוש השנים האחרונות, היא מקימת הקהילה. כיום מנויים בקבוצה זו מעל 300 חברים, דתיים, חילונים ומסורתיים, וכן תושבי הגולן כולו. גם חברי קהילה שעברו למרכז הארץ, נשארים חברים בקבוצה.

לוי, 29, אם לשלושה, הינה אחראית על תחום הגולן וחצור כמתאמת תעסוקה לנפגעי נפש, מטעם “סל שיקום”; בעלת קליניקה ומעבירה סדנאות הורות, גם בקצרין.

כיצד נוצרה הקהילה והגיעה למימדים ולהצלחה כזאת?

לוי: “זה התחיל מהתכתבויות במייל בתוך הקהילה הדתית בקצרין. בכל עת כל שמישהו שלח מייל הוא ציין ‘השב לכולם’, ונוצרה מעין רשימה לא מסודרת. אני מבינה מעט בתחום, לכן אמרתי שאקים ‘קבוצת ג’ימייל’, רשמתי את כל מי שביקש להצטרף, והקבוצה הפכה לקהילה. היום יש בה כ-300 כתובות מייל וכל הזמן מתווספים חדשים.

“הקבוצה מאוד פעילה, זו קהילה סביב מייל בתוך קצרין, שהתגבשה סביב הצורך לשותפות בעזרה, הצעות עבודה, פעילות. אין הרבה פוליטיקה ומנסים מאוד למזער תחום זה. זה נע החל מבמה לדעות, גיוס עזרה, אם יש יולדת – מי מבשל לה, חפצים יד-שנייה, סיוע בהעברת דירה, הצעות לטרמפים או בקשות להסעות, השתתפות בדלק. מישהו פרסם פעם שהוא עושה טיסה בשמי הארץ, מזמין להצטרף וביקש השתתפות בדלק, נוצרה פעילות נורא נחמדה בזכות המייל. מפרסמים עזרה למשפחות חדשות, אם יש ערב בקצרין ובסביבה, זה מאוד נוח, לא צריך לפתוח עיתון, זה מיד במחשב. אין בזה שום סינון, מי שרוצה, מוזמן. מבחינתי – שכל קצרין תהיה, בכיף, זה רק עוזר.

כל חבר בקבוצה יכול לפרסם מה שהוא רוצה. ההודעות מגוונות מאוד. סיפרה אחת המנויות: יש לנו עצי פרי בחצר. גויאבות, ופסיפלורה ולימונים. לפעמים יש לנו עודף עצום של פרי. במייל אחד לקהילה, בו הצענו את ה’תוצאת’ הצלחנו להיפטר מכל העודפים, ועוד לקבל תודות.”

איך זה עובד ואיך מצטרפים?

“כל אדם שרוצה יכול להקים קהילה כזאת, מי שמעוניין להצטרף פונה אלי, לשפרה בירנבוים, לורדית ציטרון – שלושתנו מנהלות את הקהילה. אפשר לפנות אלינו באמצעות הודעה, במייל, ברחוב.”

יש תנאים, סינון, פיקוח על מסרים?

“אין שום סינון, כל אחד מוזמן, אין צורך להיות דתי, או תושב קצרין, כל אחד שרוצה יכול לקבל את כל המיילים האלה. מדובר בערך בעד 15 מיילים ביום שמועברים בקהילה.

קרה פעם אחת שהוצאנו מישהו, אבל זה ממש נדיר, אם מציפים את המייל בהודעות שלא שייכות, אני פונה אישית. זו כן במה לפרסום אבל לא שמציף ומציק”.

מקבלים אותי עוד לפני שתרמתי משהו

תושבת חדשה בקצרין הינה חברה בקבוצה כבר כמה חדשים. היא הצטרפה לפני כשלושה חדשים, כשהם באו לראות דירות, הציעו להם להצטרף לקבוצה והם נענו בשמחה.

מה עשה לך החיבור הזה לקהילת קצרין?

“הרגשתי חלק מהקהילה עוד לפני שהגענו. הרגשתי שזה המקום שאני אכן רוצה לחיות בו, שזו הקהילה שאני מחפשת. באנו משהייה של כמה שנים בחו”ל, וחיפשנו קהילה כזאת. הבנתי שמקבלים אותי עוד לפני שתרמתי משהו. כך גם חיפשנו דירות ללא דמי תיווך. לא בטוח שהמתווכים אוהבים את זה… והמון מידע על בעלי מלאכה אני מקבלת שם. שואלת, ונענית”.

נושא אחר הוא התמיכה שהקהילה נותנת למשפחות אבלים. לפני כחצי שנה פורסמה במייל הודעה על לווייה של אישה בודדה בת 102 במותה. מי שליווה אותה היו אנשי הקהילה שראו את המייל ועשו מעשה. גם שעות תפילה וכתובות של משפחות שיושבות שבעה, מפורסמות במייל. בכיוון אחר, ניתן גם ליווי ליולדות. המארגנת מפרסמת מי ילדה, ובתגובה מקבלת פניות של נשים שישמחו להכין אוכל ליולדת.

מיזם אחר שיכול להתנהל רק במייל הוא עוגות לחיילים. תחיה גולן מארגנת כל שבת עוגות המגיעות לבסיסי צה”ל באזור. הארגון הזה פועל תמיד, ובוודאי עכשיו, בעת מלחמה.

גם התהליכים החברתיים העוברים על הקהילה הדתית בקצרין, מתנהלים על גבי המייל הקהילתי. רעיונות שונים מתפתחים בהתכתבות בין אנשי הקהילה, דעות שונות עולות ויורדות, מידע זורם, והתגובות לא מאחרות לבוא. אפשר גם לראות לאן נוטה הרוח, לפי כמות התגובות והדעות. מעל דפי המייל שומעים את הלכי הרוח, מחליטים החלטות וגם מזיזים דברים. כיום כבר קשה להסתיר דברים הקורים בעיר, הדברים נחשפים בחלקם במייל.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?