הפריחה ממלאת אותי בשמחה ובאנרגיות חיוביות

ממבוא חמה לחמת גדר, המורד נצבע בכתום החרציות ובאודם פריגת ארם צובא. צדי הטיילות בגולן שופעות כלניות, ברוניקה כחלחלת, כתמות, נזמית לופתת ומרבדי ורוד של כרמלית נאה, צנון הבר, חלבלוב מגובשש וגם עיריות מגביהות גבעול


“פסח זו תקופת ההתחדשות”, פסקה חברתי עמית בקול וכל השומעים נסחפו יחד עמה לעניין ההתחדשות. אכן, פני האדמה מתחדשים במרבדים הצהובים של החרדל. במורדות הגולן, ממבוא חמה לחמת גדר, המורד נצבע בכתום החרציות ובאודם פריגת ארם צובא. צדי הטיילות בגולן שופעות כלניות, ברוניקה כחלחלת, כתמות, נזמית לופתת ומרבדי ורוד של כרמלית נאה, צנון הבר, חלבלוב מגובשש וגם עיריות מגביהות גבעול. לאוהבי הסחלבים, העין מאתרת בסבך הסירה הקוצנית גם סחלב פרפרני, המגביר את פרפור הלב מהתרגשות.

יצאתי לשאול  את הסובבים אותי “מה עושה לך הפריחה באביב?” וקבלתי תשובות מרנינות מגוונות, הפותחות ערוצים בגוף ובנפש. “פריחה באביב מרחיבה לי את הלב”, פותחת יערה מאודם. כינר, מדגניה א’, שמדריך במדרשת הגולן מרחיב: “הפריחה ממלאת אותי בשמחה, באנרגיות חיוביות ובתחושה שאני חלק ממחזוריות הטבע, כי היא סימן להתחדשות ופריחה ולבלוב אישי”.

את גאיה, מראש פינה, המדריכה בפארק קצרין, ממלאת הפריחה ב”שמחה, ששון, השראה, סקרנות וגם סוג של תוגה שזה הולך להיגמר”. הכול זמני ועת לכל מצב!

מתן קריספל, מחיספין, פותח את תשובתו מנהמת הלב בקריאת “וואו”, שמשייטת אותו בין עולמות: “הפריחה מעניקה לי תחושת התחדשות, הריח של האוויר נותן לי הרגשה שאין גבול לגווני הטבע שאפשר לראות”, ובנימה לואטת סוד הוא מוסיף: “וגם זו תקופה רומנטית. אתה יכול לקטוף זר מגוון של חרציות לאשתך ועוד ממגוון הפרחים שהטבע מציע ומותר לקטוף”.

בין לבין, נעשה בנוף שיח פורח. אודות הפריחה, אביטל: “האמת, שאני מתה על פריחה. קודם כול, זה מפעים אותי לגמרי, אני  אוהבת ללכת בין הפרחים ולהיות הראשונה לגלות את המין הפורח. כמדריכת טיולים, אני אוהבת בסוף הטיול לערוך חידון בין החניכים ולראות מי האלוף הזוכר יותר שמות של פרחים ומזהה אותם”.

אין ספק שהטבע השֹוחק בגווניו מוציא אותנו החוצה כמאמר השיר: “בבית השארנו את כל האשליות וקדימה צעד. הדרך מוקפת בשלל כלניות לרגלינו מרבד”.

בגולן, פריחת הנקטרינות צובעות את האוויר בוורוד אין קץ, מה שמוציא את חברי אורטל לפיקניק המציין את פריחתן היפה-פיה של הנקטרינות. ניר ברנס, שהוא פעיל תרבות ביישוב :”אנחנו מציינים בדרך כלל את פריחת הנקטרינה בפיקניק ובטיול רגלי, מהקיבוץ ועד לשטח. מדי חודש, יש לנו טיול שמארגנים משפחת קופליק, שהם חובבי טיולים וזה פתוח לכל הקהילה. זה ממש נחמד, בעיקר בתקופה הזאת של האביב”. עדו ישראלי, מחספין, שהפריחה גם לו עושה שמחה בלב, ואף הוא פעיל תרבות, מארגן מירוץ אביב יישובי בתוך פריחת הכלניות.

שרונה, מחד נס, ממהרת להגיב לשאלתי: “מה זאת אומרת? פריחת האביב עושה לי שמחה בלב. איך שאני רואה את זה, אני אומרת ‘מה רבו מעשיך ה” ואני שמחה שבאתי לגור פה”. יוסי, מכפר חרוב, רואה בפריחה רווח כפול – זו של החורף והפריחה החדשה של האביב.

בתוך כל השמחה הזו, יש תמיד גם כמה משביתי שמחה, שעבורם הפריחה היא סבל. אבקני הפרחים מבלבלים את מערכת החיסון שלהם והם מגיבים קשה כלפי החומר הנסתר המרחף באוויר. אז לשאלתי היו מי שהגיבו: “הפריחה גורמת לי לגירוד, להתעטשות, לגודש באף”. לעומתם, טלי בר, מכנף, לקטת צמחי בר לבישול, שחוגגת את השטח, שלחה לי תמונות פריחה תוך תיאור פלסטי: “אותי צריך לקשור בעונה זו… אני בהיי מטורף… מרחפת לגמרי… שיכורה מהמראות והריחות…”. גם קרן בולוקן אוהבת את האביב: “לי פריחת האביב גורמת הרגשה טובה של התחדשות, ריחות הפריחה והשמש”. שי שצ’ופק, טייל ותיק, מסכם: “לראות את צבעי הקשת של הפריחה גורם לי לרוחב דעת, הספקטרום הנראה והספקטרום הנסתר, מהאדום לכחול”.

אין ספק, העונה בעיצומה. מכל חלקה, קופץ לו אימוג’י מזמין ליציאה אל הטבע ולחיוך בדמות פרח ססגוני המבשר – שש אביב לגווניו.

 

 

.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?