עם תהילים, ליד הקבר

קברי צדיקים הם סוג של אמצעי לחיבור ויש לי את האמונה שצדיקים יש בכוחם לסייע ולפתוח שערי שמים. השתטחות על קבר הרשבי


רגע לפני לג בעומר והילולת רבי שמעון בר יוחאי, נסעתי להשתטח על קברו. אני אוהבת את הנסיעה בגליל. צופה על הרי מירון, מצד אחד ועל צפת ובית הקברות העתיק, מהצד השני. כרמי גפנים וזיתים בצדי הדרך, חורשות של אורנים. הכביש מתפתל והתחושה של נסיעה בטבע מוסיפה לאווירה המיוחדת שאופפת אותי בדרכי לקבר הצדיק. אני לא יודעת אם מפני שנולדתי בצפת, עיר המקובלים, הפכתי לרוחנית שכזאת, או שאולי זה חלק מההווי במשפחה שליהחיבור המיוחד של תפילה על קבר הצדיק.

נולדתי למשפחה של מנשקות מזוזות ומעריצות של קברי צדיקים. בזיכרונותיי, מגיל קטן, נוסעים ליום טיול בקברי צדיקים ולהילולות. הרבה פעמים, כשאני יוצאת מהבית, בפתח הדלת, אני חושבת על אימא שלי, שתמיד עומדת ליד המזוזה בכניסה לבית, מתפללת, מתחננת ומזכירה את כל הצדיקים בעברית מתובלת בערבית, עם מבטא תוניסאי קליל, בזכות רבי שמעון, רבי מאיר, וראבי עקיבא וחוני המעגל, עליהם אלשאלם (זכרם לברכה) זכותם תגן עליכםככה, כשהיינו יוצאים מהבית לנסיעות, היא הייתה מברכת ושופכת כוס מים אחרינו ומדברת אל הצדיקים, שיתפללו שהישמרנו וידה על המזוזה.

גם אני אוהבת את התפילה שלי לריבונו של עולם ישירה. קברי צדיקים הם סוג של אמצעי לחיבור ויש לי את האמונה שצדיקים יש בכוחם לסייע ולפתוח שערי שמים. אני באה אליהם, מבקשת עזרתם, שיתפללו עבורי וימליצו טוב. מול הקבר, אני פותחת את צפונות לבי, את המחשבות, הדאגות, ההתלבטויות, הבקשות לפני האלוהים ומבקשת.

לפעמים, יוצא ממני ממש בכי ואני מרגישה את הקרבה שלי להכל כך חזקה, יודעת שהוא שם למעלה, שומר עליי ושומע אותי, גם אם לפעמים הוא מעמיד אותי במבחנים לא פשוטים.

תברך, מה יכול להיות

השבוע, בקבר הרשבי, כבר ניכר שההכנות להילולה בעיצומןשלטים, מחסומים, אנשי ביטחון ואוטובוסים רבים של מתפללים שמגיעים רגעלפנֵי. לקחתי אתי טישו, לשעת הצורך, שקית מלאה מטבעות לצדקה, לכל אלו שיעמדו בצדי הדרך. אחת שאוספת להכנסת כלה, אחרת לסעודות שבת למשפחה של יתומים, איש אחד, בחולצה לבנה ומכנס שחור מלא טלאים, צועק לעברי עם חוטים אדומים בידיו – “בואי, בואי, סגולה לזיווג ופרי בטן“.

תהיתי אם הוא חושב שאני זו שזקוקה לזיווג ולתינוק עכשיו.

תודה על המחמאה, אבל אני עם תינוקות גמרתי“, אני עונה לו.

את דווקא נראית צעירה“, הוא קונה אותי בלשונו. “בסדר, בסדר“, הוא מרגיע אותי. “אז סגולה לנכדים“.

לנכדים אני מוכנה, יאללה, תברך, מה יכול להיות“.

הוא מברך ואני עונה אמן. משלשלת לקופסה שמונחת לידו כמה מטבעות. על החוט האדום, אני מוותרת.

אני נכנסת לעזרת הנשים, המקום עמוס בנשים, נערות ותינוקות. אישה אחת שמכוסה כולה, מכף רגל ועד ראש, מציעה לי צעיף לכסות את הידיים, על אף שאני לא באמת חשופה, לבשתי שמלה די צנועה, לטעמי. תעזבי אותי, חשבתי בלבי, יש לי מספיק על הראש.

הצלחתי למצוא לי פינה ליד הקבר. מסביבי, נשים ממלמלות תפילות בלחש. אחרות צועקות פרקי תהילים בקול. חשבתי לעצמי על כל הפעמים בחיי שהגעתי לפה והאמנתי שהתפילה תעזור ואיך באמת הדברים הסתדרו והתפילות נענו

הצלחתי למצוא לי פינה ליד הקבר. מסביבי, נשים ממלמלות תפילות בלחש. אחרות צועקות פרקי תהילים בקול. חשבתי לעצמי על כל הפעמים בחיי שהגעתי לפה והאמנתי שהתפילה תעזור ואיך באמת הדברים הסתדרו והתפילות נענו. הסתכלתי על האנשים מסביב. דתיים, חילונים, מחפשים ישועה ומאמינים שהצדיק יש בכוחו לעזור. יש כאלה שבאו להודות וזה לא פחות חשוב.

פתחתי את ספר תהילים שהיה בידי, קראתי כמה פרקים והרגשתי צורך לדבר עם בורא עולם, שיחה צפופה ביני לבינו. ביקשתי ממנו על בני ביתי, על משפחתי. התחננתי חזק וביקשתי בריאות ורפואה שלמה הודיתי לו גם על הטובות.

רגע לפני שיצאתי מהקבר, הדלקתי נר, עצמתי את עיני נשאתי עוד תפילה ואמרתי לעצמי: אני מאמינה באמונה שלמה שבעזרת השם, הכול יסתדר ויהיה טוב ולטובה.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?