עושים לביתנו – מצביעים מפלגת הצפון

בבחירות הקרובות, יהיו בקלפי פתקים עליהם כתוב – “צן”. מפלגת הצפון. צעירי הצפון, שנמאס להם מהבטחות, שמרגישים כי שכחו אותם והחליטו לרוץ לכנסת ולדאוג לצפון – מבפנים


נכון שאנחנו רגע לפני הבחירות, אבל דווקא בגלל זה, החליטה חבורה של אנשים שחייבים שינוי ואין זמן טוב יותר מאשר ההווה. כשפוגשים את עידן לב רן, מייסד ויו”ר מפלגת הצפון, מחד נס, או את אביתר בן פורת, גם הוא ממייסדי המפלגה, המגיע מצפת, שומעים את צעירי הצפון מדברים על הבית, הבית שבחרו, הבית שעליו חייבים לשמור מכל משמר, הבית הזה שבוער כבר לא מעט זמן ויש בו מפגעים בתחום הבריאות, התחבורה, התעסוקה ועוד. הם רוצים שכולנו נבחר בשביל עצמנו, כי מי מאתנו לא הרגיש שנמאס לו מהבטחות, שחברי הכנסת לא חיים פה בצפון ולא באמת מכירים את הקיים מקרוב, ששכחו את החקלאים, את הזקנה במסדרון ובטח שאת הכביש הרעוע על הגבול. לוקחים אחריות מצביעים על הבית – מצביעים עבור הצפון!

חמש שאלות חשובות שעוזרות להכיר את מפלגת הצפון – “צן” בקלפי.

למה לי פוליטיקה עכשיו? למה נכנסתם לזה?

לב רן: “אנחנו מגיעים מכל חתכי האוכלוסייה הצפונית, מדתות שונות – יהודים, דרוזים, מוסלמים. מהקיבוץ, מהמושב, מהכפר ומהעיר. נבחרת מגוונת שבה כל אחד בא מעולם אחר והיא מייצגת את כולנו, תושבי הצפון. אומנם כל אחד בא עם חזון, אג’נדה, אבל כולם רוצים לשים את הצפון במרכז העשייה. עזבנו בתים פוליטיים, שמנו בצד את השוני ובחרנו לקחת אחריות. אחריות על המצב, בלי להתבכיין, פשוט לעשות. לא לחכות שאחרים יעשו, לא לבכות למה לא נעשה בעבר, לעשות! עכשיו! לטפל בנושאים הבוערים – תעסוקה, בריאות ותחבורה”.

לא חבל על הקולות?

מיכל גלר, מקום 3 ברשימה: “אז זהו, שלא. רבים מאנשי הצפון – מחוז צפון, למעט חיפה והקריות, שזה מעל 400,000 איש, לא יצאו להצביע כלל. הם לא הרגישו שיש מי שמייצג אותם, הם לא הרגישו שמשהו ישתנה בפוליטיקה, שהם ירגישו בשינוי אצלם, בכיס, בעסק, בבריאות, בתחבורה…

“הפעם, אפשר לשנות. הפעם מצביעים למען הצפון, באומץ, בנחישות, בחלוציות. גם למי שהגיע ליישב את הצפון ולייבש את הביצות אמרו שאין סיכוי. אנשים חלו במלריה, עבדו קשה ובסופו של תהליך, אנחנו חיים במקום המדהים הזה, שהוא הבית שלנו ואנחנו חייבים את זה לעצמנו ולכל דור המייסדים”. מיכל גלר, מקום 3 ברשימה.

מה מיוחד במפלגה? מהו המצע?

אביתר בן פורת, מקום שני ברשימה: “זו מפלגה א-פוליטית, פה לא נכנס נושא הגושים. אנו בחרנו לשבת יחד במפלגה אחת, בה חברים אנשים בעלי גוונים שונים, שבאו מרקע פוליטי שונה, אך שמים הכול בצד למען צפון טוב יותר.

“לא באנו לקטר, באנו עם המון אומץ, ברק בעיניים, חלוציות אפילו, כן, המילה הגבוהה הזו. אנחנו רוצים לחלץ את הצפון ולקדם אותו. היכולת לשם בצד את הנושאים הפוליטיים, בהן מתרכזות המפלגות הגדולות ולבחור לשים במרכז, את הדבר הכי חשוב לנו, הצפון, זה מה שמיוחד בנו. זה המצע שלנו ולכן אנו מבקשים את הקול שלכם – בשבילכם. בוחרים נכון – בוחרים צפון”.
מי מרכיב את הרשימה? מי האנשים ואיך הם נבחרו?

מקום ראשון – יו”ר המפלגה, עידן לב רן. בן 39, אב לארבעה (אחת מהן תינוקת שנולדה בשבוע שעבר, מזל טוב) מחד נס, שברמת הגולן, יליד שדמות דבורה. מומחה שלטון מקומי, בדגש על תכנון אסטרטגי, מייסד המפלגה.

מקום שני – אביתר בן פורת. בן 30, צפתי, שירת בגולני, איש עסקים, יזם, מרצה, וסמנכ”ל ‘ R.E.S GROUP ‘, חברה ארצית לנדל”ן. פעיל חברתי, ממייסדי מפלגת הצפון.
מקום שלישי – מיכל גלר. יזמית בנייה, אימא לשבעה ילדים, מחיספין שבגולן ומתגוררת בו כבר 20 שנה. מגיעה למפלגה למען מציאת פתרונות תעסוקה איכותית וחיבור בן המגזרים השונים החיים בצפון.

 עידן לב רן: “כולנו רוצים לשים את הצפון במרכז העשייה. עזבנו בתים פוליטיים, שמנו בצד את השוני ובחרנו לקחת אחריות. אחריות על המצב, בלי להתבכיין, פשוט לעשות. לא לחכות שאחרים יעשו, לא לבכות למה לא נעשה בעבר, לעשות! עכשיו!”

מקום רביעי – ג’יהד מוסטפה. יליד ותושב סאג’ור, אב ל-5, גמלאי צבא קבע וסא”ל במילואים. דרוזי. “חשוב לי החינוך הבלתי פורמלי, החקלאות וההתחדשות העירונית. החלטתי לשים את הפוליטיקה בצד ואת הצפון במרכז”.
מקום החמישי – מוזי אנידג’ר. נשוי ואב לארבעה מקיבוץ מרום גולן. שותף בחברה לייעוץ עסקי, שגריר הגולן בפייסבוק, ממייסדי מפלגת הצפון.
מקום שישי – ורדה קורן. בת 51, ילידת מעלות-תרשיחא. בעלת תואר שני במדיניות ציבורית. בשש השנים אחרונות כיהנה כראש תחום תעשייה ותעסוקה ברשות לפיתוח הגליל, מאמנת תעסוקתית שרואה את הצורך בתעסוקה בצפון בפרקטיקה היום-יומית. יזמית, מייסדת ומנהלת מקצועית של עמותת “תור הזהב בישראל” לגיל השלישי. “אני כאן על מנת לקדם את תחום התעסוקה בצפון”.
מקום שביעי – אחמד זועבי. מוסלמי, יליד הצפון. גר בעמק יזרעאל, נשוי, אב לארבע בנות ובן.
מורה לחינוך גופני ובעל תואר ראשון לחינוך מיוחד, כיהן כחבר מועצה במשך 15 שנים, בהן דאג לשגשוג ופיתוח הצפון ושילוב החברה הערבית בחברה הישראלית בדו-קיום אמתי וזו גם הסיבה בשלה הצטרף למפלגה.
מקום שמיני – שמעון פרץ, מבית הלל. יליד קריית שמונה. עצמאי, בעל חברת תקשורת וממובילי מאבקים רבים לחיזוק הצפון. רוצה לראות את הצפון פורח ומשגשג ואת שדה התעופה בקריית שמונה פועל.
מקום תשיעי – חנה קארו. תושבת צפת, עולה מברית המועצות. שותפה בעמותת “רוח צפת” לקידום התיירות בגליל ובצפת. בת 45, אם לארבעה ילדים, דתייה. מבקשת לקדם את התיירות הצפונית, להקצות תקציבים ולסייע בתחום הקליטה.

איך זה בכלל קרה? מאיפה עלה הרעיון הזה?

מוזי אנידג’ר: “הרעיון מתגלגל לנו בראש, כבר זמן מה. היו בדרך נקודות שנתנו לנו דחיפה, כמו סבתא מקסימה מקריית שמונה שאספתי בטרמפ והייתה צריכה להגיע למרפאה, אך לא הייתה לה תחבורה ציבורית זמינה וגם המוניות לא תמיד נכנסות לשכונות ולפעמים, אין כסף לשלם את העלות הזו. התחושה הזו, הידיעה שיש סטודנטים איכותיים לרפואה שלומדים בפקולטה בצפת ומתחילים לעבוד כאן, אך לא ממשיכים, כי המשכורות, הקליניקות הפרטיות, שירותי האבחון וכו’ נמצאים במרכז ולא מאפשרים להם להתקדם כאן. הבן שלי שבחר ללמוד ולחיות במרכז כמו רבים מבני גילו. כל אלו דחפו אותי ואת חבריי לאזור אומץ, להקים מפלגה, לעשות עבור ביתנו. בפוליטיקה, בנושא הביטחוני, יש שפע של מומחים במפלגות השונות. מומחים לצפון הם רק הצפוניים. אלה אנחנו ואנחנו שמים את הצפון במרכז!”.

הצפון על המפה הפוליטית – בהצלחה

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?