הממשלה מאבדת את הצפון- מאבק על תכנית הצפון

ראשי הרשויות ותושבי הגליל והגולן עולים לכנסת למאבק על תכנית הצפון. יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה: “פעולות המחאה יימשכו ככל שיידרש ואם ניאלץ, נשבית את הצפון באופן מלא”


 

ביום שני הקרוב, (31.10.16), יעלו ראשי רשויות, תושבים ופעילים חברתיים מהגליל לכנסת וימחו כנגד אי תקצוב התכנית לפיתוח הכלכלה והחברה בצפון. יהיה  זה יום פתיחת מושב החורף של הכנסת.

התכנית לפיתוח הכלכלה והחברה בצפון מיועדת ליצירת מנועי צמיחה ושדרוג שירותי הבריאות, תשתיות התחבורה והתעסוקה. “אנו, כל ראשי הרשויות בגליל, נחושים לנהל מאבק להצלת הגליל”, אמר יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי וראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה. “נפעל למניעת אישור הכנסת לתקציב המדינה לשנים 2017-18 ללא הכללת תכנית הצפון. פעולות המחאה יימשכו ככל שיידרש ואם ניאלץ, נשבית את הצפון באופן מלא”.

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון, נסוגה ממשלת ישראל מההחלטה להקצות תקציב מיוחד בהיקף של 18 מיליארד ש”ח למימוש תכנית לאומית לפיתוח כלכלי-חברתי של הצפון והנושא הוסר מסדר היום.

בעקבות כך החליטו ראשי הרשויות באשכול גליל מזרחי לחבור לראשי הרשויות באשכול גליל מערבי וגליל מרכזי ולצאת ביחד למאבק  ציבורי רחב על התקציב המיוחל. לפני כשבוע נתלו ברחבי הגליל מאות פלריגים שעליהם נכתב  – “הממשלה מאבדת את הצפון”. בשבועות הקרובים צפוי להתנהל ואף להחריף המאבק לתקצוב התכנית.

ראש מועצת מבואות החרמון, בני בן מובחר: “אנו קוראים לך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במיוחד אחרי יום כיפור, ימי חשבון הנפש של העם היהודי, לקחת אחריות על המצב הקטסטרופלי שקורה בגליל ובצפון, כי רק ביכולתך לשנות את התמונה העגומה”.

ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ: “לא ניתן לממשלה להתנתק מהצפון ומההבטחה המפורשת לתכנית פיתוח במיליארדים. נדרוש מראש הממשלה להתערב  בין השרים כחלון ודרעי ולממש את החלטתו שניתנה בישיבת הממשלה בגולן, תכנית לאומית לצפון בתקציב המדינה ל-2017-18”.

ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה: “זה הזמן להשקיע בתכנית מקיפה לגליל, שתייצר עוגן משמעותי בתעסוקה, בהשכלה ובאמצעי תחבורה , כדי שצעירים  יקבעו את עתידם כאן”.

ראש עיריית צפת, אילן שוחט: “מצער לראות שהגליל הוא חבל הארץ האחרון שהמדינה עוד לא הגיעה אליו. על ממשלת ישראל להתעשת ולעבור משלב הדיבורים לשלב של מעשים ולהכניס את התכנית בתקציב הדו-שנתי. אנחנו נחושים מאוד וכל תושבי האזור מאחורינו כחומה בצורה. זו תחילתו של מאבק שילך ויחריף עד אישור התקציב”.

אלי מלכה: “תקצוב תכנית לפיתוח הכלכלה והחברה בצפון, שעליה הכריזה הממשלה כבר לפני כשנה וחצי, הכרחית על מנת לצמצם את הפערים בכל תחומי החיים בין הצפון למרכז ולדרום. אנו נחושים להציל את הגליל. יש לנו חבל ארץ נפלא והמדינה מחויבת לאשר את התכנית כפי שהתחייבה ולהפנות תקציבים משמעותיים ליצירת מנועי צמיחה, פיתוח מקומות תעסוקה איכותיים, שיפור תשתיות הבריאות ופיתוח מערכות החינוך והאקדמיה”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?