מתייעלים, חוסכים ושומרים על הסביבה

המועצה האזורית גולן מתחילה שנה ירוקה. איכות הסביבה תמיד הייתה במקום גבוה בסדר העדיפויות של המועצה וכשמחברים זאת עם חיסכון ניכר, זה WIN-WIN


דוברות מועצה אזורית גולן

שנת 2020 מתחילה במועצה האזורית גולן בסימן חיסכון נכון, התייעלות אנרגטית וכלכלית, חשיבה ירוקה ומאמץ למען הסביבה, בכלל והגולן היפה שלנו, בפרט. בסיומה של שנה, בה התקיימו שני סבבי בחירות בישראל ואנו בדרך למערכת הבחירות השלישית, אנו חווים עיכובים בקבלת תקציביים. לאחר עבודה מאומצת על תכנית העבודה השנתית ל-2020, של אגפי המועצה האזורית גולן, נמצאו מספר אפיקים לחיסכון במשאבים כלכלים, פיזיים ופעילויות המשפיעות על הטבע בגולן ובכלל. להלן חלקם.

מחליפים כלי רכב וחוסכים משאבים

חוזה הליסינג של רכבי המועצה מסתיים בימים אלו. בתחילת החודש, יוחלפו 47 כלי רכב מתוך הצי של המועצה האזורית גולן ושלוחותיה. כבכל חוזה ליסינג שמתקרב לסיומו, כך גם במקרה זה, נבחנות אפשרויות שונות. כחלק מהתהליך, וכמהלך המוביל את ההתנהלות וההתייעלות השנה, נבחן המעבר לכלי רכב חדשים מהיבט ההתייעלות וחיסכון המשאבים, שיפור הבטיחות ושמירה על איכות הסביבה. בשנה בה הקיצוץ התקציבי עמוק, מחפשים במועצה, דרך לחסוך בהוצאות.

לאחר בדיקה, נמצא כי מעבר לכלי רכב היברדיים, מסוגטויוטה קורולה“, יחסוך למועצה בהוצאות הדלק ובעלות הליסינג סכום כולל של כ-200,000 שח, למרות ההחלפה לכלי רכב חדשים. ההחלטה על סוג הרכב בשל עלותו, תרומתו לסביבה והבטיחות בו, נלקחו בחשבון. כמובן שנתוני היצרן צופים חיסכון משמעותי יותר. צריכת הדלק על פי נתוני היצרן הנה ליטר אחד לכל שלושים קמ של נסיעה. התחשיב במועצה התבסס על ליטר אחד לעשרים קילומטר, כלומר יש סיכוי גדול, שהחיסכון בפועל יהיה רב יותר.

מעבר לחיסכון הכספי, ישנם אלמנטים נוספים שההחלפה תורמת, כמו בטיחות גבוהה לנוסעים ונסיעה בכלי רכב שמזהם פחות את סביבתו. בתחום הבטיחות, כלי הרכב מצוידים במערכות בלימה אקטיביות, מנגנוני שמירה מפני סטייה מהנתיב, מערכתמובילייוחיישנים קדמיים ואחוריים.

השמירה על איכות הסביבה היא חלק ממהלך כללי וכלי רכב היברידיים תואמים את המגמה. במועצה עם שטח השיפוט גדול כמו שלנו, יש צורך בנסיעות ארוכות, במטרה להעניק שירות איכותי ומדויק ויש לקחת בחשבון את כלל העלויות בתחום זה

השמירה על איכות הסביבה היא חלק ממהלך כללי וכלי רכב היברידיים תואמים את המגמה. במועצה עם שטח השיפוט גדול כמו שלנו, מעל 1,100,00 קמר, יש צורך בנסיעות ארוכות במטרה להעניק שירות איכותי ומדויק וצריך לקחת בחשבון את כלל העלויות בתחום זה. הידעתם שממוצע המרחק בין יישוב ליישוב בגולן הוא 28.5 קמ? שניסע רק בדרכים טובות ובטוחות!

אור גדולכסף קטן

במסגרת פרויקט התייעלות אנרגטית, החל תהליך החלפת תאורת הרחובות והשבילים, במספר יישובים, לתאורת לד. תאורה זו חסכונית יותר מהקיימת ומאפשרת הארה איכותית וחזקה יותר, כאשר כמות האנרגיה הנצרכת על ידי תאורת הלד נמוכה יותר. עלות הפרויקט לשלושת היישובים הראשונים היא כ-5 מיליון שח, מתוכם השקיעה המועצה אך ורק 200,000 שח. יתרת הסכום הגיעה כחלק מתמיכה המתקבלת למועצות המשתתפות בפרויקט זה. זהו כאמור רק השלב הראשון ואנו מגישיםקולות קוראיםנוספים לפרויקט. המועצה תבחן הרחבת הפרויקט לכלל היישובים בגולן המעוניינים בכך. היישובים בהם כבר הוחלפה התאורה הם בני יהודה, חיספין וקלע אלון.

כל תאורת הביטחון המוחלפת ביישובים, נעשית מתקציב פיקוד העורף ועוברת אף היא לתאורת לד. כל תיקון והחלפת נורה, תיקוני אחזקה בגופי תאורה, שמבוצעים על ידי המועצה ובשטחה, גם הם יועברו לתאורת לד

כלים רבפעמיים בבניין המועצה

במועצה האזורית עוברים לכלי אוכל רבפעמיים. אלה לא רק שקיות הזבל הגדולות היוצאות יוםיום מבניין המועצה, עמוסות כוסות וסכום חדפעמי, זה לא רק החיסכון הכלכלי ארוךהטווח, זה בעיקר בגלל הסביבה, הסביבה שאנו חיים בה, הסביבה שנשאיר לילדינו

במועצה האזורית עוברים לכלי אוכל רבפעמיים. אלה לא רק שקיות הזבל הגדולות היוצאות יוםיום מבניין המועצה, עמוסות כוסות וסכום חדפעמי, זה לא רק החיסכון הכלכלי ארוךהטווח, זה בעיקר בגלל הסביבה, הסביבה שאנו חיים בה, הסביבה שנשאיר לילדינו ותישאר אחרינו. זהו הגולן שלנו.

מהלך חשוב זה ממשיך מהלכים דומים שנעשו במערכת החינוך, בגנים, שם מזמן כבר אוכלים בכלים רב פעמיים. בבתי הספר, בטיולים השנתיים, הילדים יוצאים עם כלים רבפעמיים אישיים. המטבחים הגדולים במועצה צוידו במדיחים ובמכשירים לשטיפת כוסות, כלי אוכל מזכוכית ושתי מערכות סכוםחלבית ובשרית. שומרים על הסביבה ולא זורקים סתם אשפה! כל זה, לפני שבכלל סיפרנו לכם ממה עשויה כפית, או כוס חדפעמית, כמה פסולת נוצרת בתהליך הייצור והשיווק של הכלים החפ ומה קורה לכל האשפה הזו בהמשך.

בואו והיו שותפים למהפך, כאשר אתם מבקרים בבניין המועצה.

סביבה ירוקה ונקייה מריסוס

לאחרונה, החל בגולן פיילוט חדשני, עם חברת “נתיבי ישראל” והוועדה לאיכות הסביבה. במסגרת הפיילוט, ייבחרו קטעים לאורך כבישי הגולן שלא ירוססו, כפי שנעשה מדי עונה, במטרה למנוע שימוש בריסוס ובהשלכותיו. אנו בתחילתו של התהליך. נעקוב שוב בחודשים אפריל/מאי. אם יידרש גיזום, הוא ייעשה באמצעות כלי גינון.

הכבישים המשתתפים בפיילוט הם כביש 97, מכיכר וואסט עד מסעדה, כביש 7899, מבני יהודה ועד גשור, כביש 98 מרמג”ש צפונה, בין הק”מ ה-34 ל-37.

שמש שמייצרת חשמל חוסכת כסף ושומרת על הסביבה. נושא הגגות הסולריים בבניין המועצה והחכ”ל נבחן כעת והמועצה מבצעת סקר לקביעת היתכנות להצבת קולטי שמש לייצור חשמל על מבני הציבור.

שתהיה לנו שנה ירוקה ובריאה!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?