משולחן המועצה האזורית גולן

כנס ראשי רשויות התקיים לראשונה בגולן‎‎


בשבוע שעבר, בימים שלישי עד חמישי, התארחו בגולן כ-50 ראשי רשויות וסגניהם, במסגרת כנס שיזם מרכז השלטון האזורי. הכנס, שמתרחש בכל שנה ברשות אחרת, נערך השנה לראשונה בגולן, ביוזמתנו. היה חשוב לי להביא הנה את ראשי הרשויות ולהציג בפניהם, בפני מרכז השלטון האזורי, בפני מנכלי משרדי הממשלה, ובפני השרים וחברי הכנסת שהגיעו, את העשייה בגולן בשנים האחרונות.

לא פחות חשוב היה להראות להם במה נדרש לטפל. כשהם נסעו בכבישי הגולן, במהלך הסיור וביקרו ביישובים, היה ברור עד כמה עמוק הצורך בהשקעה בכבישים ובחידוש תשתיות. הכנס כולו הופק על ידי מרכז השלטון האזורי ובמימונו. אנו התעקשנו כי השירותים יסופקו על ידי עסקים מקומיים וכך גם שירותים נדרשים.

היו מספר אמירות משמעותיות של שרי הממשלה מעל בימת הכנס ברמה הארצית וכמובן ברמה הגולנית.

את הכנס, פתח נשיא המדינה יצחק הרצוג: “השנתיים האחרונות הוכיחו לרבים כמה עוצמה וכמה פוטנציאל טמונים ברשויות המקומיות והאזוריות. משבר הקורונה זיקק את יתרונותיו של השלטון המקומי, המחיש עד כמה אין תחליף לחיבור הבלתיאמצעי שבין ראשי הרשויות לאזרח וכמה כוח טמון בהתגייסות שלכם, ראשי הרשויות“.

הנשיא התייחס לחשיבות שמירת הגבולות במדינה ואמר: “לא ניתן לדבר על הגבולות, ועל ההגנה על הגבולות, או השמירה על הגבולות, במיוחד כאן בגולן, בלי לומר מילה על צהל. בימים האלה, של חוסר יציבות עולמי, עלינו לזכורעוצמתנו הביטחונית חייבת להיות תלויה אך ורק בנו. ‘אם אין אני לי מי לי‘ – זה הלקח של העידן הזה. צהל חייב להישאר הטוב ביותר ולשם כך צריך לדאוג שיהיו בו האנשים הטובים ביותר, ולשמר בו את הטובים ביותרשימשיכו לשרת יוםיום, שעהשעה. לסכן את חייהם, בתקווה שתמיד ישובו בשלום בהגנתם על המולדת“.

בנושא החקלאות והרפורמה, אמר הרצוג: “החקלאות נלחמת לא עם אויבים מבחוץ, מעבר לגבול, היא נלחמת נגד שרי ממשלה“.

בהמשך היום, סייר הנשיא בגולן וערך מפגש עם חקלאים צעירים ביישוב שעל. הנשיא שאל רבות והתעניין בבחירה של הדור הצעיר בחקלאות, בבחירת הגידולים ובתכניות העתידיות. הוא הבטיח לעשות מאמץ ולהירתם לסייע לחקלאים. הנשיא סייר באחד מיקבי הגולן, פגש את ראשי הרשויות הדרוזיות ושוחח אתם על שיתופי פעולה אזוריים וקינח בארוחת צהריים במסעדתהבוקרים“, עם מטעמי הגולן. הנשיא אף הקליט סרטון וידאו קצר, בו בירך את תושבי הגולן להצלחה וצמיחה.

השר לביטחון הפנים עמר ברלב התייחס לרפורמה בחקלאות ואמר: “מה שקורה באוקראינה רק מוכיח כמה חשוב להמשיך ולהגן על השטחים והגידולים שלנו. מפלגת העבודה רתומה כולה למאבק נגד הרפורמה החקלאית. בקרוב, יחל פיילוט בשש מועצות אזוריות, בו כוח שיטור מקומי של מגב, ייתן מענה מקומי ונקודתי לסוגיות השיטור והפשיעה החקלאית במועצות האזוריות“.

בנושא ועדות הקבלה, אמר בר לב: “תומכים בהעלאת מגבלת ועדות הקבלה מעל 400 בתי אב, אך זה צריך להיעשות בצורה שקולה, מדודה ומקצועית“.

שרת הפנים. איילת שקד. אמרה: “אנחנו חושבים שיגיעו עשרות אלפים, אם לא מאות אלפי, עולים מרוסיה, אוקראינה וחבר העמים. אתם, במועצות האזוריות, יכולים לעזור בקליטה“. השרה הזכירה את הקמת היישובים החדשים בנגב ובגולן.

על הרפורמה בחקלאות, אמרה השרה שקד: “אנחנו רואים עכשיו כמה חשוב הביטחון התזונתי. הסדר העולמי יכול להשתנות ביומיים וישראל צריכה להיות עצמאית גם בתחום הזה. אני מקווה ומאמינה שיגיעו לרפורמה טובה, שתעצים את החקלאות ולא תעשה נזק“.

שרת התחבורה, מירב מיכאלי, אמרה כי ברורים לה האתגרים בכבישי המגזר הכפרי, בכלל ובגולן, בפרט. השרה הבטיחה לעשות כמיטב יכולתה לסייע בטיפול בבעיית הכבישים בגולן.

אם הרפורמה תעבור, נפסיד פעמיים

במסגרת הכנס, אמר יור מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חגג‘, כי המאבק המרכזי של המרחב הכפרי הוא נגד הפגיעה הקשה והלאמוצדקת בעצמאותה של ישראל לייצר לעצמה מזון טרי: “בימים אלה, החקלאות בישראל עומדת על נפשה. נלחמת על קיומה. והיא נלחמת לא עם אויבים מבחוץ, מעבר לגבול. היא נלחמת נגד שרי ממשלה, שמבקשים להסיר את מכסי המגן ולהציף את הארץ במוצרי חקלאות מטורקיה וממדינות אחרות.

אם הרפורמה תעבור, נפסיד פעמיים: גם נפקיר את ביטחון המזון של תושבי ישראל ונפקיד אותו בידיהן של טורקיה ומדינות אחרות וגם המחירים לצרכן לא ירדו. הנה, רק עכשיו קיבלנו את הפרומו: בשבוע שעבר, העלו בחדות את מחירי הסלמון, רגע לפני חג הפסח. הסלמון, למי שלא יודע, פטור ממכס.

מעליות המחירים של מוצרי החקלאות, לא החקלאים נהנים. ממש לא. יש גורמים אחרים המשפיעים עליהם. רשתות השיווק, הסוחרים. אבל את המחיר של הסרת המכסים אנחנו נשלם והמחירים כפי שהניסיון מוכיח לא ירדו“.

אנו נאבק למען הגנת חקלאי הגולן ותושבי הגולן. החקלאות היא מרכיב מרכזי בתעסוקה האזורית, בעשייה ובזהות הגולנית.

הכנס מביא עמו הזדמנויות חדשות, אמירות משמעותיות של שרי הממשלה והרבה עניין בנעשה בגולן. ההכרה בערך הגולן, בחשיבותו האסטרטגית וההחלטה על תכנית הממשלה לגולן מבהירים כי כולנו יחד מחויבים לעתיד הגולן ולהצלחתו.

יישום החלטת הממשלה לגולן

על מנת ליישם את החלטת הממשלה בנושאים הרבים הקיימים בה, חולקה העבודה לצוותים העוסקים כל אחד בנושא/ים הרלוונטיים לתחומי העיסוק המקצועיים של העובדים במועצה. חלק נכבד מהצוותים, כבר החל בסדרת מפגשים עם משרדי הממשלה הרלוונטיים ואף התקבל אישור על משאבים שיוזרמו לצורך פרויקטים בתחומים של תרבות, תשתיות, ביטחון, קהילה ועוד.

אתר אינטרנט להנצחהגלעדלזכרם

בימים אלו, אנו עובדים על הקמת אתר אינטרנט להנצחת זכרם ולהנחלת מורשתם של בנים, תושבים ולוחמים, בני המועצה האזורית גולן, שנפלו במערכות ישראל, בעת שירותם בצהל, בשירותי הביטחון ובפעולות איבה ולוחמי צהל שנפלו ברמת הגולן. זהו פרויקט רחבהיקף, שמלקט פרטים רבים ומאפשר חיפוש מידע אודות הנופלים. כאשר האתר יעלה לאוויר, נעדכן אתכם בפרטיו.

פריסת סיבים אופטיים

פריסת הסיבים האופטיים ביישובי המועצה האזורית גולן יוצאת לדרך
חברת “New Future”, אחת החברות הזוכות במכרז המשותף למועצות האזוריות, בו לקחה חלק גם המועצה האזורית גולן, תפרוס סיבים אופטיים ביישובי המועצה האזורית גולן.
בימים אלו, תחל החברה להיפגש עם נציגי היישובים לצורך תכנון הפריסה בשטח.
רישום המתעניינים לסיבים אופטיים שובר שיאים ועד כה נרשמו כ-2,400 משקי בית.
בנוסף למכרז שבו לקחה המועצה האזורית גולן חלק, חמישה יישוביםאלוני הבשן, גשור, רמת מגשימים, קשת ואפיק נכללו בסבב הראשון של קופת התמרוץ של משרד התקשורת, שיסבסד את עלות הפריסה של הסיבים האופטיים לחברה הזוכה, כחלק מהמהלך להנגיש את הסיבים האופטיים גם ליישובים בהםבזקלא תפרוס רשת סיבים אופטיים.

מומ עם נהגי המועצה

המועצה האזורית גולן פועלת בכלים העומדים בידיה לאפשר לצוות עובדיה לקבל שכר הוגן עבור עבודתם. כמועצה, הנותנת שירות לתושביה, מצאנו עצמנו חושבים על כלים שיסייעו למדוד את השירות לתושב לצד תגמול לנהג כלי הרכב הציבורי. לאחר שבמהלך שבוע שעבר נרקם הסכם העקרונות, אנו ממתינים לאישור משרדי הממשלה הרלוונטיים

מתכוננים ליובל למלחמת יום הכיפורים

בליווי אגף ההנצחה במשרד הביטחון והקרן הקיימת לישראל, נערכת המועצה האזורית גולן לקראת ציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. הצוות, המורכב מנציגי הגופים השונים, סייר השבוע בשטח, במטרה לאפיין ולהחליט מהם הצרכים. הצוות הגיע לאנדרטאות ומיזמי זיכרון שונים המפוזרים ברחבי הגולן ובחן את מצבם. הצוות יבחר את האנדרטאות הדורשות שיפוץ/ שיקום והעבודות יחלו בקרוב.

את הסיור, סיכם הצוות בישיבת עבודה באגף ההנדסה והתכנון, המוביל את הפרויקט מטעם המועצה, לבניית תכנית עבודה ובחינת התקצוב.

בנוסף, מתגבשים כעת במועצה צוותי עבודה להכנת תכנית פעילות לציון יובל למלחמת יום הכיפורים. הצוותים כוללים עובדי מועצה ותושבים הקשורים לתחום ומבקשים להיות שותפים לתהליך, בהתנדבות. הצוותים יבנו תכנית עבודה הכוללת ייזום אירועים, טקסים, כנסים, אירועים ופעילויות שונות.

ועדת משנה לתכנון ובנייה

ביום ראשון השבוע התקיימה וועדת משנה לתכנון ובנייה, שבמסגרתה הומלצו לאישור תכנית למתחם מלונאי בחוף המזרחי של הכנרת, בסמוך למלוןכינר“. היקף הפרויקט גדול ומדובר בכ-300 חדרים ברמה מלונאית גבוהה, שיוקמו על שטח של המושב מעלה גמלא.

אושרו קידום היתרי בנייה לטובת ההרחבה של בית הספר הזמנימעלות הגולןוהתאמתו לקבלת תלמידים חדשים נוספים כבר לשנת הלימודים הבאה ועד מעבר למבנה הקבע שבו יהיה מקום מספק לכלל התלמידים.   

בנוסף, אושרו הסדרות נחלות במושבים רמות ונוב ומספר גדול של היתרי בנייה לבתי מגורים ביישובי הגולן.

טיפול באדם עם דמנציהאגף הייעוץ והטיפול

בשבוע שעבר, התקיים מפגש חשוב לבני משפחה, מטפלים ואנשי מקצוע בנושא טיפול באדם עם דמנציה. הנוכחות הגבוהה הצביעה על הצורך הקיים בהתייחסות לתחום רגיש וחשוב זה. המפגש הנו חלק מהעשייה בתחום הוותיקים שקיבלה משנה תוקף בשנים האחרונות ומתקיימת בשיתוף פעולה פורה בין אגף הייעוץ ויטיפול ומחלקת הוותיקים במועצה.

אנו פועלים להרחבת השירותים הנדרשים לוותיקי הגולן במגוון הצרכים שעולים ועל פני רצף של שירות פרטני/משפחתי, שירותים ביישובים ושירותים אזוריים. במקביל, אנו מתייחסים לאוכלוסיותיעד ספציפיות ושואפים לבנות מענה מותאם להן.

המשפחות המטפלות בבן משפחה עם דמנציה מתמודדות עם אתגרים רבים. עמותתעמדא“, המתמחה בנושא, נתנה הרצאה על כלים להתמודדות וצידה לדרךעוס עדי רפאל. הצגנו למשפחות את השירותים הקיימים עבורן בגולן מטעם המועצה וקופות החוליםכלליתומכבי“. הזמנו את המשפחות להצטרף לקבוצת תמיכה בבני משפחה מטפלים המתקיימת בגולן מדי יום רביעי, בהנחיית זאבה פינגר, רכזת פרט ומשפחה ממרכז חוסן שלנו. משפחות המעוניינות להצטרף יכולות לפנות ישירות אל זאבה – 0506211189 . תודה למרכז חוסן, על סיוע בארגון המפגש.

מכון שמיר למחקר

בשבוע שעבר, התכבדמכון שמיר למחקרלארח את שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקשהכהן ואת צוותה הבכיר.

במהלך הביקור, המשתתפים קיבלו סקירה נרחבת מפי הנהלת המכון, דינה גלעד ודר ירון דקל, על פעילותו הייחודית של המכון. המכון משמש מנוע צמיחה אזורי, כלכלי וחברתי, בתחומים שונים. בנוסף, נחשפו בפני המבקרים כיווני ההתפתחות הצפויים למכון שמיר למחקר“.

אחת העובדות המעניינת שהוצגו בפני השרה היא שבשלוש השנים האחרונות, פעילות המכון הכפילה עצמהכעת, נבנים שני מבנים נוספים שיביאו לגידול של 200 עובדים, על מנת לאפשר למכון הרחבת פעילות וכניסה לתחומי פעילות חדשניים נוספים, באגריטק ובפודטק.

לחלק השני של הביקור במכון, הצטרפו ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, מנהל היחידה לחקלאות וחדשנות במכון, יאיר גולן, מנהל הפיתוח העסקי שלבראשית“, גבי קוניאל והמנהל העסקי של מבוא חמה, יוסי מוסנגאד. המשתתפים סיפרו על חשיבותו של מכון מחקר יישומי בגולן, שמהווה אבן יסוד בפיתוח הכלכלי האזורי, בתחומי החקלאות והחדשנות וכן החינוך והסביבה.

השרה וצוותה הבכיר התרשמו מאוד מפעילותו הענפה של המכון, מנוכחותו במרחב הגולני ואף הבטיחו לסייע ככל שניתן לצמיחתו של המכון.

מילה טובה לעובדת מסורהאלונה גולפיגן

אלונה נשואה לשחר ואם לשני בנים. האחד חייל והשני תלמיד תיכון. אלונה אוהבת לבשל ולאפות ועוד טרום ימי הקורונה, סיגלה לה חיבה מיוחדת לשופינג אוןליין. חברותיה מתארות אותה כאימא מסורה, חברה טובה המשמשת אוזן קשבת לסביבתה, מיד מוכנה לעזור בכל עניין, נעימה ומחבקת. אלונה עובדת במועצה כבר יותר מעשור. היא החלה את תפקידה באגף כספים, במחלקת הארנונה והיום, היא אחראית על המחלקה. בכל ימי הקורונה, אלונה הייתה פה, נכונה לעזור לכל אחד שהיה זקוק. חיפשה פתרונות ודרכים לסייע לכל תושב, או בעל עסק, שנדרשה לו עזרת המחלקה. היא תמיד עונה באדיבות ומקצועיות לכל אחד ומכירה את תחום הארנונה היטב.

אירוע פרישה ליצחק איקה נסהמועצה הדתית גולן

ביום רביעי החולף, התקיים ערב הוקרה ופרישה לגמלאות של יור המועצה הדתית האזורית גולן, יצחק איקה נס. הערב התקיים במדרשת הגולן בחיספין, במעמד רבני הגולן חברי מליאת המועצה הדתית, חברים לדרך והמשפחה. איקה כיהן כ-17 שנים בתפקיד, במהלכן, המועצה הדתית אזורית גולן שימשה כנותנת שירות לציבור הגולני בעתות שמחה ועצב, באיתנות כלכלית, לצד פיתוח מבני דת. את איקה, החליף יאיר טורנהיים, מחיספין. יאיר עבד יחד עם איקה כגזבר המועצה הדתית.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?