משולחן המועצה האזורית גולן

כדי לשאוף לצמיחה בכמות התושבים בגולן וקליטת משפחות, צריך לדעת איך לעשות את זה נכון במחלקת הקליטה של אגף קהילה עובדים חזק בימים אלו בדיוק על הנושא הזה את הצלחות הקליטה אפשר לראות במרכז הצעירים שלא מפסיק לחדש ולהתחדש במיזמים הבאים מהשטח עונת הרחצה בבריכות החכל מעבר לדלת וכך גם הכשרות המשך למחפשים עבודה או שינוי בתחום הקריירה


אתם קולטים?

כשמדברים על צמיחה בכמות התושבים בגולן ועל קליטת משפחות, הדבר מחייב לדעת לעשות את זה נכון. בדיוק לשם כך, התקיימה ביום רביעי הכשרה למנהלי קהילות ולרכזי צמד (צמיחה דמוגרפית) ביישובים. ההכשרה עסקה בתהליכים מקדימים לקליטה ובשיווק נכון מהיבטים משפטיים וקהילתיים. המשתתפים נחשפו לקריטריונים ולפרמטרים שונים שהוגדרו לתהליך הקליטה, במטרה לשמור על חוסן קהילתי ועל שיתוף פעולה בין האגודות ביישובים השונים.

חן חזןמגן, חברת הנהלת גבעת יואב, הצטרפה ליום ההכשרה על מנת לשתף ולתאר את התהליך בגבעת יואב, שהחל כבר לפני מספר חודשים. על הדרך, היא חלקה עם המשתתפים תובנות וטיפים שיסייעו ללא ספק לכולם, בהמשך הדרך.

ההכשרה התקיימה ביוזמת מחלקת הקליטה ואגף הקהילה במועצה, שניהם גופים שיוזמים בצורה קבועה מפגשי למידה בתחומי שיווק, קליטה ואקלום, בשלבים השונים.

כשהחרמון מחוץ לחלון

ביום שישי האחרון, התכנסו 16 משפחות מכל רחבי הארץ בנווה אטיבהיישוב השלישי הצפוני ביותר במדינה. המשותף לכל המתכנסים הוא היותם משפחות שנקלטו בשנה האחרונה בנווה אטיב. מטרת המפגש הייתה היכרות הדדית, לקראת השלב הבא והמרגש של האכלוס, שיבשר על עידן חדש לישוב וכמובן למשפחות עצמן.

את המפגש ותוכנו תכננו רכזת הקליטה והאקלום במחלקת הקליטה של המועצה, עידית בדיחי, עם מנהל הקהילה, אסף וינקרט, שהיה המפיק והדוחף העיקרי לקיומם של מפגשים אלה.

אסף פתח את היום עם ברכה קצרה שלאחריה הנוכחים השתתפו במשחק היכרות נחמד. הנקלטים סיירו ביישוב, ביקרו בחדר ההנצחה לנופלים שעל שמם קרוי הישובאברהם המאירי, טוביה שרקינגר, יאיר אלגרנטי ובנימין חדד. את חדר ההנצחה הקים מנהל הקהילה המיתולוגי וממקימיו הראשונים של היישוב, רמי כלפון זל.

שוש צואלה, מוותיקות נווה אטיב, חלקה  עם הנקלטים כמה סיפורים פיקנטיים מההיסטוריה של הקמת היישוב, שלמרגלות החרמון. מיקי ענבר, מימי ורונית, מוועדת ההיכרות, התרגשו לברך את הנקלטים המצטרפים, שחלקם כבר מתגוררים בגולניות שהוצבו במקום על ידי החברה הכלכלית. בנוסף, ברכו את הנקלטים גם בת אלחברת ההנהלה, גיאיור ההנהלה ואמירהרבשצ, שהציג את עצמו ואת תפקידו כרכז ביטחון יישובי.

מנהלת אשכול צפון במחלקה לפיתוח קהילתי, גיתית שמח, שמלווה את נווה אטיב, סקרה בפני הנקלטים את האוריינטציה של המרחב הכפרי בכלל ושל הגולן בפרט. לרבים מהמשפחות הייתה זו פעם ראשונה להיפגש עם מונחים כמוועד הנהלה“, אומנהל קהילה“. גיתית עסקה גם בחשיבות הרבה שיש למעורבות קהילתית והתנדבות ביישובים, כבסיס לקליטה איכותית ושמירה על איכות חיים.

המפגש נחתם בהבטחה של אסף כי המפגש הבא כבר יתקיים בשיתוף כל המשפחות של נווה אטיב, במסיבת בריכה מושקעת. מסתבר ששווה להיקלט בנווה אטיב.

זה סימן שאתה צעיר

אין רגע דל במרכז צעיריםגולן. השבוע, יצאו לדרך שני מיזמים אותם הגו, תכננו והוציאו לפועל משתתפי תכנית המנהיגותמקומי“. התכנית היא פרי שיתוף פעולה של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והחוסן הלאומי, בהיגוי הסוכנות היהודית ובהנחיית שמרית מילר, תושבת קיבוץ אורטל וצעירה פעילה בעצמה. התכנית, שנפתחה באוקטובר האחרון, כוללת מפגשים, בהם המשתתפים עוברים הכשרה ומקבלים כלים להנעת מיזמים חברתיים בתוך קהילת הגולן.

המיזם הראשון, ששמו הואבואו לבלות אתי“, פונה פנימה לתוך היישובים עם מודל בו התושבים מקבלים במה להעברת סדנאות, הרצאות ופעילויות נוספות. כל משתתף שנרשם במאגר, יפורסם בקרב תושבי הגולן, בדגש על ועדות התרבות, על מנת שיישובים יוכלו להזמין פעילות מקומית, בעלות מינימלית, תוך פרגון להון האנושי שלנו. במפגש החשיפה, חווינו סדנאות דוגמה ושמענו את הרצאתה המרתקת והמצחיקה של מוריה קור.

את המיזם הגו לימור פרדיס מקלע אלון, שבות שלו מאלוני הבשן, אבישג מירוני מיונתן, וכן מוטי קלוש ואורי גרין, שניהם גם הם מאלוני הבשן.

המיזם השני, “הגלהזדמנות גולנית לצעירים“, מכוון להקמת רשת צעירים בגילאי

20-30, לשם קידום תחומי תעסוקה, יזמות, פיתוח אישי וכן היכרות עם צעירים נוספים באותו חתך גיל מרחבי הגולן. את המיזם מובילים אביטל השכל ודור גוויטע.

המפגש הראשון התקיים בקפה לשבטבאניעם, במהלכו התקיימה שיחה עם יעקב שה לבן מיונתן, שחלק מניסיונו כמי שהשתתף ברשת צעירים דומה בגליל. ההרצאה הובילה לדיון כיצד נכון להמשיך מכאן. את הערב חתמה סדנת קוקטיילים משעשעת של זיו מרום, שבסופה חולק שי למשתתפים.

מנהלתמרכז צעיריםגולן, טל צרפתי, חושבת כי תכנית המנהיגות משקפת את המטרה העיקרית לשמה הוקם מרכז הצעירים: “אקטיביסטים גולניים, שלוקחים חלק בקידום יוזמות, מעירים את השטח, יוצרים מיזמים מדהימים ופועלים באותנטיות, מתוך רצון אמתי לשינוי. רק כך זה קרה, קורה וימשיך לקרות. מבחינתי, רק יחד עם הצעירים, ניתן יהיה לראות שינויים, מאחר שהם הכוח המניע. כך נמשיך לפעול ונהפוך את הגולן למקום אטרקטיבי לצעירים לגור בו“, היא אומרת.

אם גם אתם רוצים להצטרף לפעילותמרכז הצעיריםגולן, אתם מוזמנים לחפש אותנו ברשתות החברתיות ופשוט לבוא. מחכים לכם.

מתכוננים יחד לחירום

ביום רביעי השבוע, נפתח קורס מנהיגות בחירום ליושבי הראש החדשים של צוותי החירום היישובייםצחי. הקורס, בהובלת מרכזמשאבים“, מועבר בידי מנחים מומחים בתחום ההיערכות למצבי חירום ומשבר. בקורס משתתפים יורים חדשים של צוותים מארבע רשויות באשכול גליל מזרחי: גולן, מרום הגליל, מבואות חרמון והגליל העליון. רכז תחום צחי במרכז חוסן גולן, אורן אילון, הוא זה שיזם את הקורס ודחף לשיתוף הפעולה המרחבי לקידום המוכנות בשעת חירום.

מהמועצה האזורית גולן משתתפים בקורס תשעה יושבי ראש חדשים מיישובים שונים, במטרה לרכוש כלים וידע בניהול משברים ואירועי חירום. בהכשרה משולבים תכנים הקשורים גם בהיערכות מוקדמת, ניתוח סיכונים, הערכת מצב וקבלת החלטות וכן על שלבי חזרה לשגרה ושיקום.

סיכוי לשינוי

סדנתבוחרים כיווןשל מרכז התעסוקה גולן, מיועדת לתושבים השוקלים שינוי תעסוקתי. הסדנה כוללת עשרה מפגשים קבוצתיים בהנחיית מאמנת תעסוקתית מנוסה ומקצועית, המעניקה כלים בתחום המיקוד התעסוקתי, חיזוק הביטחון האישי וכן ליווי בתהליך השינוי. המשתתפים זכאים גם לשתי פגישות אישיות, הכלולות במחיר הסדנה.

ניסיון העבר מלמד כי מדובר בסדנה מוצלחת מאוד. זו גם הסיבה בגללה היא מתקיימת שוב ושוב, כבר מספר שנים.

המחזור הבא של סדנתבוחרים כיוון“, במרכז התעסוקה גולן, יתחיל בסוף החודש, ביום שני, 22.5. זהו המחזור ה-11 של הסדנה, שעלותה מסובסדת עבור תושבי המועצה האזורית גולן.

פרטים נוספים והרשמה בטלפון 04-6851004, או 050-788701

חפשו אותי בבריכה

החברה הכלכלית גולן שמחה להכריז על פתיחת עונת הרחצה בבריכות בני יהודה וחיספין, בתאריך 28.5, חבסיוון, תשפג. גם השנה, ניתן לרכוש מגוון מנויים: יחיד/ זוגי /משפחתי /אזרח ותיק /ילד /סטודנט /חייל, כשרכישה עד ליום שלפני הפתיחה (27.5) מזכה ב– 5% הנחה!

נזכיר כי מנוי מאפשר כניסה לשתי הבריכות. העונה תסתיים בתאריך 14.9.23.

פרטים מלאים ורכישת מנוי באתר החברה הכלכלית גולן.

שאלות ניתן להפנות במייל:
sp-hispin@megolan.org.il

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?