משולחן המועצה האזורית גולן

אחרי החגים זה עכשיו. במועצה האזורית גולן מכינים את התקציב לשנת הפעילות 2023 וגם: עומר אדם הופיע בצנוברלעיני כ-5000 איש, טיול נקלטים ולרבשצים שלנו מגיע יותר


 

אחרי החגים יתחדש הכול…

החגים הסתיימו, כולנו חזרנו לעבודותינו ורוחות הסתיו כבר נושבות. נשמע כמו שגרה, אבל במועצה, העשייה לא נעצרה לרגע. גם בימי החג, עבדו צוותים מתוגברים בשטחים הפתוחים, ניקו וטיפחו למען הציבור, המטיילים והטבע הגולני. מוקד המועצה המשיך להעניק שירות ברצף, התחבורה הציבורית פעלה וכך גם ציוותי החינוך הבלתי פורמליים ביישובים, התרבות ועוד.

אחד משיאי החג הייתה הופעתו של עומר אדם ב”צנובר”, הופעה שמשכה אליה כ-5,000 איש, שנהנו ממופע בסטנדרט גבוה שהגיע עד הבית. “צנובר”, לב הגולן, הפך כבר מזמן למתחם הופעות ובילויים מוביל באזור.

ביישובים השונים היו מופעים ופעילויות תרבות והחורף הבא לטובה יביא עמו גשם של פעילויות. במקביל, אנו במהלך הכנת תכניות העבודה ותקציב המועצה לשנת הפעילות הבאה – 2023 ועסוקים בשלל נושאים ופרויקטים הנגזרים מיישום החלטת הממשלה לגולן. יש הרבה מה לעשות ואנו ממשיכים בכל הכוח, חרף הבחירות לכנסת, שיתקיימו בקרוב.

עומר אדם ב”צנובר”

כולנו כבר יודעים שהאירועים הכי שווים באזור מתקיימים ב”צנובר”, לב הגולן. בחול המועד סוכות, היה ערב מיוחד שמשך אליו כ-5000 משתתפים מהגולן ומחוצה לו, למופע של עומר אדם. אחת המטרות שהציב ראש המועצה עם כניסתו לתפקיד היא להביא את מיטב התרבות והאירועים הגדולים אל הגולן. שיתוף הפעולה עם “זאפה” הניב את התוצאה המיוחלת, כשעומר אדם, אחד הזמרים העסוקים והמבוקשים ביותר, הגיע לגולן לערב מושקע. עם במה ענקית, פוד-טראקים, דוכני מזון ומשקאות ופינות ישיבה חגגו תושבי הגולן והאורחים, תרבות ישראלית, במזג אוויר גולני. היה שמח.

טיול נקלטים

ביום שלישי, אסרו-חג סוכות, נפגשו כ-35 משפחות ליום טיול לנקלטי הגולן. הטיול התקיים באתר המורשת עין קשתות. משפחות הגיעו מכל קצוות הגולן, מדרום ומצפון, לטיול היכרות האחד עם השני והיכרות עם הטבע, המורשת וההיסטוריה שלנו. התקיימה פעילות בתחנות לאורך המסלול.

היה יום מוצלח מאוד, אווירה נעימה וכיפית. שמענו על התחושות הדומות של המשפחות הנקלטות, על כך שלוקח זמן להתרגל לטוב – למרחב, לזמן ולשקט, שהגולן מציע. יום הטיול יצא לפועל מתוך מחשבה שההיכרות והחיבור למקום ולאנשים, מייצר תחושת שייכות, ושייכות זה דבר שכולנו מחפשים בחיים שלנו. השייכות מאפשרת את הרוגע והביטחון, שאנו יכולים לגדול ולהתפתח. היכרות עם המרחב הגולני תורמת להרגשת החיבור לחבל הארץ שאנו קוראים לו בית.

מדבריו של גל גפני, סגן ראש המועצה בטיול הנקלטים: “אין ספק שזה זמן מבורך להגיע לגור בגולן, אנחנו נמצאים בתקופה שמוגדרת כנס בהיבטי הפיתוח, הצמיחה דמוגרפית והכלכלית, בחוסן הקהילתי ועוד. אנו מודעים לעובדה שהמעבר לגולן מלווה בתחושת אופוריה מהמרחבים, הטבע, הרוגע ומצד שני בהסתגלות למענים השונים מאלו שהיו בעיר הגדולה. אנחנו כמועצה מבינים את הנדרש מכם בתהליך זה ולשם כך אנו פועלים בכל החזיתות, על מנת להיות זמינים ולצמצם את הפערים”

תודה רבה למנהלת אתר עין קשתות, אבישג מירוני, על האירוח החם ועל העזרה. תודה ל”בראשית” ול”דה קרינה”, על התרומה מחממת הלב לנקלטים. תודה לאורי חן, מורה הדרך ולצביקי בדיחי, ארכיאולוג הגולן, שתרמו מידיעותיהם. תודה לצוות אגף הקהילה ובמיוחד לעידית בדיחי, רכזת הקליטה והאקלום ולאמירה לוי, על הפקת היום המוצלח והמהנה. תודה אחרונה – לחברי ועדות קליטה ואקלום ביישובים השונים, על העבודה לאורך השנה ובעיקר בחודשי הקיץ העמוסים במשפחות חדשות. היה כיף! ניפגש שוב בפעילות הבאה.

לרבש”צים שלנו מגיע יותר

לפני כחודשיים, יצאו הרבש”צים (רכזי ביטחון שוטף צבאי) בכל הארץ למאבק בדרישה להעביר את חוק הרבש”צ, שיגדיר את תפקידם ויאפשר את החזרתם לאחריות משרד הביטחון וצה”ל, כפי שהיה עד לתחילת שנות ה-90′. כמו כן, הרבש”צים דורשים שיפור בתנאי שכרם שנמצא מתחת לשכר המינימום השעתי וללא תנאים סוציאליים.

השבוע, החלה שביתה של הרבש”צים, שבשלב זה עזבו את קבוצות הוואטסאפ הביטחוניות המשותפות עם גופי הביטחון השונים. בהמשך, מאיימים הרבש”צים להפסיק לבצע ביקורות נשק, להפסיק לשתף פעולה עם יחידות צה”ל והמשטרה, להפסיק אימונים ואת בדיקות הפועלים הנכנסים ליישובים ועוד.

ראש המועצה, חיים רוקח, המשמש גם כיו”ר ועדת הביטחון של מרכז השלטון המקומי, ארגון הגג של המועצות, אומר כי אין ספק שלרבש”צים שלנו מגיע יותר.

רוקח: “כמי שמלווה מקרוב, במשך שנים, את העשייה הביטחונית ביישובים, אני רואה חשיבות רבה בהסדרת מעמדם של רכזי הביטחון, שיפור שכרם וסמכותם בגולן ובכל הארץ. ועדת הביטחון של מרכז השלטון המקומי בראשותי עוסקת בנושא זה כבר זמן רב ובחודשים האחרונים, כבר היינו במשא ומתן מתקדם למציאת פתרון למצב.

“לצערנו, פיזור הכנסת והמצב בו אנו נמצאים כעת, עם ממשלת המעבר, לא מאפשרים את קידום החקיקה עד לאחר הבחירות והשבעתה של ממשלה חדשה. לאור עובדה זו, לצד המצב הביטחוני הדרוך, נראה לי ולחבריי בוועדה כי זה לא הזמן לשבות. הפתרונות קיימים, אולם דרושה עוד מעט סבלנות על מנת שאפשר יהיה ליישם אותם בשטח”.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?