משולחן המועצה האזורית  גולן

שיפור השירותים אפשרי רק עם גדילת האוכלוסייהגדילת האוכלוסייה מחייבת הרחבת השירותים וגם: ההחלטה של ועדת התכנון הארצית, מפגש עם הנהגות היישובים, “נקודה טובה“, עצרת וטקס מצטייני אוגדה 210, שריפות יזומות ליצירת חיץ, השתלמות בנושאי חירום ומשבר, ועדות הביקורת של היישובים נפגשות ולומדות, פגישה בנושא ממשקי ביטחון באזור הבטיחה, הסקר למיפוי צרכי הוותיקים, מיפוי אנדרטאות הגולן, האחים ארצי הופיעו בגולן, סמינר הדרכה לבוגרי ט‘, המנהל המיתולוגי של מחלקת התחבורה, עוזי מרדכי, פורש לגמלאות ומילה טובה לעובדת מסורהציפי פאדל


ביצה ותרנגולת

אלו ימים חשובים ומרגשים לגולן. המלצתה של ועדת התכנון הארצית על הקמת הוועדה המיוחדת לגולן ועל הקמתם של שני יישובים נוספים בגולן היא לא פחות מהיסטורית. ההמלצה הזו היא פרי עבודה רבה שהושקעה בשלוש וחצי השנים האחרונות, בעקבות החזון להכפלת האוכלוסייה בגולן, תוך שמירה על המאפיינים הקהילתיים הגולניים, החינוך וערכי הטבע, החשובים לכולנו. כולנו זקוקים לשיפור השירותים האזוריים והדבר יתאפשר רק במצב בו האוכלוסייה תגדל. זו ביצה ותרנגולת. שיפור השירותים אפשרי רק עם גדילת האוכלוסייהגדילת האוכלוסייה מחייבת הרחבת שירותים.

לעתים, נראה כי לא ייתכן מצב בו אנו מעוניינים להגדיל את כמות התושבים, כאשר רמת השירותים אינה מותאמת. חשוב להבין כי המדינה אינה מרחיבה שירותים, וכך גם קופות החולים ואף חברות פרטיות, כאשר מדובר באוכלוסייה קטנה, שחיה במרחב גאוגרפי גדול ולא צפוף, כמו בחלקי הארץ האחרים. האתגרים בגדילת כמות התושבים ברורים לכולנו. אנו מחויבים לעתיד הגולן ולשמירה עליו בזמן הצמיחה. אנו מחויבים לתושבים הקיימים, ליישובים, לאתרי התיירות, לעסקים לטבע. אנו חיים פה ומבקשים לגדל כאן את הדורות הבאים, במקום המדהים הזה ולכן נעשה הכול על מנת לשמור עליו. פגשנו השבוע גם את הנהגות היישובים ושוחחנו על המשמעויות עבור היישובים והתושבים. צוותנקודה טובההחל לעבוד ולפגוש בני נוער בחופי הכנרת, מרכז חוסן העביר הכשרה על מצבי חירום, באש נלחמים עם אש ועוד.

הגולן על המפה של ועדת התכנון הארצית 

השבוע, במסגרת מפגש של ועדת התכנון הארצית, הגוף התכנוני החשוב במדינה, הומלץ לממשלה להקים בגולן, בהתאם להחלטת הממשלה לגולן, את שני היישובים הנוספים וכן להקים את הוועדה המיוחדת לגולן. ועדת התכנון הארצית בעצם ממליצה באופן מקצועי לממשלה בתחום זה. זו המלצה היסטורית וייחודית! זו הפעם השנייה בה ועדת התכנון הארצית ממליצה על הקמת ועדה מיוחדת. לראשונה, זה קרה בחריש, כאשר הוחלט על הקמתה. עכשיו, בפעם השנייה, כאשר מדובר בוועדה לגולן. ההיסטוריה והייחודיות היא בשל העובדה שזו הפעם הראשונה בה ישנה החלטה להקמת ועדה מיוחדת עבור מועצה אזורית וזה קורה כאן, בגולן!

מערך התכנון הארצי מבין את הצורך בקידום תחומי התכנון במרחב הגולני, את הצורך בקידום מהיר של תכניות תכנון מפורטותתבעות, את הצורך בתכנון לגולן ותושביו, בלי עמידה בתור יחד עם רשויות רבות וקיצור המענה לתושבים ולמועצה. זו אכן בשורה ברמה הארצית, כאשר הדבר נעשה בשיתוף פעולה עם כל הגופים הפועלים במרחב, לרבות המשרד לאיכות הסביבה, קקל, רטג וגופים נוספים. עבור התושבים והמועצה, מדובר בהחלטה שתסייע בקיצור לוחות הזמנים באישור תכניות, תוך שמירה על צורכי וערכי הגולן.

בנוסף, המליצה הוועדה הארצית לתכנון לממשלת ישראל, בהתאם להחלטת הממשלה לגולן, על הקמתם של שני יישובים נוספים, שיוכלו לקלוט את בני ובנות הגולן המבקשים לשוב ולהתגורר בגולן עם בני/בנות הזוג והמשפחה ותושבים חדשים. המיקומים המוצעים הם בסמוך לגבעת אורחה והיישוב רמת מגשימים, על כביש 98 ודרומית לשעל, לכיוון צומת השריון.

מפגש שיח פתוח עם הנהגות היישובים

ביום ראשון, קיימנו בקמפוס קצרין של מכללת תלחי (“אוהלולשעבר) כנס הנהגות יישובים. כחלק משגרת שיתוף ציבור, אנחנו מייצרים לעתים קרובות, קבוצות שיח לפי תחומי עניין, על מנת לדון ולשתף בנושאים שעל סדר היום, מתוך רצון לקיים מעגלי עבודה משותפים ומפרים.                                                   

במפגש של השבוע, הוזמנו כל מנהלי הקהילות, יושבי ראש אגודות, נציגי המליאה ומרכזי המשקים, לשמוע על הכלים הייחודיים שניתנו לנו לתכנון, המשמעות של זה על החיים בגולן והטיוב המשמעותי של ההליכים הסטטוטוריים.                          

עוד התקיים דיון בנושא הסכם, המתגבש בימים אלו, בין רשות מקרקעי ישראל למועצה. הוצגו העקרונות הבסיסיים שמבטאים את המחויבות לעתיד הגולן. המועצה רואה חשיבות בשיתוף הציבור בתהליכים ובהחלטות הנוגעות לחיינו ולעתיד הגולן, על מנת לתת מענה נכון ומדויק לצרכי התושבים, תוך שמירה תמידית על צביון וערכי הטבע הייחודים לגולן. שיתוף הפעולה בין המועצה להנהגות היישובים מבטיח מענה מיטבי לצרכי התושבים. אנו רואים בבעלי התפקידים מתוך היישובים אחראים ושותפים להטמעת והנגשת השירותים והמהלכים לתושב.

נקודה טובה“, למען בני הנוער

לא צריך לחפש מלאכים בשמייםהם מתהלכים בינינו על פני האדמה“.

בני נוער רבים יורדים אל חופי הכנרת בקיץ, על מנת לבלות יחד ולמצוא מפלט מהחום. לצד הבילוי, אורבות הסכנות. על מנת לסייע למי שצריך ורוצה, הוקם פרויקטנקודה טובה“, המפעיל מתחם לבני נוער, למשך כחודש ימים, בחופשת הקיץ וממוקם בחוףלבנון“. במתחם, נמצאים אנשי מקצוע ומתנדבים, שמסייעים לבני נוער החווים קשיים אישיים במהלך שהותם בחוף, או בחייהם ונותנים מענה ראשוני, אוזן קשבת ותמיכה. הצוות עוסק באיתור וסיוע בהתאם לצורך. התכנית פועלת זו השנה העשירית והיא חלק מפרויקט חופים ארצי, של התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון – “360”.

המועצה האזורית גולן היא הרשות המפעילה את המתחם בחוףלבנוןכבר תשע שנים. בעזרת הליווי של היחידה להתנדבות, באגף הייעוץ והטיפול, כל שנה משתלבים מתנדבים המסייעים בהפעלת המתחם, יחד עם צוות מקצועי בעל רקע וניסיון בעבודה עם בני נוער. המתנדבים אומנם מקיימים התנדבות קצרת מועד, אך מאוד חשובה, משמעותית ואף הכרחית בהפעלת המתחם.

בשנה זו, המתחם יפעל שבועיים ביולי ושבועיים באוגוסט, בניהולו של עמישב פלאי, מקשת, עם צוות מקצועי מנוסה ומחויב. בשילוב יחידת המתנדבים במועצה וצוות המתחם, גויסו למעלה משישים מתנדבים שרוצים לבוא ולתרום מזמנם לטובת פרויקט זה. השבוע, התקיימה הכשרה מקצועית של כארבע שעות. בהכשרה קיבלו המתנדבים רקע וידע בתחום וכלים לעבודה מעשית, עם בני הנוער. אנו מלאי הערכה והתפעלות מהנכונות וההתגייסות של המתנדבים שלנו בגולן!

עצרת וטקס מצטייני אוגדה 210, בסימןזהות מקום

השבוע, התקיימה בברכת רם עצרת ובה טקס מצטייני אוגדה 210, בסימןזהות מקום“. העצרת התקיימה בראשות מפקד עוצבתהבשן והחורןובהשתתפות ראשי המועצות, אנשי צבא, תושבים ומשפחות. במעמד זה, קיבל יגאל גיא עוזרי, מהיישוב קלע, את אות ההצטיינות על פעילותו כמתנדב, על תרומתו הגדולה לעוצבת הבשן. הרבשצ המצטיין הוא מוטי פיאדה. מוטי, משמש כרכז ביטחון שוטף צבאי ביישוב אלרום וקיבל תעודת הוקרה על תפקידו. אנו גאים בגיא ובמוטי ומודים להם על עבודתם ותרומתם לעשייה השוטפת ולביטחון היישובים.

אש נגד אש

שבוע שעבר הכשרת אש נגדית בגולן, במהלכה בוצעו שריפות יזומות באזור יער השלום, נחל זוויתן, עין אחמדיה ואזור התעשייה קצרין.

בכל שנה, פורצות שריפות רבות, עקב תרגילים צבאיים בשטחי אש ובשל השארת אש בוערת על ידי מטיילים. מטרת השריפות היזומות היא יצירת קווי חיץ סביב אזורי המטרות ובגבולות שטח האש מול אזור התעשייה בקצרין. לוחמי האש קיבלו הזדמנות נדירה לתרגל יכולות כיבוי שריפה בעזרת אש נגדית, כי בדרך כלל מדובר בשטח אש סגור. סגן מפקד מחוז צפון, תת טפסר יאיר אלקיים, הוביל את ההכשרה, שבמסגרתה התמקצעו 30 קצינים, מפקדים ולוחמים בטכניקות ובטקטיקות הייחודיות לכבות שריפות בשטחים פתוחים בעזרת אש נגדית, בכיבוי רכוב ובאמצעות מפוחים, מחבטים ומרססי מים ניידים. ההכשרה בוצעה בשיתוף פעולה עם הצבא שאפשר כניסה לשטחי האש, המועצה האזורית גולן, קקל ורטג. שיתוף הפעולה וההכשרה מאפשרים לנו, כמועצה, לא רק להיות מוכנים לכל תרחיש, אלא אף להכיר ולתרגל יחד עם כל גורמי השטח מראש, על מנת לשפר את העבודה המשותפת בזמן אמת.

ועדות הביקורת של היישובים נפגשות ולומדות

השבוע, אגף הקהילה הזמין את נציגי ועדות הביקורת מהיישובים השונים, על מנת ללמוד את תפקידה הרגיש והחשוב של ועדת הביקורת היישובית. זהו תפקיד שלרוב לא מקבל את תשומת הלב הראויה לו, במרחב הקהילתי. מבקר המועצה, שמעון דיין ונציגת רשמת האגודות, מזל שרעבי, הנחו אותנו ברזי ועדות הביקורת, באגודות ובוועדים המקומיים. המפגש שם דגש על העבודה המשותפת עם ועדי ההנהלה, כך שיוכלו להצעיד את היישובים קדימה. היה מפגש פורה.

פגישה בנושא ממשקי ביטחון באזור הבטיחה

השבוע, התקיימה פגישה בהשתתפות עוזר השר לביטחון פנים לענייני פשיעה חקלאית, מפקדי מגב והיחידות המבצעיות במרחב שלנו, חקלאים מהאזור, קבט המועצה ונציג היחידה החקלאית במכון שמיר למחקר“. בפגישה, עלו כל הקשיים אתם מתמודדים חקלאי האזור בשטח. יועץ השר תיאר את הפעולות שהמשרד עושה בחודשים האחרונים על מנת לשנות את התמונה בשטח: הגדלת כוח האדם ליחידות מגב, שינוי נהלי האכיפה לפלישות לשטחים ועוד. מפקדי מגב הציגו מחויבות מוחלטת למשימת השמירה על המרחב והכפרי ועבודה צמודה עם כלל הגורמים שבשטח. ניכר בהחלט כי מתחיל שינוי בהבנת הבעיה והתנעת פתרונות ארוכי טווח, מצד המערכת, לצד החשש כי עד שתהליכים אלו יבואו לידי ביטוי, בשטח יהיו מקרים רבים נוספים וקשים. אנו, כמועצה, מעורבים מאוד בתהליך ולוחצים על המשרד לתקצב את הכוחות המקומיים, על מנת להגביר מענים משמעותיים.

שניערך ולא נצטרך

מה הם כלים לעבודה בשעת חירום? מתן בשורה מרה, התערבות טלפונית בעת משבר וחירום ועזרה ראשונה נפשית הם נושאים לא פשוטים. נושאים שנדרש לעצור הכול על מנת לטפל בהם ושיש ללמוד אותם ולהיערך אליהם מראש.

במסגרת ההיערכות לחירום ומשבר, הקדיש אגף הייעוץ והטיפול יומיים ללמידה ולהתמקצעות בתחום. לא פעם, אנו נקראים ליישובים במקרי אסון ומשבר וחשוב לנו לתת את המענה הנכון והמדויק. ההשתלמות ניתנה על ידי מרכז חוסן גליל מזרחי ומרכז חוסן גולן. זו הזדמנות להודות לצוותים של האגף, שבמסירות רבה נכונים למשימות המורכבות שנצבות לפתחנו. בברכתשניערך ולא נצטרך“.

הסקר למיפוי צרכי הוותיקים

הגולן מתבגר ואנו עושים צעדים נוספים כדי להיערך לכך ומעדכנים את תכניתהאב הקודמת, באמצעות תהליך אסטרטגי עכשווי. לצורך כך, גובש צוות היגוי המורכב מנציגי ציבור ובעלי תפקידים מהיישובים ומהמועצה. הצוות, שהחל להתכנס באפריל, עוסק כרגע בלמידת הסוגיות השונות והמודלים השונים של השירותים הנדרשים לוותיקים.

לתהליך נרתם צוות ממכון שמיר למחקרויחד בנינו סקר הבודק את הצרכים, מידת השימוש ושביעות הרצון מהשירותים, תוך הסתכלות על ההווה, עם דגש על העתיד, במטרה לאפיין את צרכי הציבור והציפיות מהשירותים שיש לקיים בכדי לאפשר הזדקנות מיטבית בגולן.

הלינק לסקר הופץ בסוף השבוע שעבר, ועד כה ענו כ-275 תושבים. הסקר יהיה פתוח למענה עד אמצע יולי ומי שטרם קיבל אותו, מוזמן לפנות למחלקת הוותיקים. חשוב לציין שהשאלון לא עומד לבדו ובחודשיים הקרובים, נקיים מפגשים של קבוצות מיקוד, מזוויות שונות.

ביום אהאחרון, במסגרת הפעילות של מועדון הוותיקים של צפון הגולן, התקיימה קבוצת המיקוד הראשונה. כ-20 מחברות המועדון לקחו חלק בשיח בקבוצות הדיון. העלו צרכים, רצונות, מענים ושירותים שיוכלו לדעתן להבטיח את הזדקנותן בכבוד בגולן.

בהמשך, יתקיימו קבוצות מיקוד נוספות, ביניהן: בעלי תפקידים ביישובים (על פי אשכולות) ומפגשים פתוחים לציבור הרחבאחד בצפון הגולן, במועדון מרום גולן, ב-27.7, בשעה 18:00 והאחר בדרום הגולן, במועדון הוותיקים בבני יהודה, ב-17.7, בשעה 17:00. מוזמנים לבוא ולהשמיע. הממצאים שיעלו בקבוצות המיקוד יצטרפו לממצאי הסקר האינטרנטי וישלימו את התמונה בנוגע לצרכנים, שירותים ומענים עתידיים. מוזמנים להצביע, להגיע ולהשפיע.

מיפוי אנדרטאות הגולן – 50 שנהלמלחמתיוםהכיפורים

במסגרת ההכנות לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, התקיים לאחרונה סיור, בהובלתו של מנהל אגף ההנדסה והתכנון, מולי שפיגל ומנכל אתר החרמון, רפאל נווה, יחד עם נציגים מהאגף באתר החרמון וסביבתו, לאיתור ומיפוי אנדרטאות רלוונטיות.

במהלך הסיור, אותרו שתי אנדרטאות שלא היו ברשומות עד כה והן תועדו ומופו על ידי רכז המיפוי הגיאוגרפי (GIS) החדש במועצה, ויטלי אוסטיאנסקי ורכזת הפרויקט והאסטרטגיה באגף, יסמין ארנון מנשרוב. לבקשת ראש המועצה, חיים רוקח, הורחבה עבודת המיפוי ומלבד אנדרטאות מתקופת מלחמת יום הכיפורים, ממופות כלל האנדרטאות בגולן. בכוונתנו לייצר, כבר בשלב הראשון, שכבת מידע באתר המועצה, שתהיה נגישה לכלל הציבור. אנו ממשיכים ומתקדמים בפרויקט החמישים ונמשיך לעדכן על כך.

האחים ארצי פה בגולן   

במסגרת פסטיבל “ארץ הגולן” וכאירוע פתיחת הקיץ באשכול “אופק”, התקיימה הופעה באווירה קסומה של האחים ארצי, על שפת הבריכה, בקיבוץ אפיק. האירוע התקיים בשיתוף פעולה של מחלקת התרבות, במרכז בקהילתי גולן, עם “אתנחתא” באפיק. את המופע, פתח איתמר אוחנה, מכפר חרוב, עם הגיטרה החשמלית בכישרון רב. אתם עוד תשמעו עליו. האחים כבר הזמינו אותו להצטרף לסיבוב הופעות…

הארצים נתנו מופע שנון, מצחיק ומעניין, בו מגלים צדדים נוספים של המשפחה, דרך סיפורים וחוויות שמביאים שירה, בן ויהונתן – איך זה לגדול בבית עם אבא כל כך מפורסם ואהוב ומהן ההשפעות על חייהם, מאז ילדותם ועד היום.

היה אירוע כיפי באווירה נעימה, במקום מושלם. היה תענוג לשתף פעולה עם צוות “אתנחתא”. מייחלים לשיתופי פעולה נוספים.

בוגרי כיתות טיוצאים לסמינר הדרכה

בשמחה ובהתרגשות, יצאו ביום רביעי שעבר 52 בוגרי שכבת טמהגולן לסמינר ההדרכה הארצי שלהתנועה החדשה“. הסמינר התקיים במשך שמונה ימים ביער חנתון, במהלכו למדו החניכים את ערכי התנועה, תפיסת תפקיד המדריך, מערכי הדרכה ותוכן, התנסויות והתמודדויות שונות. היציאה לסמינר היא נקודת שיא של תהליך שנתי אותו עברו החניכים והיא מייצרת המשכיות וחיבור הזיקה של הנוער ליישוב ולתנועה. צוות הדרכה פעיל ומעורב הוא עוגן לבסיס פעילות תנועת הנוער ביישוב, המדריך מהווה עבור החניכים דמות של מבוגר משמעותי. מאחלים הצלחה רבה לכל הטרומפים שלנו, שתהיה לכם שנת הדרכה משמעותית.

עוזי מרדכי פורש מהמועצה ומניהול מחלקת תחבורה

לאחר שנים רבות, בהן שימש כמנהל מחלקת תחבורה, מסיים עוזי מרדכי את תפקידו ויוצא לפנסיה. במהלך התקופה הקרובה, נקדיש כתבה לפועלו החשוב של עוזי בשנותיו במועצה. זו הזדמנות להגיד תודה ולומר שעוד נספר את עשייתו.

מילה טובה לעובדת מסורהציפי פאדל

ציפי היא תושבת קצרין ומזוהה מאוד עם האזור והעשייה האזורית. ציפי היא מזכירת מחלקת התחבורה כבר שנים רבות. היא החלה את תפקידה לפני כארבעים שנה, הייתה לתקופה קצרה באגף ההנדסה ומשם, עברה אל מחלקת התחבורה. מאז היא בתחבורה ומכירה את המחלקה לפני ומלפנים. הנהגים רואים בה אימא הדואגת לכל מה שנדרש. ציפי מסורה, חיונית ועובדת מהלב. החל מסיוע בבקשות האישיות וכלה במעקב אחר עבודת קבלני ההסעות, המכרזים וביצועם ועוד ועוד.

ציפי בת 67 ולאחרונה, הוחלט על הארכת משך העבודה שלה בשנה נוספת! ציפי גם מטפלת בכל נושא ההסעות מול בתי הספר, הגנים והקבלנים המבצעים. היא בודקת את החיובים אל מול הצעות המחיר והמכרזים, דואגת לזיכויים שצריך ונחשבת נוקשה. למרות זאת, כל הקבלנים יגידו עליה רק מילים טובות, על ההגינות והמסירות. ממששר האוצרשל התחבורה

וכך כתב עליה אחד הנהגים: “לציפי פנית לא טעית! אני עובד עם ציפי 37 שנה, במסירות אין קץ, נתינה ועשייה. העבודה אצל ציפושבלב ובנשמה. הלוואי שאפשר היה לשכפל אותה לעוד מחלקות, כדי שזו תקרין על כולן ותעודד צמיחה, אהבה ורעות. מודה בכישלון אחד שלי מול ציפי, נכשלתי שלא הצלחתי לשכנע אותה להוציא רישיון נהיגה. נאחל לה, במעבר לגיל השלישי, שתגשים את החלום להוציא רישיון נהיגה“.

אוהבים אותך, ציפי!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?