מחויבים לעתיד הגולן

מנכ”ליות ומנכ”לי משרדי הממשלה הגיעו השבוע לפגישות ולסיור עבודה בגולן. ראש המוא”ז, חיים רוקח: התחושה כי אנו ברגע שנזכור עוד שנים רבות נובעת מגודל המעמד, ההשקעה הגדולה הצפויה בגולן ובתושביו


השבוע, ביום שלישי, הגיעו מנכ”ליות ומנכ”לי משרדי הממשלה לפגישות ולסיור עבודה בגולן. היה זה במסגרת ההיערכות להחלטת הממשלה בעניין הגולן, ביוזמת ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח ובשיתוף משרד ראש הממשלה. תהליכי העבודה מול משרדי הממשלה השונים הוא צעד משמעותי, הבא לקיים דיאלוג והיכרות עם השטח, כחלק מתהליך עבודה מעמיק ומשמעותי, לצורך גיבוש סופי של החלטת הממשלה לפיתוח הגולן.

הזדמנות שלא תחזור

ראש המועצה, חיים רוקח, אמר בפתח המפגש: “נעשים מהלכים אסטרטגיים היסטוריים לקידום ולפיתוח הגולן, בהתאם לצורכי האוכלוסייה ושיפור איכות החיים בכל התחומים. בתעסוקה, בחינוך, בתיירות, בחקלאות ומעל לכול בקהילתיות, שתביא להכפלת האוכלוסייה בגולן. העבודה מול משרדי הממשלה היא רבה וההירתמות והמחויבות שלהם הכרחית. אנו גאים ונרגשים מהשותפות של היישובים למען עתיד הגולן.

התחושה כי אנו ברגע שנזכור עוד שנים רבות נובעת מגודל המעמד. ההשקעה הגדולה הצפויה בגולן ובתושביו, הרחבת השירותים האזוריים שתוכל להתרחש, כגון שירותי בריאות, חינוך ותרבות. תוספת מקורות פרנסה ומקומות תעסוקה, קודם כול לתושבים הקיימים, וגם לחדשים, העתידים להיקלט פה, הכרחית והתכנית תוכל לתת מענה לצרכים אלו. כך גם שיפור השירותים הפניםקהילתיים, תמיכה בקליטה ובעשייה החברתית. כל אלו ועוד נדרשים לתקצוב, שיגיע באמצעות התכנית לגולן. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ובצמצום פערים שיסייעו לנו לממש את פוטנציאל ההתיישבות בגולן. התכנית כוללת הוספת יישובים למרחב הגולני, לצד הרחבת היישובים הקיימים. כך גם לגבי הכשרות לחקלאות, שטחי תעשייה ומסחר ושטחי תיירות ועוד“.

סיור המנכלים נערך ביוזמת המועצה האזורית גולן ובשותפות עם מנכל משרד ראש הממשלה, יאיר פינס.

רוקח: “השותפות היא חלק חשוב בעבודה על התכנית. לקראת התכנית, נפגשנו עם הנהלות 33 יישובי הגולן. בחנו את הצרכים לקראת החלטת הממשלה. הפגישה עם הנהגות היישובים הייתה חשובה מאוד. למדנו רבות ושיתפנו אותם בתהליך כעת. שוחחנו על האופן והיכולת לעבות יישובים קיימים, לצד איתור מיקומים ליישובים החדשים. דיברנו על התשתיות הקיימות, מול צורכי העתיד, על מבני הציבור, על גני השעשועים ועוד“.

שותפים לדרך

גם רשויות התכנון שותפים למהלכים הנרקמים בתכנית. ראש מנהל התכנון אמר במפגש כי הם יחפשו את הדרך המהירה ביותר לקידום התכנית הסטטוטורית לגולן, ישקלו באיזה אופן ניתן להגיע לקידום התכנית בצורה יעילה ונכונה ולא יאפשרו לחסמים למנוע את העמידה בלוחות הזמנים.

מנכ”ל משרד ראש הממשלה, יאיר פינס: “בהתאם ליעדים שקבע ראש הממשלה, נפתלי בנט, אנחנו נמצאים בימים אלה בישורת האחרונה לגיבוש החלטת ממשלה לחיזוק רמת הגולן. במסגרת התהליך, הבאנו את כלל המנכ”לים של משרדי הממשלה הרלוונטיים להכיר את החסמים ואת הסוגיות, בשטח ממש. שיתוף הפעולה והתגייסות המנכ”לים נותנת משנה תוקף לחשיבות ההחלטה עליה הכריז ראש הממשלה והצבתה של רמת הגולן בראש סדר העדיפויות של הממשלה”

“אכן, השיח כולו, במסגרת המפגש, נסוב אודות האופן בו ניתן יהיה לקדם את התכנית לגולן, במהירות וביעילות. יחד עם משרדי הממשלה נייצר תכנית שנוכל לממש בשנים הקרובות. בשבועות הקרובים, צפויה להתקיים בגולן ישיבת ממשלה, שתקבל את ההחלטה על סמך התכנית שתוגש“.

“אוטובוס המנכ”לים”

הסיור מחזיר נוהג היסטורי שהתקיים בשנות ה-90′, כחלק מתהליכי עבודה ובו מנכ”לי המשרדים נהגו לבקר באזורים/תחומים אותם בחנו לצורך קבלת ידע והיכרות ממקור ראשון. זהו הישג חסר תקדים להביא קבוצה בכירה כל כך של אנשי ממשל לגולן, לייצר קשרי עבודה אזוריים ולהיות מובילי מהלך היסטורי עבור הגולן.

בין המנכ”לים המשתתפים בסיור: יאיר הירש, ממשרד הפנים, רון מלכא, ממשרד הכלכלה, אביעד פרידמן, ממשרד הבינוי והשיכון, שלומי הייזלר, ראש מנהל תכנון, יענקי קוינט, מנכ”ל רשות מקרקעי ישראל, ישי מרלינג, יו”ר החט”ל, ליאור שילת, מנכ”ל משרד האנרגיה, נעמה קאופמן, מנכ”לית משרד החקלאות ועוד.

במהלך הסיור, שהחל בפגישת עבודה בתיירות מרום גולן, סיירו המנכ”לים בנקודות משמעותיות בגולן בהן תעסוק ההחלטה וסיימו ב”יקבי רמת הגולן”, בארוחה מתוצרת מקומית.

כחלק מהחוויה הגולנית, הוצגה והוגשה כשי תוצרת גולנית מפוארת. הוצגו בגאווה גדולה עסקים מקומיים שמזוהים עם הגולן. העסקים שהשתתפו בערכה: “יקבי רמת הגולן”, “בראשית”, “דה קרינה”, ריבות “בית אל”, גרנולה מנדל, מפעל “מור ולבונה” ו”קשת מיצים”. אין כמו הגאווה בתוצרת הגולנית האיכותית ביותר, כדי לחבר לדברים הטובים שקורים כאן.

ראש המועצה וצוותו, מובילים את התהליך למען התפתחות הגולן, כחלק מחזון ראש המועצה, להכפלת אוכלוסיית הגולן. משרדי הממשלה יחד עם המועצה, הנהגות היישובים והתושבים, מחויבים לעתיד הגולן.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?