מוגנות בגיל הרך – מטרה לאורך הרצף החינוכי

80 מטפלות מגני הגולן עברו הכשרה בנושא מוגנות ומיניות בריאה אצל פעוטות. במועצה האזורית גולן, עובדים כעת על תכניות-המשך לרצף הגילאי


דוברות מ.א גולן

בחודש האחרון, יצאה  לדרך תכנית “מוגנות בגיל הרך – מרחב קהילתי בטוח”, המתמקדת בבריאות ומוגנות מינית. במשך תקופה ארוכה, עמלו צוותי עבודה רב-מקצועיים לבנות תכנית שתיתן מענה נכון ומותאם לצרכים ההתפתחותיים של הילדים, תוך שימת דגש על חיבור לקהילת ההורים ולאנשי המקצוע המקיפים את הילדים.

מתוך ההבנה, שכבר בגיל הינקות יש להתייחס לתחום זה, עברו הצוותים החינוכיים במעונות הכשרה בנושא מוגנות ומיניות בריאה אצל פעוטות. במסגרת ההכשרה, לקחו חלק 80 (!) מטפלות מרחבי הגולן. הן סיפרו כי ההכשרה חשובה, מעניינת ומשנה את תפיסת החשיבה בנושא החינוך המיני בילדות המוקדמת.

בתקופה בה ילדים מתחילים לגלות את גופם ולזהות שמות איברים, קיים קושי בתיווך למחנכות ולהורים. עולות שאלות כמו “איך להסביר את זה? מה מותר ומה אסור להגיד?”. ההכשרה בתחום מיניות בריאה בגיל הרך מאפשרת את ההעברה של הידע הרלוונטי ומספקת מענה מותאם לפעוטות.

המשך המענה בתכנית הוא לגילאי הגן. לאורך השנה, יצפו בהצגה “יעל שומרת על  גופה” ילדים מ-18 גני בוגרים במועצה. הילדים והוריהם יצפו יחד, בהצגה בימי שישי ולאחר הצפייה, ישתתפו ההורים בסדנה בנושא מיניות אצל ילדים. הסדנה מועברת על ידי פסיכולוגית, חברת צוות בשירות הפסיכולוגי החינוכי.

כהכנה למפגש, צפו בהצגה הגננות של המועצה האזורית גולן ואחריה, קיבלו הרצאה בהנחיית פסיכולוגיות מצוות השירות הפסיכולוגי החינוכי ויועצות הגנים. הגננות נהנו מההצגה ושיתפו בחששות ובלבטים שמעלה העיסוק בנושא המיניות הילידית, באנשי חינוך והורים גם יחד. לבטים כמו “האם זה לא יעורר רעיונות שלא היו קודם?”, “מה אם הילד יגיד אחר כך להורים שרוצים לסרק אותו ‘אל תיגעו בי! הגוף שלי הוא רק שלי!”, “אני חוששת להעלות בילדים פחד מהמיניות שלהם” ועוד. כל התהיות לגיטימיות, כמובן. לנוכח הדיווחים על פגיעות מיניות בילדים, קיימת חשיבות גבוהה לדבר את הנושא באופן מותאם ולאפשר תקשורת פתוחה, בין הילד לדמויות הקרובות לו. עיסוק בנושא יכול בהחלט להגדיל את הסקרנות של הילדים, אך לדעת אנשי המקצוע, אין זו סיבה להימנע מכך, אולי אף להפך, זוהי הזדמנות ללמדם לבטא זאת באופן המקובל בחברה.

שתי התכניות הן הראשונות מתוך רצף תכניות מוגנות, עליהן עובדים כעת, במועצה האזורית גולן, תוך שיתוף פעולה הדוק בין אגף החינוך, השירות הפסיכולוגי החינוכי, מרכז חוסן, המרכז הקהילתי והתכנית הלאומית לילדים בסיכון 360, משרד החינוך והרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?