לידיעת התושבים: אכיפת החנייה החלה בקצרין

התושבים עדיין לא עיכלו את השינוי. המועצה המקומית קצרין החלה להטיל קנסות על אנשים שחונים במקומות אסורים לחנייה והדבר עורר תרעומת, בעיקר אצל אלה שקיבלו דו”חות. במועצה נחושים להמשיך במהלך כדי לשמור על הסדר הציבורי וכדי למנוע חסימת צירי תנועה, או חנייה על מדרכות


זה לא נעים לקבל דו”ח חנייה ולשלם 250 או 500 שקלים. זה קרה כבר לחלק מהתושבים בקצרין, שחנו על מדרכות, או במקומות אסורים לחנייה. זו מציאות חדשה שצריך להתרגל אליה. ישנם כאלה שהעניין קשה להם והם מחו על הצעדים החדשים, בעיקר מעל דפי הפייסבוק.
הטענות הועלו הן על ידי תושבים והן על ידי כמה סוחרים ובעלי עסקים במרכז המסחרי. לתוך זה, משתרבב גם המאבק הפוליטי בין הקואליציה לאופוזיציה וחלק מהדברים שנאמרו ונכתבו כללו גם האשמות אישיות והכפשות.
מתוך כל המלל הזה, צריך לברור את הטענות העקרוניות של המוחים ואת התשובות של המועצה המקומית. הטענה העיקרית של המוחים היא שאין הצדקה לצעדי אכיפה, משום שהמועצה לא מציעה אלטרנטיבה אמיתית למצוקת החנייה. נטען גם שהמועצה לא פעלה ברגישות המתבקשת.
חבר המועצה, אורי זכריה, שהוא חבר גם בוועדת התמרור היישובית, טוען שהייתה זו טעות להתחיל באכיפה לפני שהוצעו לציבור אלטרנטיבות. לדבריו, ישנה אפשרות להוסיף מקומות חנייה באזור המרכז המסחרי. הוא הצביע בפנינו על כמה מקומות. המקומות האלה, חייבים לומר, אמורים להיות על חשבון מדרכות קיימות, או קטעי גינון. זכריה אומר שבמצב הקיים אין מנוס מכך.
במועצה דוחים את הטענות. ראש המועצה, דימי אפרצ’ב, טוען שאין מחסור במקומות חנייה באזור המרכז המסחרי. יש לדבריו בעיה עם תושבים מסוימים שמתעקשים לחנות במקומות אסורים, רק כדי להגיע כמה שיותר קרוב ליעדם, בזמן שבחנייה התחתונה, לאורך רחוב שיאון, ישנם הרבה מקומות חנייה פנויים.

החנייה בתשלום עדיין לא אושרה במליאה

התושבים יצטרכו להתרגל לחנות קצת יותר רחוק ולצעוד כמה דקות ברגל, משום שראש המועצה הבהיר השבוע שבנוגע לחנייה במקומות אסורים, האכיפה תימשך ומי שיפר את החוק יצטרך לשלם קנסות. נכון לעכשיו מדובר רק במקומות האסורים לחנייה, עם סימוני מדרכה כמו אדום-לבן או אדום-כתום וכן בחנייה על מדרכות.
גם סגנית וממלאת מקום ראש המועצה, שרון רואס, סבורה שקמה מהומה על לא מאומה ובהודעה מטעמה כתבה: “נכון, קשה לעבור שינויים וכולנו צריכים להתרגל לכך, אבל זה יקרה וזה לטובתנו. ולא, המועצה לא מרוויחה מאוטובוס של תיירים, כי הם לא בוחרים… נכון. אבל העסקים מרוויחים מכך ואנו רואים את טובתם! גם בימי חמישי שהיו פעילים אחה”צ בפיאצה והביאו תושבים, המועצה לא הרוויחה, אלא התושבים מפעילות והעסקים מכך שקנו מהם… אז כנראה שלא הכול שחור וכדאי להסתכל על החלק המלא בכוס שלנו”.
בישיבת המליאה הבאה, יובא לאישור השלב הבא בתכנית הסדרת החנייה והוא קביעת חנייה בתשלום באזור המרכז המסחרי. מדובר בשני אזורים בלבד – החנייה הצמודה לקניון “לב קצרין” והחנייה באזור הכניסה ל”מרכז איתן”, ליד בניין המועצה.
אין ויכוח בין ראש המועצה לבין האופוזיציה בנוגע לנחיצות הצעד הזה, שנועד למנוע את המצב שבו המכוניות של בעלי העסקים סותמות את מגרשי החנייה במשך רוב שעות היום. במועצה מדגישים שהכוונה היא לאפשר שעתיים ראשונות חינם והגבייה תתחיל החל מהשעה השלישית.
ראש המועצה, דימי אפרצ’ב: “המטרה שלנו היא לאפשר תחלופה של כלי רכב, שתאפשר גישה זמינה למרכז המסחרי, הן לתושבים והן למטיילים והנופשים. לא ייתכן מצב שבו רכב שחונה במקום אסור ימנע חנייה, או מעבר של אוטובוס עם מטיילים. אם לא נעשה סדר במרכז המסחרי, התיירים לא יגיעו ובעלי העסקים ייפגעו”.

אנו חיים פה מתיירות

הסוחרים ובעלי העסקים ב”מרכז איתן” מבינים את הצורך בשינוי, אולם הם מצפים עדיין לראות איזה מתכונת תתגבש. “ישנם עוד הרבה דברים שאנחנו לא יודעים”, אומר אהרון אבוטבול, הבעלים של “חצות וחצי”. “השבוע הייתה אמורה להיות פגישה של בעלי העסקים עם המועצה והיא נדחתה. החנייה בתשלום יכולה להועיל, אולם עדיין לא ברור לנו היכן יחנו בעלי העסקים והאם יהיו להם מקומות שמורים במרחק סביר מהעסק. אנחנו מחכים לשמוע מהמועצה מהי התכנית שלה ואז נוכל להתייחס ספציפית למתכונת שתוצע”.
תרז אלוש, בעלת חנות הפרחים “לבלובים”, סבורה שהמצב כיום הוא בלתי נסבל. “מספיק שיש איזה אירוע במתנ”ס וכל החנייה תפוסה. אני בעד שיהיו כרטיסי חנייה כמו בטבריה, כך שהאנשים יתפנו מהר ולא יתפסו מקום חנייה למשך כל היום”.
משה בן חמו, בעל בית הקפה “בלו-ברי”, מדגיש שהוא מקפיד להחנות את רכבו הפרטי רחוק מהעסק שלו, או בחנייה של הקאנטרי, או לאורך רחוב שיאון. “אני חושב שבעלי העסקים ועובדיהם צריכים להפנים שאנו חיים פה מהתיירות”, הוא אומר. “אם לא יהיו מקומות חנייה פנויים, התיירים לא יבואו. לכן לא צריך לחכות שהמועצה תתקין תקנות. כל בעל עסק צריך לדאוג לכך שעובדיו לא יסתמו את החנייה למשך כל היום.
“ברור לי שחייבת להיות אכיפה במקומות האסורים לחנייה. אנשים עוד לא הפנימו את זה. הם ממשיכים להחנות בחנייה שמיועדת לאוטובוסים ולמשאיות. גם עכשיו, אחרי שכבר התחילו להטיל קנסות, התופעה עוד לא פסקה ואפשר למצוא רכבים פרטיים במקומות האלה”.
ואכן, בדיוק לאחר שבן חמו השמיע את הדברים האלה, התברר ששני רכבים פרטיים חנו בחנייה המיועדת לאוטובוסים והמשאיות.

נא להכיר את הסימנים.

כמו בכל מרכזי הערים, וגם בקצרין יש סימונים שנוגעים למגבלות החנייה על אבני השפה של המדרכות. להלן תזכורת למי שעדיין לא מכיר, או לא הפנים:
סימון אדום-לבן: אסורה כל עצירה, או חנייה, של רכב בכביש ליד אבני השפה, אלא אם הדבר דרוש למילוי הוראות כל דין.
סימון כחול-לבן: החנייה מותרת באמצעות כרטיסי חנייה, או אמצעי תשלום אחר (עדיין לא תקף בקצרין).
סימון אדום-צהוב: אסורה כל עצירה, למעט סוג רכב שעצירתו הותרה על ידי תמרור.
סימון שחור-לבן: אין לצבעי השחור-לבן בתמרור זה כל משמעות חוקית והצביעה נועדה להדגשה ולהבלטה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?