תחנת חקר חקלאות וסביבה בגולן

נחנכה תחנת חקר לנוער, בתחום החקלאות והסביבה, ב”מכון שמיר למחקר”. המטרה: הקניית מיומנויות חקר לילדי ומורי הגולן. התחנה החמישית של “גליליום”


בשבוע שעבר, נחנכה תחנת החקר לנוער בתחום החקלאות והסביבה, ב”מכון שמיר למחקר”, בקצרין. תחנת החקר הוקמה במסגרת שותפות “גליליום” להעשרה ומצוינות במדעים וטכנולוגיה, בניהולה של ד”ר יפעת לינדר ותחת אשכול גליל מזרחי בראשות יו”ר האשכול, אלי מלכה.

ד”ר לינדר: “תחנת החקר הנוכחית הנה מרחב הזדמנויות לחוקרים העוסקים במדעי הסביבה ובתחומי החקלאות המתקדמת. היא מהווה תשתית לתלמידים ללמידה איכותית, משמעותית ומתקדמת ובכך, בעצם, מסייעת למרחב להעמיד את דור החקלאים הבא שלו. זה הדור שיוביל אותנו לעידן של חקלאות המחר, שעוסקת בתזונה מרפאה, בתפיסה רחבה, בה החקלאי יראה לא רק את הגידול הראשוני, אלא גם את התוצרים הנגזרים מהגידול שלו. חקלאים שידעו לנהל מערכות נתונים ולקבל החלטות על בסיס ידע מדעי וטכנולוגי גם יחד.

“להקמת תחנת החקר, חברו לא מעט גופים, שהצליחו לראות את התמונה שאנחנו, החיים במרחב והפועלים יחד, דמיינו. למאמץ, התגייס ‘מכון שמיר למחקר’, שתחנת החקר יושבת בצמוד אליו. צוות המכון העוסק בתחום מגויס ופועל, תחת שרביטה של ד”ר ורד נאור, ליצירת זיקה בין תלמידי קצרין, הגולן והמרחב כולו, לתחומי המחקר החקלאיים.

“בארבע השנים האחרונות, משלימה ‘גליליום’, יחד עם אשכול גליל מזרחי על 18 הרשויות שלו, הקמה של חמש תחנות חקר. התחנות עוסקות בתחומים בהם סימן האשכול את עתיד המרחב – מים, מדעי התזונה והביוטכנולוגיה, מדעי הבריאות והרפואה, האנרגיות המתחדשות והטכנולוגיה וכמובן, איכות הסביבה והחקלאות. כל תחנה כזו, הממוקמת במרחב, מהווה מרחב שותפות למחקר ויזמות ונוצרים בה שיתופי פעולה בין חקלאים, מדענים, תעשיינים, רופאים וגם מורים ותלמידים. מרחב הגליל העליון והגולן משנה פניו, הרבה הודות לעבודת אשכול גליל מזרחי, המייצר מנהיגות ופלטפורמה לעשייה הזו”.

ראש המועצה האזורית גולן ויו”ר אשכול גליל מזרחי, אלי מלכה, בירך ואמר: “חמש תחנות החקר של ‘גליליום’ בגליל המזרחי הם מהפכה אמתית, שחיכינו לה כל כך הרבה שנים. במקום שהילדים ייסעו למרכז כדי להתנסות במעבדות, הבאנו את המחקר לכאן. אנחנו מייצרים את התשתית להצמחת הילדים והנוער, תוך יכולת להשתלב בהצלחה של מדינת ישראל. הנוער שלנו ידע לחקור ויעבוד לצד חוקרים, מגיל צעיר. כל זה מתחבר לאקו-סיסטם של גליל מזרחי לחקלאות חכמה ומרפאה”.

ראש מועצת קצרין, דימי אפרצב: “אני שמח שבירת הגולן ממשיכה לרכז פעילויות משמעותיות בתחום החינוך והמחקר בשטחה. מעבדת החקר החדשה היא המקום בו תיפגש פדגוגיה חדשנית עם שיטות מחקר מתקדמות וילדי האזור כולו יוכלו ליהנות מחינוך עתידני”

כשהפדגוגיה פוגשת את המחקר

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “בשנים האחרונות, החינוך בגולן פורץ גבולות. העצמת מוסדות החינוך, המחקר והאקדמיה היא התנאי לצמיחה ופיתוח שדרושים כל כך ליישוב ולאזור.

“אני שמח שבירת הגולן ממשיכה לרכז פעילויות משמעותיות בתחום החינוך והמחקר בשטחה. מעבדת החקר החדשה היא המקום בו תיפגש פדגוגיה חדשנית עם שיטות מחקר מתקדמות וילדי האזור כולו יוכלו ליהנות מחינוך עתידני, שיכשיר אותם לעולם המודרני.

אני גאה להיות שותף לתהליך ושמח שתושבי האזור יוכלו להיחשף לבירת הגולן, על כל היכולות והיופי שלה”.

מנהל “מכון שמיר למחקר”, פרופ’ משה ראובני: “הפעילות הלימודית בתחנת החקר תורכב מפעילויות חד-יומיות ועד לפעילויות ממושכות. חוקרי המכון, מתחום החקלאות והסביבה, מפתחים נושאים למחקר ולפעילויות לימודיות, בשיתוף מלא עם אנשי הפדגוגיה של ‘גליליום'”.

מטרת השותפות היא להנגיש ידע של חוקרים ומומחים למערכת החינוך – גם למורים וגם לתלמידים. הכוונה היא לבנות תשתית שתאפשר התנסות מעשית במיומנויות חקר במדעי הטבע והסביבה ובמדעי החברה והגדלה ניכרת במספר תלמידי התיכון, המונחים בכתיבת עבודות גמר, בהיקף של חמש יחידות לימוד. התנסות זו עשויה להשפיע על התפתחותם העתידית כסטודנטים במוסדות אקדמיים.

תחנת החקר לנוער בגולן פועלת בנושאים הקשורים בתגובת צמחים ומיקרואורגניזמים להשפעות סביבה. לצורך כך, הוקמה חממה עם מערכות מבוקרות טמפרטורה, אור, דשן, מים, מליחות והרכב המיקרואורגניזמים בקרקע ובאגנים ירוקים, המדמים בתי גידול לחים, המאפשרים ביצוע ניסויים שונים בנושאים אלה.

התלמידים יבצעו תרגילי חקר וידגימו תופעות ייחודיות לצמחים, במערכות משוכללות שלא קיימות בבתי ספר. בנוסף, ישותפו תלמידים במחקר פעיל של חוקרים במכון. החממה מזמינה גם חקלאים, המבקשים לבצע ניסיונות, לבוא ולהשתמש בתשתיות התחנה ולשלב מורים ותלמידים בעבודתם.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?