לה-לה-לה אפצ’י

מכירים את התחושה הקצרה הזאת של “לפני מחלה”? מתחילים להרגיש מעט חלשים, האף קצת נוזל, אולי מיחושים קלים בגרון, ואז מגיע האפצ’י המבשר? זה שאומר לנו שככל הנראה התקררנו?

אומנם רשמית עדיין סתיו, עונת החורף מתחילה ב-21.12, היום הכי קצר בשנה, אבל החורף בהחלט מתדפק על הדלת. הימים ממשיכים להתקצר ומתחילים להתקרר יותר ויותר ואפילו שלג ראשון קל ירד בחרמון. הקור הזה מביא אתו שלל מחלות, התקררויות, שיעולים ושאר הפתעות… כדאי לא להיות מופתעים ולהתכונן לחורף כראוי. תזונה, אורח חיים ופעילות גופנית יכולים לחסוך הרבה! 

הכן גופך לחורף

לקראת החורף, אנחנו מתכוננים במספר תחומים – ברכב, בודקים צמיגים; בבית, מנקים מרזבים ובחצר מוודאים שהכול מעוגן היטב ולא יעוף ברוח. אך מה עם הגוף שלנו? גם אותו יש להכין…

מבחינת תזונה, זה הזמן לעבור לתזונה מבושלת ומחממת. מרקים, נזידים, תה, או חליטת צמחים, תבלינים מחממים, כגון קינמון, או ג’ינג’ר. לקראת החורף, אני ממליצה לוותר על סלט חי ולהעדיף ירקות מוקפצים, או אפויים. באופן כללי, כדאי להשתדל לאכול עונתי – ירקות כגון מלפפונים, פלפלים ועגבניות הם ירקות קיץ. בימינו, יש ירקות כל השנה כיוון שהאדם בנה חממות המאפשרות גידול ירקות גם בחורף, אך הגוף שלנו לא “אמור” לאכול מזונות כאלו בחורף. ירקות שגדלים בחורף באופן טבעי הם בעיקר שורשים – קולרבי, לפת, גזר, בטטות. השתדלו לאכול יותר מהם. 

התקררות ברפואה הסינית

ברפואה הסינית, אנו מתייחסים להתקררות כאל פתוגן חיצוני שנכנס אל הגוף ויש לסייע לגוף  לגרש אותו החוצה. מי שאחראי לשמור על הגוף מפני פתוגנים כאלה ואחרים הוא הצ’י המגן ( WEI QI), אשר כשמו כן הוא – תפקידו להגן על הגוף. כאשר הצ’י המגן נחלש, פתוגנים מצליחים להתגבר ולהיכנס אל הגוף. תזונה טובה, דיקור וצמחים יסייעו לחזק את הצ’י המגן ואם כבר נכנס פתוגן, יסייעו לצ’י המגן להוציא אותו החוצה. הטכניקה הטובה ביותר לשחרר פתוגנים היא הזעה ולכן, הן בדיקור והן בצמחים, נרצה לעודד הזעה. הטיפול בדיקור סיני מקצר משמעותית את ימי המחלה ומקל מאוד על הסימפטומים. אם אתם חולים לעתים קרובות, מומלץ מאוד להגיע לטיפול או שניים, על מנת לחזק את הגוף ולשפר את ההתמודדות. 

תרופות מסורתיות

אם ניגשתם פעם לרופא עם התקררות, בוודאי שמעתם את צמד המילים “זה וירוס”. בדרך כלל, הרופא צודק, זה אכן וירוס ולרפואה המערבית אין מולו פתרונות של ממש. לרפואה הטבעית, לעומת זאת, שלל פתרונות ורעיונות. כפי שציינתי, אנו רוצים לייזע את הגוף ולשם כך מומלץ לשתות משקאות חמים וחריפים מעט, כגון חליטת ג’ינג’ר נענע וקינמון. מבחינת תזונה, מרק ירקות או מרק עוף יתאימו מאוד ואם תוסיפו למרק בצל ירוק בחמש הדקות האחרונות של הבישול, אפקט הייזוע יגבר. 

לסיום, מרשם סיני פשוט להכנה ביתית, המשמש כבר אלפי שנים לטיפול בהצטננות:

בסיר קטן, מביאים לרתיחה שלושה גבעולי בצל ירוק עם כף אחת של ממרח מיסו וכוס וחצי מים. מבשלים כחמש דקות, מסננים ושותים שלוש פעמים ביום. 

הרבה בריאות, קרן

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?