יין וכל מה שמסביב

הוא כורם ומנהל את שטחי החקלאות של קשת בדרום הגולן. הטרואר הגעשי של הגולן מקסים אותו. חולה על יקבים. האורח שלנו לשבת הוא משה אוחנה, מקשת


קצת על עצמך; משפחה ילדים

משה אוחנה, בן ,34 נשוי ליסכה, עובדת סוציאלית בהכשרתה, שבימים אלו מקימה בית לנערות עם צרכים מיוחדים במושב קשת. יש לנו ארבעה ילדים מתוקיםינון בן 9, צורי – 7, רוני – 4 ועוז, בן שנה וחצי“.

איפה נולדת וגדלת

נולדתי בטבריה ובגיל שנתיים, הוריי חזרו לעמק חפר וגדלנו בכפר הראה. ילדות שמחה, ארבעה אחים שלוש אחיות ואני. עם החברים היינו מבלים המון בשדות הפלחה של עמק חפר ובים. קצת שובבים, אבל עם לב טוב“.

מגורים

גרים בקשת, כבר תשע שנים. יסכה נולדה וגדלה בקשת (משפחת ארצי) ואני הכרתי את המושב עוד כילד, כשהיינו מבקרים את הדודים וכשהחלטנו שעולים לגולן, יצא ככה שהיה נוח וטבעי והגענו לקשת“.

עיסוק

כורם ומנהל את שטחי החקלאות של קשת בדרום הגולן, שבאזור רמת מגשמים. בשנה הבאה, נעמוד על כ-750 דונם, שמסופקים לחמישה יקבים שונים. בנוסף מגדלים בגדש בצל למאכל, בצל לזרעים, גזר, שום, ברוקולי ומספוא.

העבודה היא גם התחביב ובזמן האחרון, אני מרחיב קצת את העשייה בתחום ועושה מעט יין. יש ביין כל כך הרבה חשיבות לכל הדתות. זה מוצר רוחני שמגלם בתוכו הרבה דרכים שמשתלבים והופכים לנוזל משמח ומזין“.

איך נראה יום שישי שלך?

ביוםיום, מתחיל בבוקר בכרמים, לסגירות סידור ציוד ותכנית של השבוע שיבוא. השנה, התחלתי לימודי יין בבית הספר ליין של תל חיאוהלו וזה ממלא את רוב היום, משמונה עד שתיים. עם סיום יום הלימודים, משתדל לעבור לסיבוב בשטחים ולראות שהכול בסדר. יש אווירה אחרת בשטח ביום שישי שקשה להסביר. מין שלווה ורוגע.

בבית, בדרך כלל זה קצת סגירות של בישולים, עבודה בגינה ואם מצליחים, אז סיבוב עם הילדים מסביב לקשת. מאוד אוהבים את הרמתניה, הפאחם והאזור“.

מה כוללת ארוחת השבת שלכם?

אין לנו תפריט קבוע, אבל זה נע בדרך כלל סביב ערב דגים וסלטים חיים ובחורף הגולני, גם מרק. בבוקרתבשילי ירקות, בשרים שונים, שניצלים. זורמים עם מצב הרוח. בדרך כלל, אני אחראי על בישולי קדרות בשר, דגים ותבשילים ויסכה נותנת גיבוי. אם לא מצליח להגיע לכול, היא גם אופה מעולה (בקשו ממנה מתכון לפיתות ללא גלוטן!) ותמיד יהיה יין ישראלי על השולחן“.

שבת בערב, ארוחה משפחתית, אבא שר על השולחן את לכה דודי, עוד בדרך מבית כנסת. השבתות בכפר הראה היו מלאות בחברים. בערבי שבת, היינו נפגשים ומקשקשים עד אמצע הלילה ובבוקר, אימא ואבא מנסים לקלף אותנו מהמיטה

זיכרון ילדות משבת

שבת בערב, ארוחה משפחתית, אבא שר על השולחן את לכה דודי, עוד בדרך מבית כנסת. השבתות בכפר הראה היו מלאות בחברים. בערבי שבת, היינו נפגשים ומקשקשים עד אמצע הלילה ובבוקר, אימא ואבא מנסים לקלף אותנו מהמיטה“.

מה הכי כיפי בשבת שלך?

המשפחה והילדים! לארח משפחה וחברים זה תמיד כיף וממלא. בשבת, יש זמן להיות עם הילדים, בנחת, בדיבור, משחק (אוהבים לשחק אתם מאוד משחקי אסטרטגיה, קאטן וקלפים למיניהם) וכמובן, טיול בסביבת קשת היפה“.

עם מי היית רוצה לשבת בשולחן שבת?

עם אימא שלי זל היקרה, היא נפטרה לפני חמש שנים  אימא הייתה אישה מיוחדת שתמיד אהבה לתת ולראות את האנשים קשיי היום שבדרך כלל לא בולטים וזקוקים לשיחה ותשומת לב עצה ומילה טובה“.

בשעות הפנאי, מה עושה?

תחום היין מאוד מעניין אותי, אז יקבים ומה שביניהם זה הכי כיף כשיש זמן ומשתדלים לפגוש גם חברים רחוקים וגם לצפות בסרט, או סדרה טובה עם יסכה. זה תמיד מגיע בחורף“.

איך השפיע עליך הקורונה?

האמת היא שאני פחות הרגשתי את הקורונה. בגלל שהעובדים בתחום החקלאי היו מוחרגים מסגרים והגבלות, ככה שיכולנו לצאת לשטח יוםיום. שמח שברוך ההתקופה חלפה“.

מהו המוטו שלך בחיים?

להסתכל בעין טובה על האחר ולדון לכף זכות כל אדם“.

מה אתה הכי אוהב בגולן?

את המרקם האנושי המיוחד כאן מכל רחבי הקשת. חילונים, דתיים, דרוזים, ותיקים וצעירים, מכבדים ומעריכים את כולם וכמובן הטרואר המיוחד והגעשי, שמאפשר לנו לגדל תוצרת חקלאית משובחת וייחודית“.

מה אתה מאחל לעצמך?

אימא שלי זל לימדה אותנו שתמיד כדאי לברך ולאחל לכלל והברכה מקבלת נפח וממד רחב, אז מאחל לכולם, ולתושבי הגולן בפרט, בריאות וחיים טובים, שנמשיך לכבד ולראות בכל אחד את הטוב והמיוחד שבו“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?