מוקירים את המילואים

רן קמינסקי הוא תושב ומזכיר קיבוץ אורטל. רב סרן (מיל’) רן קמינסקי הוא מפקד פלוגת הנ”ט שתחת החטיבה המרחבית גולן – פלוגה שייעודה המבצעי הוא להגן על מרחב רמת הגולן. על חשיבות המילואים לרגל יום ההוקרה למערך המילואים שחל בחמישי שעבר


בשבוע שעבר חל שבוע ההוקרה למערך המילואים, במסגרתו ציינו בצה”ל ומחוצה לו את המסירות והתרומה של האנשים שעוזבים למספר ימים את שגרת החיים הנוחה שבנו כדי לחזור ולשרת את המדינה. בצירוף מקרים, התקיים באותו שבוע אימון של פלוגת הנ”ט שתחת החטיבה המרחבית גולן – פלוגה שייעודה המבצעי הוא להגן על מרחב רמת הגולן בשעת הצורך. לרגל כך, דיברנו עם מפקד הפלוגה, רב סרן (מיל’) רן קמינסקי – בעצמו תושב קיבוץ אורטל, על האימון ב”מגרש הביתי” שלו, ועל חשיבותו של מערך המילואים.

רן: “כתושב האזור, אני יודע שאני יכול לסמוך על כוחות הצבא ב-100% שיעשו מה שצריך כדי לשמור על הביטחון, ובאותה מידה כאשר אני עושה מילואים אני יודע שנעשה כל מה שנדרש מאיתנו, וכי אנחנו הכוח שעליו סומכים אזרחים כמוני”

“אני עושה מילואים כבר כמעט 9 שנים, מתוכן השנתיים האחרונות בפלוגה. מדובר בפלוגת מילואים ייחודית שפועלת תחת החטיבה המרחבית גולן, וייעודה לקפוץ ולהתייצב בעת הצורך להגנה על מרחב רמת הגולן,” הוא מספר. באופן מקרי, הפלוגה ערכה אימון מקיף ביום חמישי שעבר, שבו צוין התאריך העברי של יום ההוקרה למערך המילואים. “ברגע שיש זימון לתרגיל או פעילות, כל חברי הפלוגה מתייצבים מיד. אנחנו מאוד מגובשים וקשורים זה לזה, אז כמובן שגם נהנים להגיע בגלל ההיבט החברתי והאפשרות לפגוש חברים ותיקים. הפעם לדוגמה, יצא שאחד מחברי הפלוגה, רועי ויינברג, התחתן בדיוק ביום של התרגיל. למרות שמדובר בחבר טוב, כולם הגיעו לתרגיל, וזה סודר כך שגם תרגלנו במקצועיות את כל מה שצריך, וגם התאפשר לחברי הפלוגה להגיע לחתונה. זה מראה בעיניי על המסירות של חברי הפלוגה למשימה, וגם על החברות שנרקמה ביניהם, עניין חשוב בפני עצמו”.

אבל לפני הרעות, מטרת הפלוגה היא ההגנה על יישובי רמת הגולן – עניין אליו רן מתחבר במיוחד כתושב האזור. “כמזכיר של קיבוץ אורטל, אני מעורב באופן יומיומי בנעשה באזור. מהנקודה שלי, אני רואה בדיוק איך משתלבים בהרמוניה העולמות האזרחי והצבאי באזור, ויודע שבשני המישורים יש מוכנות לחירום במידת הצורך. כתושב האזור, אני יודע שאני יכול לסמוך על כוחות הצבא ב-100% שיעשו מה שצריך כדי לשמור על הביטחון, ובאותה מידה כאשר אני עושה מילואים אני יודע שנעשה כל מה שנדרש מאיתנו, וכי אנחנו הכוח שעליו סומכים אזרחים כמוני. מעבר לשמירה על ביטחון היישובים, אנחנו משתדלים לבצע את תפקידנו באופו הכי מתחשב שניתן, לדוגמה – לא לקיים אימונים בשעות ואזורים שיפריעו לתושבים,” הוא אומר, ומוסיף, “אחד הדברים עליהם אנחנו מאוד מקפידים הוא שמירה על הסביבה בה אנו מתאמנים. בגולן יש נוף עוצר נשימה, ומאוד חשוב לנו לשמור עליו. אנחנו תמיד מנקים את הסביבה בה היינו, לטובת המטיילים הרבים באזור”.

כאיש מילואים שמשרת יותר מחודש בשנה, רן מודע לחשיבות הרבה של משרתי המילואים ולמסירות שהם מפגינים, אבל מדגיש שגם לבני משפחותיהם מגיעה הוקרה לא פחות ממשרתי המילואים עצמם. “אומנם דיברנו בשבוע שעבר על ההוקרה למשרתי מערך המילואים, אבל בעיניי זה כולל גם את ההוקרה לנשים או בנות הזוג, לילדים, למעסיקים ולמוסדות הלימודים של אנשי המילואים, אלה שמתחשבים בהם ונותנים תמיכה לאלו שיוצאים לשרת את המדינה. קרובי המשפחה צריכים להצליח להסתדר בעצמם למספר ימים, והמעסיקים ומקומות העבודה צריכים לתמוך במי שיוצא למילואים מבלי שירגיש שהפסיד יותר מדי. מגיעה תודה גדולה גם לכל הסביבה, שמאפשרת ששירות המילואים ייצא לפועל באופן הכי חלק שניתן ועם מינימום הפרעות לשגרת החיים,” הוא מסכם.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?