יחידת “נפת הגולן” מחפשת מתנדבים לשירות מילואים פעיל

יחידת “נפת הגולן” מזמינה נשים וגברים לעבור הכשרה ולהצטרף לשירות מילואים פעיל ומשמעותי עבור הבית שלנו בגולן. היחידה, שמתגבשת בימים אלה תיתן בבוא העת מענה לכלל צרכי האוכלוסייה בגולן בעת חירום, תוך עבודה מול הרשויות באזור


 

בחודשים האחרונים מתגבשת יחידה שנושאת את השם “נפת הגולן”.

נפת הגולן מבוססת על יחידת ההגמ”ר (הגנה מרחבית), אשר הוקמה לנוכח פניה החדשים של החזית בגבולות המדינה בכלל וחזית רמת הגולן בפרט. היחידה מורכבת מאנשי מילואים המתגוררים ברובם בגולן, חלקם אף מעבר לגיל הפרישה העושים זאת מתוך התנדבות.

לאחרונה מונה מפקד חדש ליחידה, סא”ל אבי גולדבלט מהושעיה. בתפקידו האחרון במילואים שרת כרמ”ט (ראש מטה) נפת העמקים. גולדבלט מביא עמו ניסיון רב ומקצועיות בתחום פיקוד העורף.

קציני מטה היחידה הבכיר הפועלים עם גולדבלט, הינם דמויות מוכרות בגולן. לרגל המצב נערכה שיחה עם שלושה מהם – סרן שחר נפתלי, קצין השלישות מנטור, סרן זאב שנקר, קצין האוכלוסייה ממרום גולן ורס”ן שלומי כהן מנאות גולן, כולם קציני מילואים.

ראשי היחידה אמרו כי הם גאים לציין, ששלומי כהן המוכר כרוקח ב”שופרסל” בחוצות קצרין, קיבל לאחרונה את אות הקצין המצטיין של אוגדה 210, זאת לאור פעילותו בחיזוק מערך הרפואה בגולן.

קציני המילואים משקיעים רבות בבנייה ובארגון הנפה, אשר פועלת תחת פיקודה של עוצבת גולן, היא אוגדה 210 החדשה.

שחר נפתלי וזאב שנקר מסבירים על היערכות ותפקידי היחידה: “מפקדת הנפה מורכבת מבעלי תפקידים ייחודיים, שקשורים לאוכלוסייה, כאשר מכלול האוכלוסייה הוא לב העשייה שלה. הנפה הוקמה מתוך הבנה, שהעורף הוא זה שמשלם לרוב את מחירו של עימות צבאי, באמצעות הפחדה ובשיבוש שגרת החיים. לצערנו, אנו רואים זאת היום היטב בדרום הארץ.

“הדגש כאן, הוא על יחידה ‘גולנית’ מקומית, אשר בבוא העת תיתן מענה לכלל צרכי האוכלוסייה בגולן בעת חירום, באמצעות עבודה מול הרשויות באזור – מועצה מקומית קצרין, מועצה אזורית גולן והמועצות הדרוזיות. בכל רשות מוצבת יחידת קישור משלה הנקראת ‘יקל”ר’ – יחידת קישור לרשות.

“הנפה מהווה גורם מקשר ומתאם בין מערכות צה”ל, כמו פיקוד צפון ומפקדת העורף האוגדתית אל מול המערך האזרחי בגולן. הנפה משמשת כגורם מקצועי מייעץ ומנחה בנושא התגוננות אזרחית וכן בתחומים מקצועיים כגון התנהגות אוכלוסייה, חומרים מסוכנים, הסברה ודוברות. חשוב לומר, כי המצב בגולן הינו דינמי ועלול להשתנות באחת; משימתנו היא לדאוג לשמירת החוסן האזרחי וקיום שגרת חיים במצב חירום ולהמשיך לתת שירותים לאוכלוסייה בגולן, באמצעות הרשויות, משרדי הממשלה וצה”ל.

“במצבי החירום השונים, חשוב לשמור על רמת החוסן של האוכלוסייה נוכח האירועים במרחב, כל זאת בתוך שגרת חירום. הדבר זה יצריך מתן מענה למשימות סיוע אזרחי רבות ומגוונות, כגון חילוץ ממבנה שקרס, מתן סיוע לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, אספקת מזון וצרכים שוטפים וקריטיים לאוכלוסייה השוהה במקלטים לזמן ממושך ומתן סיוע ותיאום אשר נדרש ליולדת המתקשה להגיע לבית החולים עקב הפגזות בגזרה, חס וחלילה.

“מכאן החשיבות הרבה שאנשי היחידה יהיו אנשי הגולן, אשר מכירים את האזור ואת האוכלוסייה וכן את המרקם המיוחד האופייני ליישובי הגולן.

אחת מאבני היסוד החשובות ביותר לאוכלוסייה במצבי החירום השונים הינה מידע, אשר בעזרת מכלול האוכלוסייה שבנפה ינחה את הרשויות באמצעות היקל”רים ויסופק לאזרחים באופן אפקטיבי, מה שעשוי להציל חיים ולהביא לצמצום היקף הנפגעים.

“הנפה תנחה את האוכלוסייה כיצד להניע אזרחים לנקוט בפעולות ההתגוננות הנדרשות ולאפשר להם לקבל החלטות המבוססות על מידע עדכני ומהימן. הנפה תייעץ לרשויות כיצד לנסח מסרים שלא יפגעו בחוסן החברתי שהוא הבסיס לכושר העמידה של החברה במשבר. היא תתאם את המידע השימושי הנחוץ בסוגיות כגון מזון, מים, טיפול רפואי ומקלט ותספקו בהתאם לצורך.

“אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של גיוס לשירות מילואים פעיל ביחידה. אנו מחפשים אנשים בעלי מוטיבציה גדולה המוכנים לעשות למען ביתם.”

מה כוללת הכשרת אנשי המילואים ליחידת “נפת גולן” ואלו תחומים ייחודיים נחוצים לכם?

“ההכשרה כוללת אימונים מקצועיים ייעודיים במהלך השנה, השתלמויות ויציאה לקורסים רלוונטיים, ימי מילואים, השתתפות בתרגילים, סיורים ואימוני רשויות.

אנחנו מחפשים אנשי מילואים ואזרחים בתפקידים כגון עובדים סוציאליים, אנשי לוגיסטיקה, מחשבים, בעלי יכולת הסברה ודוברות. למעשה, ניתן למצוא תפקיד ביחידה לכל מי שמעוניין לתרום בתחום.

“רוב אנשי היחידה הם תושבי הגולן, עדיין נחוצים לנו עשרות אנשים לאיוש התפקידים השונים. לא פחות חשוב להזכיר, כי זו יחידה המתנהלת כמו משפחה, אנחנו נפגשים הרבה מאוד גם מחוץ לשירות המילואים, זה קורה מעצמו, לא חובה…

“אנו מזמינים נשים וגברים כאחד, להצטרף אלינו ולבוא לעשות שירות מילואים פעיל ומשמעותי עבור ביתנו בגולן. בהזדמנות זו אנו מודים לכל העושים במלאכה החשובה הזו.”

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?