יומולדת עם המדינה

הוא התחיל כמורה לחנג, ניהל את המכירות ביקבי רמת הגולןואת עמותת התיירות גולן, מיוזמי ומקימי כפר האמנים באניעם, בעלים של מסעדתסוזנההמיתולוגית, שחוזרת לפעול וחוגג השבוע יומולדת 60, יחד עם המדינה. האורח שלנו לשבת וליום העצמאות הוא שמוליק חזן מאניעם


שמוליק חזן, חוגג השבוע, עם המדינה, יומולדת 60. נשוי לשרון, מנחת הורים בשיטת אדלר, מטפלת זוגית ומשפחתית ומכשירה סטודנטים להנחית הורים. אבא לארבעה. שי, מוזיקאי, בהרכבמלך אפסעם יונתן סחרוף, ומנהל משותף בסוזנה“. שקד, עובדת במטרלו“, בעין זיוון. שחר היא סטודנטית לחינוך בסמינר הקיבוצים ושהם הוא חניך במכינה הקדםצבאית במעגן מיכאל.

איפה נולדת וגדלת?

נולדתי בירושלים, גדלתי בשכונת קטמון ח‘, בן הזקונים במשפחה של שמונה בנים. הוריי ושישה מאחיי נולדו במרוקו. כילד, למדתי במוסדות חינוך דתיים.

בצבא שירתי כלוחם בגולני. השתחררתי שבועיים לפני מלחמת שלום הגליל והצטרפתי למלחמה, כמילואימניק, כמה ימים אחרי שהתחילה.

בתום המלחמה, עברתי צפונה, לקיבוץ אשדות יעקב מאוחד והצטרפתי לפרויקט סלעסטודנטים לומדים עובדים. השלמתי בגרויות במכללת עמק הירדן ועבדתי בקיבוץ. בהמשך, למדתי במכללתאוהלוחינוך גופני ועבדתי בלונה גלובחוף גולן‘, שם יצא לי להכיר אנשי הגולן המיוחדים שהפכו חברים וגם את שרון אשתי, שגדלה בבית הלל. כשהתחתנו, גרנו בחוקוק ובעקבות מודעת דרושים לרכז ספורט במתנס בקצרין, החלטנו לעבור לגולן ולהצטרף לחברים“.

מגורים

מושב אניעם, כבר 32 שנה“.

עיסוק

בעלים ומנהל של מסעדתסוזנה ביסטרו בר‘, בכפר האמנים אניעם. המסעדה נפתחה לראשונה באפריל 2004, החודש, לפני 17 שנה. אחרי גלגולים שונים שהמסעדה עברה בשנים האחרונות, פתחנו אותה שוב באוגוסט ובשל הקורונה סגרנו. השבוע, אנחנו פותחים שוב ומחדשים את הפעילות במסעדה, שהפכה עם השנים למותג גולני.

לעולם המסעדנות הגעתי, אחרי שאת דרכי התחלתי כמורה לחינוך גופני ורכז ספורט. בהמשך, עבדתי כנהג הסעות ומוכר כלי עבודה בקל וחומרהמיתולוגי ואז גויסתי למשטרה, כאחראי על המתנדבים במתמיד‘. חברות מאניעם שעבדו ביקב הציעו לי להגיש קורות חיים למשרת מנהל מרכז המבקרים שליקבי רמת הגולן‘.

התחלתי במרכז המבקרים ואחרי חצי שנה, התמניתי למנהל המכירות של היקב. שם, נחשפתי לעולם היין, הבשר והמסעדנות. התחברתי מאוד לבישול ואירוח וידעתי שזה יהיה הפרויקט הבא שלי. במהלך השנים, הייתי יור ועד ההנהלה באניעם ומזכיר היישוב ובשנת 2000, יזמנו כמה חברים מהיישוב רעיון להקמת כפר אמנים באניעם. פנינו לאלי מלכה, שהיה ראש המועצה וליהודה גואלמן, מהחטיבה להתיישבות. הם התלהבו מהרעיון, השיגו תקציבים והקמנו כפר תיירותי מקסים, שבו החלטתי לפתוח את המסעדה. עזבתי אתיקבי רמת הגולן‘, לאחר עשור, להגשמת החלום.

כשחיפשנו שם למקום, חבר הציע לתת שם מיוחד שיתפוס והשם הנבחר היהסוזנה‘, על שם אמי סוזנה זל, כשעוד הייתה בחיים. בהתחלה, זה היה בר שפתוח בסופי שבוע. באחד הביקורים של הוריי, אימא נכנסה למסעדה והראיתי לה את השלט והמיתוג עם התמונה שלה. היא שתקה ולא אמרה דבר. כשחזרנו הביתה, היא שאלה אותי אם המסעדה כשרה. הסברתי לה שהרעיון הוא לפתוח בשבתות ושזה זמן לתיירים ועסקים. אימא אמרה שהיא לא מתערבת לי בהחלטות, אבל אם אני רוצה שהשם שלה יהיה על המסעדה, היא צריכה להיות כשרה ואם לא, שאבחר שם אחר.

בהתייעצות עם שרון אשתי, החלטנו לכבד את אימא והכשרנו את המסעדה. בדיעבד זה הרעיון השיווקי הכי מוצלח שאימא, שאינה אשת שיווק, נתנה לנו. הסתבר שיש יותר קהל למסעדה כשרה. מבר שאירח בתחילה מעט אנשים בסופי שבוע, בזכות הכשרות, הפכנו למסעדה מלאה באנשים, כל השבוע. זכינו גם בכיבוד הורים וגם ביום שבת כיום מנוחה וזו מתנה גדולה.

פרשתי מהמסעדה לתפקיד מנהל עמותת תיירות גולן וכעת, סוגר מעגל וחוזר לאהבה הישנההאירוח והבישול וגם היין, במסעדתסוזנה‘. אחרי שנת קורונה לא פשוטה, אני כבר מצפה לפגוש ולארח את תושבי הגולן והמטיילים

בהמשך, פרשתי מהמסעדה לתפקיד מנהל עמותת תיירות גולן, מחלקת התיירות היום, שוב למשך עשור וכעת, סוגר מעגל וחוזר לאהבה הישנההאירוח והבישול וגם היין, במסעדתסוזנה‘. אחרי שנת קורונה לא פשוטה, אני כבר מצפה לפגוש ולארח את תושבי הגולן והמטיילים“. 

איך נראה יום שישי שלך?

כבר ביום חמישי, אנחנו מתחילים להתכונן עם התפריט לשבת, מבררים מי מגיע ולפי האורחים והילדים, מכינים את התפריט ויוצאים לקניות. יש לנו צמחוניים, אוהבי בשר וכאלה שאוהבים אורז מסוגים שונים, כל אחד והבקשות שלו ואנחנו דואגים שלכל אחד יהיה מה שהוא אוהב.

בדרך כלל, ביום שישי, שרון אחראית על הבישולים ואני נותן עזרה. בחגים וכשיש הרבה אורחים, אני לוקח חלק גם בבישולים.

אנחנו מאוד מקפידים לשמור את המסורת וגם הילדים מחוברים לזה. יש שולחן שבת, עםשלום עליכםואשת חילוקידוש, שמים כיפות על הראש ומקבלים את השבת בשמחה“.

מה אוכלים בשולחן שבת?

בחורף, מרק עוף שמחיה את הנשמה, דג מרוקאי חריף, צלי בשר, אסאדו עם ירקות בבישול ארוך והרבה סלטים טובים ששרון מכינה“.

מה עושה בשעות הפנאי?

יש לי כמה קבוצות של חברים שאני מבלה אתם.

קבוצתהקומקום הצוחק‘ – חבורת גברים שיוצאים לטיולי שטח 4×4 ברחבי הארץ, מדרום לצפון, פעם בחודשחודשיים, לכמה ימים. יש לנו גם קבוצת חברים שהולכים אתשביל הגולןוחבורה של מפגשים סביב אוכל. לפעמים, כל אחד מביא משהו מהבית ולפעמים, עושים מנגלים ומעשנת.

משתדלים לנצל את הזמן הפנוי לחברויות, טיולים ודברים שטובים לגוף ולנפש וליהנות מהחיים“.

זיכרון ילדות משבת

זיכרון חזק שחרוט לי: גרנו בקטמון, קומה שלישית, בית דתי, אבא חזן בבית הכנסת, שמונה אחים ביחד, בבית קטן יחסית. בשכונה, היה שכן בשם בוחננוש, שהיה לו בכניסה לבית טבון גדול ודוד מים. כל השכנים היו מביאים את סירי החמין שלהם אליו לטבון, לפני שבת ובשבת בבוקר, באים שוב וממלאים את הקומקומים במים חמים, לתה קפה. אבא שלי היה מעיר אותי בארבע וחצי בבוקר, במעין בעיטה והייתי צריך לרדת שלוש קומות, ללכת לבוחננוש, למלא את הקומקום במים, כדי שיהיה לאבא להכין תה. זה תפקיד שעבר במשפחה לפי גיל הילדים וגם תורי הגיעואז, אבא היה הולך לבית הכנסת מוקדם בבוקר ואנחנו היינו צריכים גם להגיע לתפילה בזמן. מי שאיחר, זכה לגערה, או פליק“.

איך אתם חוגגים את יום העצמאות?

יום העצמאות מתחיל כבר בערב יום הזיכרון. אנחנו מתכנסים ומכבדים את היום הזה. נהרגו לי לא מעט חברים. אח של אבא של שרון נהרג בתל פאחר. בבוקר יום הזיכרון, אנחנו מקפידים ללכת לטקסים.

בערב יום העצמאות, בדרך כלל, יש לנו משהו משפחתי, או שכונתי, עם ארוחה חלבית. ביום העצמאות, כמו כל עם ישראל אנחנו במצוות החג מנגל, רק שאנחנו מקפידים לעשות אותו בבית. יש לנו את כל התנאים למנגל טוב וזו המסורת שלנו, בשר טוב, יין, משפחה וחברים ולא מוותרים על צפייה בגבעת חלפון‘”.

מה אתה הכי אוהב בגולן?

את הכול. הגולן יש בו הכול מהכול. נופים, אנשים, שלווה ואוכל טוב. אחד השינויים שעשינו בסוזנה‘, בגלגול החדשהחלטנו ללכת על תוצרת הגולן. יצרנו קשר עם שי גאבל, מחוות יהודייה, אנחנו קונים מהם את הבשר ויצרנו תפריט על טהרת הגולן, גם הירקות ושמן הזית והיינות הם תוצרת הגולן, כי באמת, אין כמו הגולן“.

חלומות

יש לי שניים כרגעלהוציא רישיון על אופנוע כבד ולצאת לטייל אתו וגם לצאת לטיול ארוך, באוסטרליה ובניו זילנד“.

מה אתה מאחל לעצמך?

בריאות ונכדים“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?