חמ”ל הזנה של אחדות וחד נס

ברגע שהחלו לזרום הידיעות הנוראיות על זוועות השבעה באוקטובר, הדחף הראשוני של נועה לוי-שמש היה לקום ולעשות משהו. למחרת, כבר ניהלה חמ”ל אזרחי בביתה בחד נס

מאת: נטע נורמן סיוון, חד נס

כמו את כולנו, הזוועות של השבעה באוקטובר היכו בתדהמה את נועה לוי-שמש, מחד נס. היא הרגישה שהיא לא מסוגלת לשבת בחיבוק ידיים. כבר באותו מוצ”ש, היא התחילה להתקשר לאנשים, לבדוק מה הצרכים ומה החוסרים ובבוקר למחרת, כבר ניהלה חמ”ל בביתה בחד נס. מהר מאוד, הבית היה קטן מלהכיל ארוחות לכל כך הרבה חיילים וכיום, החמ”ל הזה כבר פועל במועדון היישוב חד נס ומספק ארוחות למספר בסיסים באזור.

נועה לוי-שמש היא בת 42, נשואה ואם לשלושה. בימים רגילים, היא מפיקה ומעצבת אירועים. היא מעצבת הבית של בית הנשיא ועובדת עם הרבה משרדים ממשלתיים ולקוחות מחו”ל, כיון שהיא גם דוברת צרפתית.

מגיל צעיר, הייתה דעתנית, כריזמטית ובעלת חוש עסקי מפות  וכבר בגיל 12, יזמה הקמת קייטנה וניהלה מדריכים תחתיה. מי שמכיר אותה כיום, יודע שהיא לא מסוגלת לשבת בשקט ושבוורידים שלה זורם בעיקר אדרנלין.

במוצאי השבת של השבעה באוקטובר, נועה ראתה את הזוועות בעוטף ובו ברגע, החליטה שהיא מקימה חמ”ל אזרחי. היא החלה להתקשר לאנשים שהיא מכירה ובמקביל, אנשים שמכירים אותה וגויסו לבסיסים בצפון התקשרו אליה, כדי לבקש את עזרתה בהשלמת חוסרים.

בבוקר יום ראשון, היא קמה חדורת מטרה ויצאה לסופר לקניות. קנתה מצרכים כדי שתוכל לייצר ארוחות ורכשה מספר רב של קרטיבים ובדרכה חזרה הביתה, חילקה את הקרטיבים לחיילים שראתה בצדי הדרכים. בזמן שחילקה את הקרטיבים לחיילים, שאלה אותם מה חסר להם וערכה רשימה וכבר באותם רגעים, הבינה שזה יותר גדול ממה שדמיינה ותכננה.

טופס מסודר מהרס”פ

כשהגיעה הביתה, דאגה שמישהו מהיישוב יקנה במקס-סטוק את כל המוצרים שחסרים לחיילים שפגשה ונסעה לחלק אותם בבסיסים. בעודה מפזרת בין החיילים את הציוד שנקנה, שכלל תחתונים, גופיות, נעליים ואוהלים, הבינה שמדובר בכמות חריגה של חיילים שגויסו, ולכן הטוב ביותר שהיא יכולה לעשות יהיה לעזור באספקת מזון.

היא החלה לאסוף כסף ולגייס אנשים. ההירתמות ביישוב חד נס הייתה מידית, כולם התגייסו לסייע למאמץ המלחמתי ותוך יומיים, נאספו אלפי שקלים ומזון רב.

עם הכסף שנאסף ועם כוח האדם הרב שהתנדב, נועה הקימה מערך גדול שכלל הכנת מזון וגם מתן מענה נקודתי לחוסרים בציוד. כל הודעה על בקשה לציוד, או צורך בארוחות, נענו מיד. ביום הראשון להקמתו של החמ”ל, הצטרפה לנועה טלי דבי, שהחלה בבישול ואפייה לכמויות של חיילים. עם מספר הארוחות הנדרשות שהלך וגדל, נועה גייסה עוד אנשים לעזרה. בין אם זו מישהי שתעזור עם טלפונים ופתיחת קבוצות ווטסאפ, שיהיו מקושרות למרכזים דומים בגולן ובין אם זה גיוס עוד מבשלות. החבירה לעוד חמ”לים ומרלו”גים מינפה את החמ”ל של נועה בחד נס וייעלה את העבודה. כיום, יש קבוצה גדולה של מנהלי אזורים בצפון, שעובדת עם טופס מסודר שממלא מי שמבקש את עזרת החמ”ל. החמ”ל עובד מול רס”פים כדי למנוע כפילות של בקשות ומרגע קבלת הפנייה, מארגנים את המשלוח והוא יוצא להפצה בבסיסים. צמחוני, טבעוני וכשר – אין בקשה שלא נענית במלואה.

תזונה לנשמה

המועדון של חד נס, שעד לא מזמן היה מועדון תרבות, ששימש את היישוב לאירועים קהילתיים, הוא היום מפעל הזנה. לאורך הקירות, יש שולחנות ארוכים ועליהם מצרכי מזון, ירקות ופירות, שנתרמו מספקים מכל רחבי הארץ. נשות היישוב מגיעות למועדון, כל יום, לוקחות מוצרים ומחזירות אותם מבושלים ופעמיים ביום, צוהריים וערב, יוצאים תושבי היישוב, שהם חלק ממערך ההסעות שהוקם לצורך העניין ומפיצים את הארוחות בבסיסים. מה שהיה בתחילה מרכז הזנה לעשרות חיילים, משמש היום מרכז הזנה לאלפים והחבירה לחב”ד רמת הגולן מאפשרת גם אספקת ארוחות כשרות למהדרין.

השבעה באוקטובר, היום בו הכול השתנה ושום דבר כבר לא יהיה כפי שהיה קודם. הזוועות, הטרגדיה, היגון. כל אחד מאתנו מגיב באופן שונה לצער. הדבר הראשון שנועה  לוי-שמש ראתה זה אלפי חיילים שצריכים עזרה והאינסטינקט הראשוני שלה היה לפעול ומהר. החמ”ל שנועה הקימה עוזר לא רק לחיילים שלא מפסיקים להודות לה על האוכל הביתי והמנחם. החמ”ל הזה גם עוזר לכל מי שהתגייסו לצורך העניין ויכולים להיות עסוקים, במקום לשקוע בצער, או בלחץ ולהרגיש מועילים בהתגייסותם למען המאמץ הארצי.

נועה לוי – שמש, בימים כתיקנם, מפיקה ומעצבת ארועים, מתחזקת צימרים שבבעלותה, נהנית לבשל, לגנן, ולעסוק באומנות. בימי מלחמה, מנצחת על חמ”ל ענק, ומגייסת תורמים, מבשלות, נהגים, ואחראיות חמ”ל שיהיו במועדון היישוב מבוקר עד ערב כדי להוציא מוצרי מזון למבשלות וארוחות חמות מעלות אדים בתזמון הנכון לחיילים.

אלברט שוויצר כתב שהאושר הפנימי שאנו חשים לאחר שעשינו מעשה טוב הוא התזונה שהנשמה דורשת. נועה, במקרה הזה, נתנה גם לחיילים, גם לתושבי חד-נס וגם לתורמים ברחבי הארץ, הזנה, הן לגוף והן לנשמה.

קישור לתרומות בפייבוקס, למי שרוצה להיות חלק מהמצווה הזו:

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?