חג האורים מבקש שנהיה נאורים

“אנחנו בוערים מבפנים”, משפט ששמעתי לא פעם השבוע. משפט שהצית במוחי את המשמעות לחוויית השריפה וממנה את הדרך לכבות את האש הזו

חג האוּרים, כלומר “חג האש”, שהרי אוּר פירושו אש, כך למשל בתיאור האירוני של ישעיהו הנביא להכנת הפסילים: “חֶצְיוֹ [של העץ לפסל] שָׂרַף בְּמוֹ אֵשׁ, עַל חֶצְיוֹ בָּשָׂר יֹאכֵל, יִצְלֶה צָלִי וְיִשְׂבָּע, אַף יָחֹם וְיֹאמַר הֶאָח חַמּוֹתִי רָאִיתִי אוּר”, (מ”ד, ט”ז). בספרות המדרש, התפרשה המילה “אוּרים” שבפסוק כ’פנסים’ (כלומר נרות, או כלים לנרות) ופירוש זה התקבל בספרות ההלכה לדורותיה.

ביום חמישי, ה-2.12.2010, נר ראשון של חנוכה, התלקחה בפארק הכרמל שריפת יער מהגדולות בתולדות המדינה, שריפה שכילתה מיליוני עצים ובתי מגורים ביישובים שסביבו. היום, אנו חווים לקראת חנוכה שריפה מנטלית. “אנחנו בוערים מבפנים”, משפט ששמעתי לא פעם השבוע. משפט שהצית במוחי את המשמעות לחוויית השריפה וממנה את הדרך לכבות את האש הזו.

על מנת לכבות אש מנטלית עלינו להבין שאין מדובר בחג אוּרים וחייבים שנאמר בהדגשה חג האורים (חולם מלא, רבים של אור). האמירה שלנו להרבות ולעבות את האור שבנו, כיחידים וכעם, היא זו שתכבה את האש מבחוץ ומבפנים בעם שלנו.

כאשר מתמודדים עם קנאה, או כעס, הקשורים לתחושת זכאות שלא מומשה (הזכות על הארץ הזו), שהרי יש לנו מדינה ובכל זאת “לא אחד בלבד, עמד עלינו לכלותינו”, האסטרטגיה הקוגנטיבית, המושכלת מועילה. עלינו להתייחס לזכויות כאל נתון ולבחון את המחירים והיתרונות של התמודדות מציאותית. המשמעות המיוחסת לוויתור על הזכאות, תיתן לנו תובנות להבין מה יאבד בפועל? 

הארץ המובטחת היא חבל ארץ שהובטח בתורה על ידי אלוהים לשלושת האבות, שצאצאיהם יקבלוהו לנחלה, בכל הדורות. ההבטחה ניתנה לראשונה לאברהם, לאחר מסעו לארץ כנען. ניתנה פעם שנייה אחרי שובו מארץ מצרים. ניתנה פעם שלישית – בברית בין הבתרים. 

הביטחון שלנו

הארץ הזו היא הבית שלנו. הקירות (הגבולות) הם הביטחון שלנו. יש דלת לקבל אורחים. יש חלון לראות את אור השמש ולאפשר לקרני השמש לחדור לתוך הבית. את ההווי שלנו בתוך הבית, רק לנו הזכות והכבוד לנהל. אנחנו חייבים ללמוד מהו ריסון עצמי. כיצד אנו, כעם, לומדים להיות נאורים מספיק כדי לא להצית אש בתוכנו. נלמד שלום בית ונתחזק מבפנים. נחזק את הקירות של הבית שלנו ולעולם לא נעזוב את המשפחה החמה והאוהבת שבנינו כאן בארץ ישראל. 

בשום מקום בעולם, אף אחד מכם לא ירגיש בבית, לא ירגיש חום, אור ואהבה, כמו בתוך המשפחה שלנו כאן, בארץ ישראל. 

נחזיר את כל אחינו וילדינו הביתה, נסיים את המלחמה ונשב נאורים ליד שולחן ונחליט על תכנית התערבות לשנוי האסטרטגיות הביטחוניות, הכלכליות וכל שצריך כדי שנהיה מחוזקים ומלאי אור ואהבה להדדיות והרמוניה כעם. נלמד לא להצית אש, אלא לחיות בשלווה ובאחוות אחים, כי בזה כוחנו יעלה על כל אויבנו. את קו החינוך הזה יש להנחיל לדור הצעיר, בעשייה ותרומה לקהילה ולחיילנו. 

* למען הסר ספק, ד”ר מרום אינה עוסקת ברפואה

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?