זה הזמן לסלוח

לרגל חודש הסליחות ועשרת ימי התשובה: ארגון “אשכולות”, בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, מציעים לקהל הרחב אירועי  סליחות חווייתיים ב-4 מוקדים שונים בצפון


ארגון “אשכולות”, פורום מרכזי סיור, לימוד ותודעה יהודית-ישראלית, מציעים במהלך חודש אלול אירועי סליחות חווייתיים לציבור הרחב, בדגש על בני נוער ומבוגרים. האירועים יתקיימו בכ-14 מוקדים שונים ברחבי הארץ מתוכם ארבעה באזור הצפון. האירועים כוללים פעילות ערכית חווייתית בעלות סמלית של 20 ש”ח למשתתף. הפעילויות כוללות היכרות עם ההיסטוריה והמורשת של הרחובות המוכרים, לצד פעילות חווייתית נוספת כמו שחקני רחוב, נגנים, עששיות ועוד. האירועים שיתקיימו בערים שונות, בהן ירושלים, טבריה, ראש פינה, עכו, קיסריה, חברון, ועוד ילוו על ידי שחקנים ונגנים שיספרו על ההיסטוריה הייחודית של המקום באמצעות שירה ומשחק. באירועים משולבים מדריכות ומדריכי מרכזי הסיור והלימוד של “אשכולות” והם מותנים בהרשמה מראש.

צפת – חניון הסראיה, אל מערת שם ועבר וימשיך דרך הגן הקסום, בית הכנסת ר’ יוסף קארו, כיכר המגנים וסמטת משיח המיוחדת. משם, ימשיכו המבקרים לבית הכנסת האר”י האשכנזי ובית הכנסת אבוהב, יעברו בקריית האומנים ויסיימו בסיור בכיכר אברהם שדה

מנכ”ל ארגון “אשכולות”, אדיר וישניה :”חודשי אלול-תשרי מביאים עמם ניחוח חג והתחלה חדשה. ברוח התקופה, ‘אשכולות’ חונכת פרויקט ‘אירועי סליחות’, שיחבר בין מוקדים היסטוריים ברחבי הארץ, להווי ומורשת מקומית ולמנהג הסליחות והימים הנוראיים. מוזמנים להצטרף אלינו לחוויה קסומה ולצאת יחד עם אוויר, אווירה והשראה אל השנה החדשה”

אירועי סליחות עם אשכולות” יקיימו בימי רביעי-חמישי, 18-19.9, 25-26.9, 2-3.10,

במחיר של 20 ש”ח למשתתף.

לפרטים והרשמה:  אתר אשכולות www.eshkolot.org

העיר העתיקה בצפת

האירוע יחל בחניון הסראיה, אל מערת שם ועבר וימשיך דרך הגן הקסום, בית הכנסת ר’ יוסף קארו, כיכר המגנים וסמטת משיח המיוחדת. משם, ימשיכו המבקרים לבית הכנסת האר”י האשכנזי ובית הכנסת אבוהב, יעברו בקריית האומנים ויסיימו בסיור בכיכר אברהם שדה. בנוסף לסיפור הייחודי של נקודות הסיור השונות בצפת, ייפגשו המבקרים עם נגן וישירו בצוותא מפיוטי צפת המרגשים כמו “ידיד נפש”, “לכה דודי” ועוד.

באירוע נוסף בעיר העתיקה בצפת, יסיירו המבקרים  בין סמטאותיה העתיקות של העיר, הטומנות בחובן סודות בני מאות שנים, ייפגשו עם סיפורם של לוחמי תש”ח שבעוז רוחם שחררו את העיר וישמעו אודות הקשר הייחודי שלהם לאר”י וגוריו,מגלי סודות הקבלה ור’ יוסף קארו, גדול הפסוקים בעל “השולחן ערוך”.

ראש פנה – סיור בקברי צדיקים בגליל העליון:

האירוע יחל בסיור בבית הכנסת נבוריה, שנמצא בתוך יער ביריה. שם, יגיעו המבקרים לקברו של רבי אלעזר. ביער ביריה, בימי בית המקדש הראשון והשני, היה יישוב שוקק חיים עליו יסופר, לצד סיפורו של רבי לוי יצחק מברדיצ’ב, בליל גשם, בלילו הראשון של מנהג הסליחות. הסיור ימשיך בקבר רבי יונתן בן עוזיאל ויסתיים בקיום מנהג הסליחות בקברו של רבי שמעון בר יוחאי שבמירון.

טבריה

העיר טבריה היא המקום בו נחתם התלמוד, מקום משכנה האחרון של הסנהדרין והתפשטותה של התורה לכל יהדות התפוצות ובה גם קבור הרמב”ם, שהיה מגדולי החכמים בדת היהודית.  באירוע, יפגשו המבקרים בהיסטוריה היהודית של היישוב היהודי בטבריה ובראשם, ר’ חיים פרחי, לצד מקורות המים, כמו הכנרת ובאר המים בעיר.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?