משולחן מועצה אזורית גולן

מרכז הצעירים גולן זכה השבוע לאישור המליאה והפיכתו למנוע אסטרטגי בצמיחת הגולן    תחום המוגנות בגולן זכה השבוע לחשיפה במסגרת ההתכנסות הראשונה של הוועדה הרשותית ומתברר שעושים אצלנו עבודה לא רעה    מועצה מקומית קצרים ומואז גולן בשיתוף פעולה ליישום הסכם הממשלה הוותיקים חגגו בבוקר של בריאות ובמתחם האבזלת גזרו רשמית את הסרט וחנכו את הבניין החדש


רבחיי אבן פקודה, אחד מחכמי ספרד, שחי לפני כ-1000 שנה, טבע את המשפט המוכר לפיומעט מן האור דוחה הרבה מן החושך“. ביום ראשון הקרוב בערב נדליק נר ראשון של חנוכה. הנר הראשון והבודד עלול להיראות עלוב אל מול מראה החנוכייה בסוף החג כשהיא כולה מאירה. אולם הנר הבודד מזכיר לנו כי בשביל לחולל שינוי אין צורך להפוך עולמות. מספיק מעט אור בכדי לגרש חושך. מעשה אחד. חיוך בודד. השקעה טיפה מעבר למתחייב. כך מעט מן האור מגרש הרבה מן החושך. וכל זה נכון אצל כל אדם ובכל דור.

ברוח החג והאור הקטן, נספר לכם על ההחלטה להפוך את תחום הצעירים בגולן למנוע צמיחה אסטרטגי, על ההירתמות יוצאת הדופן של יישובי הגולן לקידום המוגנות בקהילה, על שיתופי פעולה של שתי המועצות בגולן לקידום החלטת הממשלה. הוותיקים של דרום הגולן בילו השבוע בבוקר של בריאות“, וועדת הקרקעות של משרד החקלאות הגיעה לסיור שטח בגולן וחזרה הביתה מלאה רשמים והתפעלות.

שבת שלום וחג חנוכה שמח!

חנוכת מבנה נוסף בהאבזלת וואסט

ביום רביעי, נחנך בשעה טובה מבנה המשרדים החדש בהאבזלתוואסט. הקמתו של המבנה החדש נעשתה בעקבות הביקוש הגדול למשרדים עבור יזמים וחברות הייטק וטכנולוגיה. המהלך התאפשר סופית עם העברת הסטודיו למחול למתחםצנוברלב הגולן“. ביצוע המיזם נוהל בידי צוות האחזקה של החכל, בתכנון האדריכל יואב קיסוס, שאחראי גם על תכנוןהאבזלתבני יהודה ובפיקוח חברתסקוריה ניהול פיקוח“.

אנו שמחים לבשר כי למבנה החדש כבר נכנסה חברת הייטק שבעליה מאלרום וגם יתר המשרדים הושכרו ברובם. כעת, מכילהאבזלתוואסט מעל 100 עמדות עבודה, במשרדים בגדלים שונים ו-OPEN SPACE עם עמדות עבודה להשכרה יומית. תחום ההייטק הוא מנוע צמיחה לפיתוח כלכלי ועסקי בגולן וקהילת ההייטק של הגולן הנה שותפה פעילה ומשמעותית בקידום התהליכים האזוריים. בעקבות הרחבת ההאב, ייחנך בקרוב, בקומה העליונה, מרכז לוותיקי צפון הגולן. בהזדמנות זו, נאחל בהצלחה לאדה נזננסקי, שעברה מניהולהאבזלתבני יהודה לניהולהאבזלתוואסט. המכרז לניהולהאבזלתבני יהודה הסתיים בהצלחה ובימים הקרובים, המנהלת החדשה תחל בעבודתה.

יש לצעירים עתיד בגולן. לגולן יש עתיד בזכות הצעירים

בשבוע שעבר הוכרזה יחידת הצעירים של המועצה אזורית גולן כזוכה במקום הראשון (ארצי, מקרב מועצות אזוריות) בתחום המעורבות החברתית. השבוע, אישרה מליאת המועצה את ההכרזה על הפיכת תחום הצעירים בגולן ליעד אסטרטגי. המשמעויות הן רחבות ובלתי נתפסות, בעיקר לאור התהפכות וההתפתחות של תחום הצעירים בגולן בשני העשורים האחרונים.

מרכז הצעירים בגולן החל כמדור צעירים ודור המשך“, שרוכז בידי אדם אחד, בחצי משרה. מתכונת זו אפשרה להעניק מענה נקודתי בלבד, מה שהעלה לאורך השנים את הצורך בהקמתמרכז צעיריםבהיקף מלא שיעניק מענה רחב בשלל נושאים. לפני מספר שנים הוחלט להעביר אתמרכז הצעיריםלפעילות תחת אחריות המרכז הקהילתי גולן. כיום, “מרכז צעיריםיושב פיזית במתחםצנובר“, עם מחלקות נוספות של המרכז הקהילתי. בשנים האחרונות גויס צוות חדש הכולל רכז מעורבות חברתית לקידום יזמויות ומלגות, רכז משתחררים, פיתוח קריירה ומיצוי זכויות, רכזתיתד“, המעניקה ליווי פרטני בתחומי התעסוקה והלימודים וכן רכזת להטב, שאמונה על חיבור קהילת הלהטב המקומית והעלאת המודעות.

צעירי הגולן מתמודדים עם אתגרים מורכבים יותר מצעירים המתגוררים במרכז. בין היתר הם מוטרדים מפתרונות דיור, מדיור ברהשגה לרכישה, מתהלכי קבלה ליישובים מותאמים למשפחות צעירות ועוד. כמובן שיש גם את נושא התעסוקה והרצון להבטיח יציבות כלכלית ואופק קידומי. מבחינה זו, הצעירים בגולן מהווים גורם פיתוח מרכזי ומנוע צמיחה לקידום עסקים, תיירות, תעסוקה, תרבות ועוד.

צוות המרכז פועל בעיקר באמצעות תמיכה מקצועית ותקציבים המגיעים ממשרדי ממשלה שונים. התחומים בהם אנו פועלים הם: פיתוח קריירה, הרצאות מעוררות השראה, הכשרות ומתן כלים ופתיחת קורסי תעודה להתפתחות מקצועית במחירים מסובסד.  בתחום הקריירה אנו עמלים בימים אלו על פתיחת קורס פיתוח תוכנה, שההשתתפות בו תהיה חינמית ושיועבר בידי חברת הייטק שגם תעסיק את הצעירים שיסיימו את ההכשרה. במישור הקהילתי מתוכננת הקמתה של קהילת סטודנטים פעילה במרחב, תוך שיתוף פעולה עם המכללות באזור. בשנה האחרונה, קידמנו מהלך של חשיפת מרכזי הצעירים לשכבות יב במסגרות החינוך, מתוך הכרה כי זהו קהל היעד העתידי שלנו.

לפני כשנה וחצי, הוקמה ועדת צעירים רשותית, בהובלתו של סגן ראש המועצה גל גפני. בוועדה מכהנים בעלי תפקידים ברשות, תושבים וכמובן הצעירים עצמם. הוועדה הרשותית, יחד עםמרכז הצעירים“, הובילו מהלך של סקר בהובלתמכון שמיר למחקרבתחומי התעסוקה, הדיור וההשכלה. על בסיס הסקר חובר מסמך עמדה הכולל המלצות למענים מותאמים לאוכלוסיית הצעירים בגולן.

לשמחתנו, מליאת המועצה אישרה השבוע פה אחד את ההמלצה ובימים אלו, אנו פועלים לבחינת הדרכים המתאימות לקידום תחום הצעירים על בסיס ההגדרה המחודשת. “מרכז צעיריםגולן, עם ולמען הצעירים בגולן, עם הפנים קדימה.

מועצה מקדמת מוגנוּת

וועדת המוגנות הרשותית של מועצה אזורית גולן התכנסה השבוע בפעם הראשונה מאז החלו באגף היעוץ והטיפול לעסוק בתחום המוגנות כנושא בפני עצמו. נושא המוגנות במשפחה ובקהילה עולה על סדר היום של החברה הישראלית כמעט מידי יום, ולצערנו הדברים באים לידי ביטוי גם באזור שלנו. במועצה הוחלט לפני כשנתיים להוביל מהלך של בניית מודל רשותי למוגנות מפני פגיעות מיניות, הכולל הקמת צוותי מוגנות יישוביים. המודל הרשותי מורכב משלושה תחומים: טיפול, חינוך וקהילה, ועל בסיס מודל זה הוקמו גם הצוותים ביישוביםהמודל הביןמערכתי מייצר שפה משותפת בין המערכות השונות וכך מנכיח את הנושא בצורה קבועה על שולחנה של המועצה. כמו כן הפעולה המשותפת משדרגת את המענה הניתן לפרט ומאפשרת איגום משאבים בכל אגפי המועצה השותפים (טיפול, חינוך וקהילה).

הערב נפתח בדברי ברכה של אביטל פלכטמן המתכללת הרשותית של נושא המוגנות, ולאחריה שתי הרצאות של אנשי מקצוע בכירים בתחום, שזכינו שהם גם תושבי הגולן. ההרצאה הראשונה הייתה של פרופרחל לב, תושבת רמות. רחל היא פרופסור לעבודה סוציאלית, מטפלת משפחתית עם מומחיות בטיפול בנפגעים מינית. פרופלב ידועה ברמה עולמית בזכות כלים יצירתיים להערכה ואבחון שפתחה במסגרת טיפול בנפגעים בילדות. רחל מכהנת כראש אשכול קליני גוףנפש בחוג לעבודה סוציאלית במכללת תל חי וכן כראשת היחידה להערכה ואבחון של קטינים נפגעי טראומה ואלימות במרכזסגוללרפואה היפרבארית ומחקר בביח אסף הרופא. בהרצאתה חשפה דר לב את הנוכחים לדוגמאות, מקרים בהם היא נפגשת ולכלים שמאפשרים אבחון בצורה מהירה ופשוטה יחסית.

את ההרצאה השנייה נשא אבי מוסינגאד, תושב רמת מגשימים, המשמש כמנהל מרכזכרםהמעניק שירות טיפולי לילדים ונוער שנפגעו על רקע מיני. מרכזכרםמפעיל כמה מרכזים אזוריים בצפון, ולצדם מספר שלוחות שאחת מהן מתנהלת בתוך מועצה אזורית גולן. ההרצאה של אבי השלימה את הרצאתה של פרופלב בכך שחשפה רובד נוסף הקשור באישיותם של ילדים שנפגעו, המאפיינים והצרכים הדרושים להם בשלבים הראשונים של הליווי בקהילה.

בשנתיים האחרונות הוקמו צוותי מוגנות ב-27 מתוך 33 היישובים שלנו בגולן“, מספרת ליאת יורב, מנהלת מרכז חוסן גולן, שמובילה את המהלך. “הקמה של 27 צוותים תוך שנתיים בלבד, שלא לדבר על כך שהכל על בסיס וולנטרי, הוא בגדר נס. אין שום ספק שהמהלך הזה הצליח בזכות הירתמותן של הקהילות לעניין בצורה מהירה ונחרצת. מגיע ליישובים שלנו שאפו ענק על ההירתמות המהירה והנחרצת, ומכאן גם נובע הביטחון שלי שהיישובים הבודדים שעדיין לא הקימו ועדת מוגנות יעשו זאת במהלך השנה הקרובה“.

בהזדמנות זו נבקש להודות לכל השותפים בהובלת מהלך חשוב זה, ובפרט למורן עפרוני מובילת התכנית ,הלאומית לילדים ונוער בסיכון בגולן שהייתה שותפה בכירה בתהליך.

עושים עסקים בגולן

קהילת העסקים והיזמות של הגולן ממשיכה להתרחב ולהניע תהליכים. בשבוע שעבר, התקיים במתחםהאבזלתבני יהודה, המפגש השלישי שהתרכז בהחלטות יישומיות של רעיונות שעלו במפגש הקודם. הרעיון שנבחר הוא הקמתה של פלטפורמה דיגיטלית לקידום עסקים ורכש מקומי. במפגש הבא, שיתקיים לאחר חנוכה, תהיה חלוקה לצוותי עבודה ותפקידים לקידום המיזם הנבחר וביסוס פעילות הקהילה קדימה.
משמח לראות כי בכל מפגש מצטרפים בעלי עסקים חדשים, שמעוניינים לקחת חלק ולהשפיע על קבלת ההחלטות. ניתן לעקוב אחר התפתחות הקהילה ומועדי המפגשים, בקבוצת הפייסבוקהבית לעסקים ויזמות בגולן“. להצטרפות לקהילה ולכל נושא אחר בתחום קידום עסקים ויזמות, ניתן לפנות ליסמין רז, מהחכל, בטלפון 050-7544330.

נוב עם הפנים לעתיד

צוות המועצה האזורית גולן, בראשות סגן ראש המועצה, גל גפני, נפגש השבוע עם נציגות של חברי האגודה השיתופית החקלאית (אגשח) במושב נוב. במפגש פרסו חברי האגודה את האתגרים עמם מתמודד המושב כעת וכן אתגרים עתידיים שעלולים להיווצר אל הגידול והצמיחה של המושב. המפגש התאפיין בהקשבה הדדית ורצון לראות את נוב ממשיכה לצמוח ולהתפתח. מקשיבים ליישובים, מקדמים מיזמים משותפים.

ביקור ועדת הקרקעות של משרד החקלאות בגולן

בשבוע שעבר, ועדת הקרקעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר ביקרה בגולן לפגישת עבודה, כחלק מתפיסת העבודה שבה מדי פעםיורדים לשטחבכדי ללמוד על אתגרי החקלאות וההתיישבות ממקור ראשון. את הוועדה ליוו במהלך היום ראש המועצה, חיים רוקח,
סגן ראש המועצה, גל גפני, מנהל היחידה לחקלאות וחדשנות גולן, יאיר גולן ומנהל חוות היישום החקלאית באבני איתן, אוריה רשף.

חברי הוועדה החלו את היום במתחםהאבזלתבני יהודה. ראש המועצה סקר בפני האורחים את אתגרי הקליטה וההתיישבות שהגולן מתמודד עמם כבר כעת ושילוו אותו בשנים הקרובות. נציג משרד החקלאות בגולן, שחף רונן, הציג נתונים מעבודה של השנים האחרונות שהביאו לאיוש של כ-650 נחלות, לתוספת קרקעות בהיקף גדול למשבצות היישובים ולהכשרה של כעשרת אלפים דונם בגולן, מאז שנת 2014.

בחלקו השני של היום, ביקרו האורחים במושב נאות גולן וצפו במסיק זיתים באמצעות מוסקת. משם, המשיכו האורחים לבית הבד של גשור וסיימו את היום בחוות היישום החקלאית באבני איתן.

תודה למנהל הוועדה, רענן אמויאל, לסגן מנהלת מרחב צפון ברשות מקרקעי ישראל, אפרת עופר, למנהל מחוז גליל גולן במשרד החקלאות, פרוק דבור ולכל שאר חברי הוועדה, על ההשקעה בהגעה לגולן, בכדי לראות בעיניים חקלאות מקומית בשטח.

המועצות משתפות פעולה ליישום הסכם הממשלה לפיתוח האזור

במסגרת הרצון ליישם כמה שיותר סעיפים מהחלטת הממשלה האסטרטגית, להכפלת כמות המתיישבים בגולן, החליטו המועצה המקומית קצרין ומועצה אזורית גולן לשתף פעולה במספר תחומים. השבוע נערך דיון משותף של צוותים משתי המועצות במספר נושאים ובהם: מציאת פתרון לנושא הפסולת בגולן, בינוי מבני ציבור משותפים וכן שתפים בתחומי הבריאות והרווחה. פעילות משותפת זו של שתי הרשויות מאפשרת התמודדות טובה יותר בהבנת חסמים אותם יש לשחרר, בהבנת לשון ההחלטה ובקידום סטטוסים וביצוע מיזמים.

בוקר של בריאות

במסגרת שיתופי פעולה אזוריים, חברו יחד יחידת הבריאות ומחלקת הוותיקים של מועצה אזורית גולן לאשכול גליל מזרחי, לטובת פעילות העשרה מקדמת בריאות עבור וותיקי הגולן. במסגרת זו קיימנו השבועבוקר בריאותלוותיקים באשכול אלעל של המרכז הקהילתי. הבאים לאירוע נהנו מהרצאתו של דר יוסי חלמיש בנושאחיטוב המוח“. בחלקו של האירוע השתתפו הוותיקים בפעילות גופנית עם רוויה לוי, ולאחריו המופע ההומוריסטיחוכמת הפיתה“.  לאור הצלחת האירוע החלו להתגבש רעיונות נוספים לשיתופי פעולה עתידיים במהלך שנת 2023.   

דיון מיוחד בוועדת הכספים בכנסת בעקבות קריסתמחלבות רמת הגולןוהחוב לרפתני הגולן

לפני פחות מחודש, הגישה חברתמחלבות רמת הגולן“, בקצרין, לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה להקפאת הליכים, לאחר שהמחלבה הגיעה לחדלות פירעון, בעקבות חובות בהיקף של כ-42 מיליון שח. עיקר החוב, כ-30 מיליון שח, הוא לבנקהפועלים“, שנאמן מטעמו מונה למחלבות בידי בית המשפט. יתרת החוב, 12 מיליון שח, היא לרפתנים מ-16 משקים ברמת הגולן.

השבוע, התכנסה ועדת הכספים של הכנסת לדיון שני בעניין חובות המחלבה ובכלל זה, החוב לרפתנים. ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, שנכח בדיון הוועדה בכנסת, אומר כי נראה שמתגבש פתרון לחדלות הפירעון של המחלבה ולחובות שהיא שקועה בהם. “הוועדה החליטה לקיים דיון נוסף בעתיד הקרוב, שיוקדש כולו לחוב לרפתני הגולן ואני תקווה כי גם בנושא זה יימצא פתרון שיניח את דעתם של כל הצדדים“.

לגעת באורבחג החנוכה מבלים בגולן

ביום רביעי 14/12/22 נפתחה בצנובר תערוכתלגעת באור‘. התערוכה מתקיימת ביוזמת מחלקת אומנויות באגף תרבות של מרכז קהילתי גולן ותינעל ביום חמישי 22.12.22 בתערוכה מוצגים בחללים שונים, מיצגי האור שיצרו מיטב אומני האור: מלוינה פולק, דור טייכר, אמרי שביט ואיתי רם. התערוכה תפעל לצד מתחם המוקדש לאומני הגולן והגליל ובו יריד גופי תאורה מעוצבים, מתחם החללכוכב נולד‘, ותערוכת צילומים של חמישה עשר צלמים ואומן וידאו ארט מאזורינו.

שעות פעילות התערוכה: ימים א‘-ה‘ 10:00-20:00, יום שישי 09:00-13:00 עלות כרטיס ליחיד: 30 .  כרטיסים ניתן להזמין דרך אתר מרכז קהילתי גולן.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?