התיירות בגולן סובלת מהעכברת

התיירות בגולן סובלת מהעכברת שמפחידה מטיילים ומבקרים, למרות שרק שישה נחלים נאסרו לרחצה והגולן, על כל מחשקיו, הוא לא רק מים. תיירות גולן מסבירה את זה בכלי התקשורת וברשתות


דנה הראל

העכברת תפסה את התיירות בגולן בשיא העונה, שישה נחלים בגולן נאסרו לרחצה והכותרות בעיתונים המעיטו את המספר המטיילים בגולן ובגליל. המועצה האזורית גולן פועלת מן הרגע הראשון מול כל הגופים הרלוונטיים, על מנת לקדם פתרון לזיהום בששת הנחלים בגולן. יתר מקורות המים בגולן הוכרזו על ידי משרד הבריאות כראויים לרחצה.
בישיבה מיוחדת עם מנכ”לי משרד הבריאות, התיירות, איכות הסביבה, רט”ג, רשות המים, איגוד הבוקרים, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ונציג המועצה, סגן ראש המועצה, פרופ’ ירון דגן, נקבעו היעדים הבאים:
*הזרמת מים לנחלים בהם נמצא הזיהום ובדיקה רצופה של איכות המים, עד לפתיחת האתרים לציבור. הפעולות לשטיפת המים ובדיקת מצב הזיהום כבר החלו בקצב מואץ על ידי רשות המים ומשרד הבריאות, שמתואמים עם המועצה ברמה יום-יומית.
*בדיקות רצופות של איכות המים בנחלים.
*גידור אזורי שקתות, על מנת למנוע מעדרים להגיע לנחלים.
*חיסון עדרי בקר.
* גיוס תקציבים מול האוצר לפעילות הנ”ל.
*פעילות תקשורתית מתואמת בין כל הגופים, להעברת מידע לציבור.
סגן ראש המועצה, פרופ’ ירון דגן: “העכברת בשליטה ולמעט ששת הנחלים, יתר מקורות המים נקיים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם משרד הבריאות שהתגייס לנושא, רשות הטבע והגנים ורשות המים, במטרה ברורה, שבעונת חגי תשרי, מקורות המים שלנו יהיו מזוכים ומאושרים לרחצה. נעשית פעילות מאוד אינטנסיבית של הזרמת מים לנחלים בהם אותר זיהום ובדיקות של משרד הבריאות, על מנת לאפשר למטיילים ולתושבים לחזור ולרחוץ בכל מקורות המים בגולן”.

מנהל תיירות גולן, שמוליק חזן: “דאגנו להעביר לכלי התקשורת מידע על פעילויות בגולן שאינן כוללות מים, כמו רכיבה על סוסים ואופניים, יקבים, טיולי ג’יפים, שביל הגולן, מרכזי מבקרים ועוד ועוד”

ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, נפגש בגולן עם המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו, לדיון על הפתרונות לבעיית הזיהום בנחלים ופועל מול משרד התיירות לפיצוי לאתרי התיירות.

מלכה: “המועצה תפעל ליישם את ההחלטות המקצועיות, על מנת למנוע הישנות של זיהום במקורות המים ובכללן גידור הנחלים, הצבת שקתות ודאגה למים לעדרים. בנוסף, נפעל למנוע פגיעה בתיירות של חגי תשרי ולפיצוי לאתרי התיירות שנפגעו מאז פרוץ העכברת”.

בעקבות הפגישה, אנשי רשות הטבע והגנים, בראשות המנכ”ל, שאול גולדשטיין, עם הנהלת משרד הבריאות, בהובלת פרופ’ גרוטו, ערכו סיור משותף בנחלי דרום הגולן, במטרה לבחון מקרוב את ההשפעות הסביבתיות של הזרמת המים לנחלים ובחינת הפתרונות להפחתת הזיהום בחלק מהנחלים בדרום הגולן. לחלק מהסיור הצטרף גם שר החקלאות אורי אריאל והשלושה ניצלו את ההזדמנות לדון בפרטים ובפתרונות, תוך רחצה יחד במים הנקיים של בריכת הקצינים באל עלמיין, מדרום לבית המכס העליון. השלושה קראו למטיילים להמשיך לטייל בגולן ובנחלים ובמעיינות המותרים לרחצה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים, לגבי הנחלים בהם מותר לרחוץ, לעומת אלו שנאסרו לרחצה.
אגף התיירות גולן ממשיך לפעול במרץ, בכל המדיות, להזמנת הציבור לנפוש בגולן ולהנגשת מגוון האטרקציות בגולן, כולל קמפיין בטלוויזיה וברשת החברתית.

מנהל תיירות גולן, שמוליק חזן: “מרגע שקבלנו את הידיעה על העכברת, פעלנו בכמה מישורים, מקומיים וארציים, בשיתוף עם משרד יחסי ציבור, בטיפול תקשורתי בכל החזיתות. הופענו בכל ערוץ אפשרי בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות. מרכז המידע של תיירות גולן עבד במתכונת מתוגברת. קיבלנו הרבה פניות ממטיילים שבקשו לדעת מהם המקומות שניתן לרחוץ בהם ורובם ביקשו מידע על מסלולי טיול יבשים. דאגנו להעביר לכלי התקשורת מידע על פעילויות בגולן שאינן כוללות מים, כמו רכיבה על סוסים ואופניים, יקבים, טיולי ג’יפים, שביל הגולן, מרכזי מבקרים ועוד ועוד ובעיקר, הבהרנו שהגולן הוא לא רק אתרי מים והמשכנו להזמין את עם ישראל לנפוש בגולן, דווקא עכשיו.

“ברור לנו שעוד הדרך להמשך לפנינו. פנינו למשרד התיירות, לקיים קמפיין תיירותי לקראת חגי תשרי ואנו פועלים ככל שניתן מול כל הגורמים למצוא פתרונות אפקטיביים”.

 

צילום התמונה: חנוך טל

 

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?