שרים וחברי כנסת ביום סיור על מגמות הפיתוח של הגולן

שלושה שרים וחברי כנסת נוספים מסיעת כולנו הגיעו לאחרונה לגולן ליום סיור סביב תוכנית “העשור הכלכלי” של המועצה האזורית. במהלך יום שלם למדו השרים וחברי הכנסת על תכניות המועצה בתחומי הפיתוח הכלכלי והתעסוקה, הפיתוח הדמוגרפי, ועוד


שנת 2016 נפתחה עם ביקור משמעותי עבור הגולן, כאשר שלושה שרים – שר האוצר ויו”ר מפלגת “כולנו”, משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט והשר להגנת הסביבה אבי גבאי, וחברי כנסת רבים מסיעת כולנו הגיעו לגולן ליום סיור ועבודה סביב תכניות הפיתוח של המועצה האזורית גולן ובראשן תכנית ה”עשור הכלכלי”.

במהלך יום שלם למדו השרים וחברי הכנסת על מגמות הפיתוח של הגולן, תכניות העבודה והיעדים שהמועצה הציבה בעיקר בתחומי פיתוח כלכלי ותעסוקה, ופיתוח דמוגרפי וחברתי. ראש המועצה, אלי מלכה, הציג בפני השרים את התוכנית הכוללת לעשור הכלכלי לגולן, יצירת תשתית לפיתוח מקומות תעסוקה איכותיים והחסמים הקיימים היום לתכנית. עוד העלה ראש המועצה בפני שר האוצר את הצורך בגיבוש סל הטבות לגולן אשר יקל על בעלי העסקים והיזמים וביקש לקדם פתרון לבעיית תקצוב וביצוע פינוי המוקשים במסגרת תכנית הקליטה לנחלות אשר מהווה חסם משמעותי להכשרת קרקעות לחקלאות. לשר השיכון והבינוי הוצגה בעיית המחסור ביחידות דיור זמניות והצורך בהצבת מגורונים לקליטת משפחות חדשות ביישובים, עד לבניית בית הקבע שלהן.

במהלך הסיור התקיים ביקור ביקב שאטו גולן, שם שוחחו חברי השרים וחברי הסיעה עם חקלאי, בעל יקב ונציגי המועצה ושמעו על הצרכים של חקלאי האזור, המגבלות בייצוא התוצרת הגולנית לחוץ לארץ, שיווק התוצרת החקלאית, קשיי בירוקרטיה ורגולציה וגם על היתרונות המובהקים של הגולן בייצור חקלאי ומגמות ההתפתחות של החקלאות בגולן לכיוון חקלאות עתירת ידע, חקלאות גנטית ותזונה מקדמת רפואה במסגרת התכנית הרחבה של גליל מזרחי.

בבית הכנסת העתיק עין קשתות, שקומם מחדש ובו היכלית ארון הקודש המרהיבה, הציג מלכה את המשך תכנית הפיתוח לאתר ואת פיתוח תחום התיירות ואתרי התוכן בגולן.

ראש מועצה מקומית קצרין, דימי אפרצב התלווה לסיור והעלה בפני השרים נושאים הקשורים לפיתוח העיר קצרין. “זאת היתה הזדמנות טובה להכיר מקרוב את כל השרים וחברי הכנסת מסיעת כולנו. במהלך הסיור דברתי עם כל שר בנפרד על הנושאים החשובים הנוגעים ליישוב שלנו.”

שר האוצר משה כחלון אמר לראש המועצה: “הגענו לכאן היום כדי לחזק את הגולן. הגולן הוא אזור אסטרטגי עבור מדינת ישראל ואנו מתכוונים לחזק את ההתיישבות בו תוך השקעה במקומות עבודה ותשתית. יישוב הגולן הוא אתגר ציוני ראשון במעלה, תפקידנו כמדינה לעזור להביא לכאן עוד אלפי צעירים וצעירות.”

 

חלקו השני של הסיור היה מפגש של השרים ושל חברי הכנסת עם ראשי הרשויות של גליל מזרחי. אלי מלכה, כיו”ר פורום ראשי הרשויות בגליל המזרחי הציג את התכנית הלאומית לפיתוח הכלכלה והחברה שגיבשו ראשי הרשויות ושמוגשת לממשלה כחלק מהתכנית לפיתוח הצפון. תכנית זו צפויה לחולל שינוי משמעותי וקפיצת מדרגה בקידום כל האזור. בנוסף, העלו ראשי הרשויות בפני השרים נושאים הקשורים לתשתיות כבישים וקו רכבת, פיתוח אזורי תעשייה משותפים, תחבורה ציבורית, המשך פיתוח בית הספר לרפואה, שדות התעופה בפיק ובמחניים ועוד. שר האוצר, משה כחלון אמר לראשי הרשויות בגליל המזרחי כי הוא ושריו יעמדו לרשותם בקידום התכנית.

אלי מלכה, ראש המועצה, הודה לחברי סיעת כולנו ולשרים ואמר: “מצאנו בשר כחלון ובשרים גלנט וגבאי ובחברי הכנסת מסיעת כולנו שותפים חשובים ליוזמה ולפיתוח הגליל המזרחי והגולן. התרשמנו שהשרים וחברי הכנסת באו לעבוד ולסייע ואנו מלאי תחושת סיפוק ואמונה שנראה תוצאות מהביקור הזה בזמן הקרוב.”

 

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?