התחנה הראשונה בגולן

בבית הספרמצפה גולן“, שבבני יהודה, הוקמה תחנת הרדיו הראשונה ברמת הגולן, שמשדרת 24 שעות ברציפות. התלמידים שותפים בכתיבה ובהגשת התכניות


אורלי דהרי

במסגרת לימודי התקשורת, בבית הספרמצפה גולן“, שבבני יהודה, הוקמה תחנת הרדיו הראשונה ברמת הגולן, שמשדרת 24 שעות ברציפות. דני מוסקונה, איש תקשורת מהמרכז שעבר להתגורר בגולן, עסק שנים רבות בהפקת תכניות טלוויזיה ורדיו, צילום וכתיבה לעיתונות, ביצירת פרסומות ובבימוי תכניות לילדים. לאחר שנים בתעשייה, החליט לעשות שינוי, לעזוב את העיר הגדולה בה נולד ולעבור עם משפחתו לסביבה שקטה ורגועה יותר. בשנים הראשונות, לימד קולנוע בבתי ספר שונים בצפון, אך לא עבר זמן רב והרצון להמשיך ליצור ולעסוק בתחום המדיה הובילו אותו לרעיון של הקמת ערוץ תקשורת ראשון בגולן.

כמו בכל התחלה, היה צריך לחפש שותפים לדרך. מתן אלישע, מחנך מבית הספרמצפה גולןוחני קוגיקרו נרתמו למשימה וביחד, התחילו להקים את האולפן. אנשים רבים וטובים עזרו בפעילות, טכנאי סאונד מהאזור פיקחו על הצד הטכני ומנהל בית הספר, יריב גל, תרם רבות ועודד את העשייה המבורכת. לאחר מספר חודשים של תכנון וציפייה, הוקם אולפן הרדיו וכולם התפנו לכתיבה ולהפקת תכנים חינוכיים ויצירתיים.

רוב התלמידים בבית הספר התלהבו מאוד מהעניין והחלו בכתיבה והגשה של תכניות בוקר. היה זה מחזה מדהים לראות את כל הרעיונות זורמים, את התשוקה בעיניים ואת הרצון להוביל את הספינה קדימה. מורים רבים נרתמו גם הם ועד מהרה, תחנת הרדיו הפכה לספינת הדגל, שבזכותה התגלו שלל כישרונות צעירים.

דן מוסקונה התחלנו לשתף פעולה עם תושבי הקהילה שרצו לקחת חלק בעשיה המבורכת. חלקם הפכו לשדרים קבועים וחלקם עזרו בהבאת רעיונות חדשים לפיתוח. יצאנו לשידורים חיים מהשטח, הגשנו תכניות בוקר עם אורחים שבאו להתארח מכל קצוות הארץ. יצרנו קשר וראיינו אמנים רבים, ביניהם אילנית, אגם בוחבוט, קובי אשרת, אבי טולדנו ואחרים. גם שר התקשורת הגיע, נתן ריאיון מרגש ובירך על היוזמה“.

גולן T.V”

דן מוסקונה: התחנה חרטה על דגלה לפתח את היצירתיות של הדור הצעיר, לחשוף אותו לקהלים גם מחוץ לגולן ובעיקר, לעזור ולתרום לקהילה ולחיילים שמשרתים ברמה. בחג החנוכה שעבר, יצאנו ליום שידורים מיוחד בבסיסי צהל בצפון וחילקנו משלוחי מנות לחיילים, שהקדישו שירים לחברים ולמשפחות. השידור זכה לחשיפה רבה וקיבל ברכות רבות מאמנים, אנשי תקשורת, שרים ורמטכלים לשעבר.

דן מוסקונה: בכל יום, עולים עוד ועוד רעיונות ואנו יוזמים עוד ועוד מפגשים. לוח השידורים שלנו לא מפסיק להתמלא בתכנים חדשים בכל יום והיומן מלא בפעילויות מגוונות ועשירות, לעוד חודשים קדימה. בחג החנוכה הקרוב, נצא שוב לשמח את החיילים והפעם, נכבד בסופגניות

הפרויקט המיוחד והחשוב כל כך לא נח לרגע. בכל יום, עולים עוד ועוד רעיונות ואנו יוזמים עוד ועוד מפגשים. לוח השידורים שלנו לא מפסיק להתמלא בתכנים חדשים בכל יום והיומן מלא בפעילויות מגוונות ועשירות, לעוד חודשים קדימה. בחג החנוכה הקרוב, נצא שוב לשמח את החיילים והפעם, נכבד בסופגניות.

לאחרונה פתחנו גם ערוץ טלוויזיה חדש – ‘גולן t.v’, שמשדר חומרים מצולמים לערוץ יוטיוב. אנו מאמינים שהחיבור בין השניים יביא לעוד ועוד ילדים ואנשים מהגולן להצטרף למיזם הענק הזה. ניתן להאזין לשידורים באתר התחנה, בנייד ובאפליקציית rlive, שמאגדת בתוכה את כל תחנות הרדיו המובילות במדינה. לאחרונה, התארחנו ברדיוקול רגע‘, בשידור חי מול קהל מאזינים של כ-130 אלף איש וזו הייתה חוויה מרגשת. בימים אלו ממש, אנו עמלים על שיתוף פעולה מיוחד ויוצא דופן שהולך להקפיץ את התחנה לגבהים אחרים ויקנה לה משאבים נוספים לפיתוח והעצמה מסוג אחר, בכל קנה מידה ארצי ועל כך נספר בהמשך. נשמח אם גם אתם תאזינו, תשתפו וכמובן תוסיפו לייק בפייסבוק, כי זו הגאווה שלנו ושל כל תושבי הגולן הנהדרים ששותפים במיזם.

זו הזדמנות נהדרת  גם להודות לכולם, לילדים המקסימים שלא רוצים לפספס אף שיעור, לתושבי הגולן שכל כך פה בשבילנו, באים בכל מזג אוויר ובכל שעה, כותבים, יוצרים ותורמים מזמנם לטובת הכלל, למורים היקרים של בית ספרמצפה גולן‘, שעוזרים ומפתחים פעילויות משותפות גם בצד החינוכי וליריב גל, שהאמין בנו, עזר תמך ובזכותו הגענו למקום כל כך גבוה שבו אנו נמצאים היום. אנו מזמינים את כולם  לבוא ולקחת חלק“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?