השדה של רות

בשדה של רות, בעין זיוון, יש ערוגות סגולות של לבנדר עם ריח משכר ושל ורד דמשקאי. חווה נהדרת של מיצוי הצמח לשמנים ארומטיים, סבונים ופרחים מיובשים


רגע לפני חג השבועות, שמעתי על חוות לבנדר חדשה שנפתחה בעין זיוון. שמתי פעמיי לצפון הגולן לגלות את המקום החדש – “השדה של רות“. עוד לפני שנכנסתי לשדה, כבר כשראיתי את השלט, חשבתי לעצמי שיש לי אחלה כתבה לשבועות. גם רות מהמגילה וגם שדה, מתאים לחג הקציר והביכורים, אחלה של עיתוי לביקור.

לאט לאט, תוך כדי הסיור, גיליתי שיש עוד כמה הקשרים לשבועות, אז כדאי להמשיך לקרוא. את רות אני מכירה כבר שנים, עוד כשעבדה בדה קרינהשל השוקולד ובהמשך, ניהלה את מרכז המבקרים שליקבי רמת הגולן“, כך שהקשר שלה לעולם התיירות היה טבעי לי, אבל איך הגיעה אל הלבנדר, היה מעניין לשמוע.

כשנכנסים לחווה, אפשר להרגיש את הקסם של המקום. קצת אחרי השער, יש מבנה לשימור ששופץ והפך לחנות מעוצבת ויפה עם מוצרים ארומטיים, סבונים, שמנים, פרחים מיובשים ועוד. הריח משכר ויש אווירה מיוחדת. היה יום חם והתכבדתי בכוס של מי ורדים, צוננים וריחניים, תוך כדי שיחה מעניינת עם רות, מול שדה הלבנדר.

קיבלתי קצת הסברים וסיירנו במבנים הנוספים בחווה. באחד מהם, שעל קירותיו תלויים זרי לבנדר לייבוש וארגזים מיוחדים לייבוש ורדים, פגשנו את די, אימא של רות, שהיא גבנית במקצועה וגם מסייעת בעבודות החווה. היא בדיוק הייתה בעיצומו של תהליך הבישול של ריבת ורדים נהדרת, עם ריח משכר וטעם גן עדן. זכיתי לטעימה קטנה וגם להיכרות עם אישה אנרגטית ומקסימה

רות: לפני כ-20 שנה, עבדתי במשתלה. שם, גיליתי את אהבתי לעולם הבוטני. התאהבתי בצמח אחד ומיוחדהלבנדר. את הלבנדר אני מגדלת שנים סביב ביתי בקיבוץ עין זיוון וכבר אז התנסיתי במיצוי ושזירת הפרחים

רות, למה דווקא לבנדר?

רות: “לפני כ-20 שנה, עבדתי במשתלה. שם, גיליתי את אהבתי לעולם הבוטני. התאהבתי בצמח אחד ומיוחדהלבנדר. את הלבנדר אני מגדלת שנים סביב ביתי בקיבוץ עין זיוון וכבר אז התנסיתי במיצוי ושזירת הפרחים.

בזכות הקורונה והסגרים, חזרה לבעור בי התשוקה לשוב לעולם הבוטני ולאהבתי הגדולההלבנדר.

כבר כשנתיים, אנו עובדים במרץ על הקמת החווה. תקופה של עשייה מרתקת. זוהי חקלאות אסתטיתשורות שורות של ערוגות סגולות של הלבנדר ופריחה משכרת של ורד דמשקאי. המבקרים בחווה נכנסים לתוך היופי ולריחות הנפלאים, שמעוררים רוגע ונעימות“.

השדה של רותחווה לגידול צמחים ארומטייםממוקם בקיבוץ עין זיוון, בגובה של 970 מ‘, בתוך יער של עצי אלון עתיקים. בחווה, מגדלים, ממצים ומפיקים מוצרים מפרחי שדה, לבנדר וורד דמשקאי, על שטח של כ-20 דונם. שלושה מבני אבן בזלת מרשימים, שנבנו על ידי הצרקסים לפני למעלה ממאה שנים, פזורים בחווה.

השדה תוכנן בצורת טראסות בין קרחות היער. על המדרון, גדלים בעיקר שני זנים של צמחי לבנדר, “גרוסוואנגוסיפוליה“, המיועדים להפקת שמנים אתריים ושני זנים נוספים המיועדים לפרחי ייבוש ולזרי לבנדר, לצד ורדים דמשקאיות.

הלבנדר הוא הגידול המוביל וחלק ניכר ממנו מיועד למיצוי שמנים ארומטיים, וחלקולייבוש פרחים. מבני הייבוש ומזקקת מיצוי השמנים, “הלבנדריה“, ממוקמים בשניים מבתי אבן הבזלת

מהוורד הדמשקאי, מזקקים שמן אתרי, הידוע בתעשיית הבושם והידרוסול, מי ורדים.

ביניים : בזלת, ברזל ועץ

מה מיוחד בחווה?

רות: “המיקום והשילוב. אנו נמצאים בלב יער אלונים ועוסקים במספר תחומי התמקצעות: חקלאות ומיצוי, לצד תיירות. החווה מציעה סיורים, פיקניק בשדה פורח ומקום מקסים לאירועים.

אחותי, נעמי, אדריכלית, זיהתה את הפוטנציאל של המקום ושל שימור הבתים. היא יצרה סינרגיה נפלאה של בזלת, ברזל ועץ. החווה מתמחה בגידולים של צמחים ארומטיים, זיקוק שמנים אתריים, הפקת ארומות ופרחים מיובשים. יובל קוצר, מכפר חרוב, משמש אגרונום מקצועי בתחומי הגידול והמיצוי.

אנו עובדים עם אנשי מקצוע בתחום מוצרי הקוסמטיקה הטבעית, אותם אנו מוכרים בחנות המשק שלנו. בנוסף, יש לנו שזירה אמנותית של פרחי הלבנדר“.

איך קיבל הקיבוץ את היוזמה הפרטית שלך?

עין זיוון, כיישוב חקלאי ותיירותי, עודד ועדיין תומך בפרויקט שלנו. הקצאת משאבים אינה דבר מובן מאליו. בקיבוץ קיימת הבנה והנהגה, שמאפשרת ליזמים לפתח את חלומם. כאן, בקצה המדינה שלנו, ישנו יישוב תיירותי, שאין שני לו בעולמות התוכן והיצירה, שפתוח לתחומי התמקצעות מגוונים של יוזמה פרטית במרחב הכפרי ויש פה מגוון מאוד רחב של תיירנים ואנשים ונשים יזמיות“.

רות נשואה לרותם, אגרונום במקצועו ולהם שלושה ילדים: שקד (15) עמר (11) ורוני (6), שנושמים וחיים חווה. היא נולדה להורים שאינם יהודים.

גרנו בקיבוץ חילוני, גונן. אבא שלי, דיוויד ספלמן התגייר, כשהייתי בת 11 והפך לדתי שומר מצוות. בגיל שבע עשרה וחצי, קצת לפני השירות הצבאי, גם אני התגיירתי במסגרת ייחודית, שהרכיב הרב צוקרמן זל בירושלים“.

מה את אוהבת בחג השבועות?

חג השבועות הוא חג חקלאי, שתמיד ריגש אותי. כחקלאית בוטיק מתחילה, השנה, הוא מרגש אפילו יותר. אמי, גבנית במקצועה, תביא גבינות לכבוד חג השבועות והאורחים יזכו ליהנות ממעשי ידיה. ממש בשכנות לחווה, יש את יקבפלטר‘. נשתה לחיים ונאכל גבינות ונהנה מהקסם של פרחי הלבנדר שלנו, שממש בקרוב אמורים להתחיל לפרוח ולצבוע את השטח בסגול“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?