הרוח בבזלת – המוזאון מתחדש

לאחר חודשים ארוכים של עבודה, המוזאון בקצרין פותח את שעריו מחדש, עם תצוגה חדשה, פעילות כיפית לכל המשפחה וסרט אנימציה קסום


צילום: עמיר בוכניק

שנת 4,022. עוד אלפיים שנה. ארכיאולוג בשם פיקסליהו גוטמן מסתובב בגולן. מרים קצת פיקסלים, נוגע במאובן עם כפתורים. יש עליו גם מסך. הוא לוקח אותו לבדיקת מעבדה ומגלה שמדובר במכשיר שעשוי מחלקי פלסטיק ומתכת. הלבורנטית פוגשת אותו ביום למחרת ומספרת לו בהתרגשות שיא שזה המכשיר ששימש ככל הנראה לתקשורת בין אנשים. אולי זה הפאלפוןשמוכר מהספרות של התקופה של המאה ה-21. זה ממצא נדיר שהיו שפקפקו בכלל בקיומו. ממצא שמבהיר באופן חדמשמעי שאנשים ידעו לייצר קשר אלחוטי טלפוני, לפני 2,000 שנה. הוא מנקה את המאובן ומגלה עליו אותיות מסתוריות באנגלית עתיקה. הפענוח מגלה את המילה המסתורית Samsung ומעורר סערה אדירה בעולם המחקר הארכיאולוגי.

נשמע מוזר? מעניין? הפעילות במוזאון בקצרין לוקחת אתכם לשם, בתצוגה מסקרנת מאוד המדמה בית וחצר בקצרין, עם חפצים שהתיישנובמשך 2,000 שנה. לא נגלה לכם מה ניתן למצוא בחפירה הזו, אבל בטוח שאחרי שתבקרו שם תשאלו את עצמכם מה אני רוצה שיישאר מהבית שלי בעוד אלפיים שנה.

לא רק זה. חותמות עתיקות עם אימוגי מודרני, קמיע עם סגולות רפואה מיוחדות, אבני חן עם כוחות מאגיים, כל אלה גורמים לכם להסתכל אחרת על ממצאים מהגולן שחשבתם שהם מוכרים. לצדם, גם הסיפורים המוכרים והמרגשים: מטבע גמלא, מנורות ושופרות שחקוקים בבזלת. כל אלה ממלאים את הביקור במוזאון בעושר גדולכולם כמהים אל הרוח.

אחד הממצאים המרשימים בתצוגה הוא אבן גדולה שנמצאה בעין נשוט ועליה מסותתת דמותו של דניאל בגוב האריות. האבן הזו היוותה השראה לכתיבת אגדה גולנית שמסופרת בסרט אנימציה קסום ומשתלבת בסופו. האריות, הנשרים, הנחשים והדגים נמצאים כל הזמן מתחת ומעל פני השטח ומוסיפים רובד חי ורוטט לסיפור של המקום.

בפסח הקרוב, המוזאון יפעל בפסטיבלשיר השירים“, ללא תשלום לקהל הרחב. מנהל המוזאון, אבינעם, מזמין אתכםלבוא עם האורחים שלכם וילדיהם, ללא תשלום, לשעה של ביקור מרגש ומיוחד, שמספר את הסיפור העתיק של הגולן,, בדרך חדשה ומרעננת“. 

מעבר לתצוגה ולפעילות החדשה, אבינעם מסתכל קדימה ומספר על התכניות שמעבר לפינה: פתיחת המוזאון החדש היא רק ההתחלה. בקיץ הקרוב, פארק קצרין משתדרג אחרי שנתיים של עבודות, עם בריכות שכשוך חדשות, סרטים ומיצגים אורקוליים, הצללות ובתי זכוכית על העתיקות.

אחרי הקיץ? החלטת הממשלה  לחיזוק קצרין והגולן תקצבה גם את העברת המוזאון לפארק קצרין. אז יש למה לצפות שעוד יגיע אלינו. בינתיים, בפסח הקרוב,, אתם מוזמנים לעוף עם הרוח בבזלת.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?