הקפה הקדוש של הבוקר

כמה פעמים אני צריכה להגיד? את הקפה הראשון של הבוקר, אני אוהבת לשתות בשקט, בלי שאף אחד מדבר אתי. מחשבות על פסח המתקרב


שבועיים לפני פסח, בוקר אחד, עם הקפה הראשון של הבוקר, שאותו אני אוהבת לשתות בשקט, בלי שאף אחד מדבר אתי. האיש מנסה לנהל אתי שיחה על ההכנות לפסח, מתי אני מתכוונת להתחיל להתארגן לפסח, קניות, ניקיונות ועודכבר 25 שנה שאנחנו נשואים ואני מסבירה לו שאין מצב לשיחת בוקר עם הקפה הראשון שלי והוא עדיין מצפה שאשתנה, למרות שאני מסבירה לו שהקפה שלי של הבוקר הוא קודש ואין סיכוי לשינוי בעניין.

האמת היא שכולם מסביבי לחוצים ועסוקים בהכנות לפסח, בניקיונות הבית, בקניות, בשאלה את מי מארחים, או איפה מתארחים ומה מבשליםאני דווקא מוצאת את עצמי לקראת פסח חושבת על האביב, שאני מצפה לבואו. אני אוהבת את האביב. הוא עושה לי בנפש רצון להתחדשות ואני מצפה לשינויים טובים. על אף שאני אוהבת את הרעיון שפסח הוא זמן נהדר לניקיונות בבית, למיון לאוורור. אבל גם לניקוי פנימי בנפש, זמן טוב להתחדשות, להעיף את המיותר מחיינו וביתנו וגם קצת להשתנות.

שינוי הוא טבע האדם. לפעמים, הוא בחירה מודעת ויש דברים שקל לשנות ואחרים שיותר קשה, אבל החיים דינמיים ומביאים אתם הפתעות וסערות וצריך לדעת להתאים את עצמנו לזמן ולמקום. לפעמים, זה בסדר להחליט להישאר כמו שאנחנו ולבקש להתחשב בהרגלים הישנים ובמי שאנחנו.

לפעמים, השינויים מתרחשים אצלנו באופן טבעי. אנחנו היום לא מי שהיינו לפני שנים. השינוי נובע כחלק מרצף החיים, הגיל. הזמנים. ההתפתחות שלנו ושל העולם, עונות השנה, הגדילה והצמיחה, כמו הנוף שנצבע בחורף בירוק ובקיץבצהוב

לפעמים, השינויים מתרחשים אצלנו באופן טבעי. אנחנו היום לא מי שהיינו לפני שנים. השינוי נובע כחלק מרצף החיים, הגיל. הזמנים. ההתפתחות שלנו ושל העולם, עונות השנה, הגדילה והצמיחה, כמו הנוף שנצבע בחורף בירוק ובקיץבצהוב. לפעמים, השינוי נובע גם כתוצאה מאתגרים, או מהצלחות וניצחונות.

לפני שהכול יצהיב

הגשם שירד בשבועות האחרונים, אומנם קצת מבאס אותי, כי מתחשק לי כבר ימים של שמש זורחת, אבל לפחות אני שמחה שהוא משמר את הטבע ירוק לעוד זמן קצר. הימים של השמש, שיבואו אחריו, יהיו ימים יפים, עם צבעים בוהקים של כחול וירוק ופריחה צבעונית, לפני שהכול יצהיב

אני מתבוננת באנשים מסביבי ובהרגלי חייהם. רואה אנשים שמתעקשים שלא להשתנות והם מצדיקים את עצמם, שככה הםכמוני, לפעמים. אני אומרת לעצמי, תנשמי רגע, תבדקי את עצמך, יכול להיות שדרוש שינוי.

המבט הזה על אחרים הוא בדיוק המראה שאני שמה לעצמי ומבינה את המשפט הידוע על הגמל שלא רואה את הדבשת של עצמו. אנחנו לא תמיד שמים לב או מודעים לדברים בתוכנו שדורשים שינוי והמבט על מישהו אחר, או איזו הערה שמישהו זורק לנו, גורמים לנו לפקוח את העיניים ולשים לב. אני תמיד אומרת לעצמי שאף פעם לא מאוחר להשתנות.

אז רגע לפני פסח, בבוקר, עם כוס קפה ראשונה, שמסדרת לי את הראש, ניסיתי לעשות לעצמי רשימה קטנה של דברים שהייתי רוצה להשתנות בהם. דברים שיקדמו אותי, שייקלו עליי ואולי גם ישדרגו את מי שאני. גיליתי שיש לא מעט דברים שאני עוד רוצה לשנות בעצמי. החיים הם עבודה איןסופית. בנוסף לעבודה בחוץ, ולעבדות לקראת פסח, חייבים לעבוד גם על הפְּנים, על עצמנו.

תסלחו לי שלא אמנה פה בפניכם את מגרעותיי ואת מה שדורש שינוי, אבל אגלה לכם סוד קטן: את הקפה הראשון של הבוקר, אני אמשיך לשתות בשקט, בלי לדבר עם אף אחד, כי ככה אני הכי אוהבת. בעניין ההכנות לפסח, כנראה שאין לי ברירה. גם אני, כמו כולם, אצטרך יחד עם המחשבות על שינויים וניקיון פנימי להיכנס למרץ. לנקות ולאוורר את הבית לקראת החג, להוציא את כל החמץ והמיותר ולהתחיל לחשוב מה אני מבשלת לאהובי לבי לכבוד חג פסח שמח ומשפחתי.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?