“הקהילה שלי היא הדיור המוגן שלי”

תכנית אסטרטגית ארוכתטווח בתחום הוותיקים בגולן מתגבשת בימים אלו, על בסיס סקרים ושיחות שנעשו עם הוותיקים עצמם. התכנית תבטיח כי כל אחד מתושבי הגולן שירצה להמשיך ולהתגורר כאן גם בזקנות ויוכל לעשותכן בצורה בטוחה וקלה


הגולן חוגג 55 שנות התיישבות ומקימיו הולכים ומתבגרים. בתוך כך, נוצרים צרכים ורצונות חדשים, להם מקדישה המועצה קשב רב. בכדי לבנות תכנית אסטרטגית ארוכתשנים ואפקטיבית, שתיתן מענה לצרכים אלו, הוקם צוות היגוי, בראשות סגן ראש המועצה, גל גפני, נציגים מאגפי המועצה השונים, נציגי היישובים וכמובן, נציגי הוותיקים, במטרה לגבש תכנית אסטרטגית ארוכתטווח בתחום הוותיקים בגולן.

הצעד הראשון שיזם צוות ההיגוי היה הפצתו של סקר בקרב ותיקי הגולן, בשיתוף אקדמי ומקצועי עם דר עדי ויטמן ודר נועם כהן, חוקרים ממכון שמיר למחקר“. מטרת הסקר הייתה להבין לעומק את הצרכים והרצונות של ותיקי הגולן ולאסוף מידע שיאפשר לבנות מודל שירותים להזדקנות מיטבית באזור.

ההיענות לסקר הייתה מרשימה וכללה למעלה מ-600 משיבים מכל יישובי הגולן, כאשר רובם המכריע הם בני 65 ומעלה. הסקר הקיף היבטים שונים ובהם: תשתיות, פעילויות תרבות ופנאי, בריאות, תחבורה וקהילה. בנוסף לסקר המקיף, התקיימו חמישה מפגשי שיתוף ציבור בנושא, בהם השתתפו ותיקים, בעלי תפקידים וחברים בוועדות ותיקים ביישובים השונים. שילוב המידע שהתקבל בסקר, יחד עם האמירות שעלו במפגשים, סייעו לנו רבות לאפיין את הצרכים ובהתאם לכך, את עיצוב המענים המותאמים לקהילת הוותיקים בגולן.  בהמשך, ייערך סבב פגישות עם היישובים להצגת המתווים האפשריים, על מנת להבטיח כי התהליך יתבצע בשיתוף ההנהגה הקהילתית.

מהסקר ומהמפגשים, עולה כי כיום רוב הוותיקים מדווחים על עצמם כעצמאיים לגמרי, ניידים ובשיא כוחם, רובם ככולם מעוניינים להישאר גם בתקופת הזקנה ביישוב מגוריהם בגולן. המסר שחזר ועלה מכל הכיוונים הואהקהילה שלי היא הדיור המוגן שלי“. מסר זה מותאם למגמה העולמית שבה אנשים מבקשים להישאר בתוך הקהילה גם בגיל השלישי והוא מתכתב עם השורה התחתונה של התהליך האסטרטגי הקודם שעסק בנושא הדיור בגיל השלישי בגולן.

הנושא הקהילתי זכה אף הוא להתייחסות רבה, כאשר עלו בקשות והצעות מגוונות לפעילות שוטפת לוותיקים, ברמת היישוב, או האשכול. ותיקים רבים העלו את הצורך בהנגשה נוספת של המרחב הציבורי. ברמה הפרטית, עלתה בקשה לכתובת מסודרת ובטוחה שתציע לאוכלוסיית הוותיקים שירותי תיקונים, אחזקה ועוד. נידונה האפשרות לכלול גם שירותים נוספים כמו ניקיון, כביסה, בישול, קניות וכדומה.

נושאים נוספים שעלו ודורשים פתרון קשורים בתחום הבריאות ובמיוחד בקשות להרחיב ולשפר שירותים רפואיים של הקופות לקהל הוותיקים וכן לבחון אפשרות לתחבורה ציבורית זמינה למרכזים רפואיים באזור.

המסקנה החשובה ביותר שעלתה מהסקר ומהמפגשים היא הצורך המידי להעמיד בכל יישוב אחראי/ת ותיקים. אלו יהוו הכתובת הראשית לכל בקשה, שאלה, או בעיה. בימים אלו, המועצה בונה מתווה כלכלי להעסקת רכזי תחום הוותיקים, תוך איגום משאבים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים ואנו נמשיך ונעדכן.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?