הצלחה לכנסי החורף של מו”פ צפון

מעל אלף איש השתתפו בסדרת כנסי החורף המקצועיים בחקלאות של מו”פ צפון, במכון המחקר המיגל ושה”מ במשרד החקלאות

מעל אלף מגדלים, חוקרים, מדריכים ונציגי ארגונים חקלאיים, השתתפו בסדרת כנסי החורף המקצועיים בחקלאות של מו”פ צפון, במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל, שה”מ במשרד החקלאות, בשיתוף מועצת הצמחים וקק”ל. סדרת הכנסים נחתמה עם כנס ענף המנגו השנתי, שהתקיים ב”בית גבריאל”, בעמק הירדן.

יו”ר שולחן מגדלי המנגו במועצת הצמחים, אלקנה בן ישר, מרמת מגשימים, אמר בפתח כנס ענף המנגו כי השפעת המלחמה על עונת המנגו, שהסתיימה ברובה כבר בספטמבר, הייתה מועטה. יחד עם זאת, רצועת עזה, לפני אירועי השבעה באוקטובר, בעונת 2023, קלטה בשווקיה כ-8,500 טון מנגו המיוצר בארץ. היעדר שוק זה בעתיד, בשילוב הגידול הצפוי ביבול המנגו, יהוו אתגר משמעותי לשיווק מלוא הפרי בעונות הקרובות. 

בן  ישר: “הבשורה הטובה היא ששולחן מגדלי המנגו החל להיערך להגדלת היקפי הייצוא כבר לפני מספר שנים, הן על ידי איתור ופתיחת שווקים פוטנציאליים חדשים בעולם, כגון קנדה, דרום קוריאה ואיחוד האמירויות והן על ידי הגדלת היקף הסחר עם רוסיה ומדינות נוספות באירופה, המהוות כיום את היעד המרכזי לייצוא המנגו. יעדי הענף הנוספים לשנים הקרובות יהיו העלאת היבול ואיכותו במטעים, הארכת עונת השיווק והתמודדות מערכתית בתחום הגנת הצומח יחד עם ענפי פירות נוספים”.

מנהלת מו”פ צפון, חיה רק יהלום: “ברצוני להודות למשתתפים שפקדו את כנסי החורף המקצועיים בחקלאות ולהודות לשותפינו בשה”מ, מועצת הצמחים וקק”ל ולדוברים והמציגים שהעשירו את הכנסים בידע מקצועי ואקטואלי שסייע רבות למגדלים. לנוכח נזקי המלחמה על החקלאות, מצאנו שחשוב, כעת יותר מתמיד, להמשיך את העברת הידע המקצועי למגדלים בתחומי המחקר, השיווק, הפיצויים ועוד וכן להפגיש בינם לבין החוקרים, המדריכים ומנהלי החברות, לשמירת שיתוף הפעולה הייחודי בין כלל השחקנים”.

דוגמה לשאר המו”פים

מנהל שרות ההדרכה והמקצוע (שה”מ) במשרד החקלאות, חגי שניר, בירך על השותפות עם מו”פ צפון והוסיף שחיבור זה בין חוקרים ומדריכים צריך להוות דוגמה לשאר המו”פים בפריפריה.

ד”ר נבות גלפז, חוקר במו”פ צפון-מיגל, סקר ממצאי פרויקט להשבחת כנות חדשות ופרויקט לפיתוח סמנים גנטיים; ד”ר תמר אזולאי-שמר, ממנהל המחקר החקלאי – נווה יער, הציגה מחקר בו נבחנה אסטרטגיה ייחודית וחדשנית לטיפול בעקת צינה; מנהל ענף הפירות במועצת הצמחים, משה ברוקנטל, סקר את פעילות מועצת הצמחים בתחום הגנת הצומח; סמנכ”ל חקלאות בקנ”ט, יוסי אברהמי-שחר, סקר את השפעת שינויי האקלים על הביטוחים בענף המנגו; ממ”ר מנגו בשה”מ, שי צעידי, הציג המלצות מקצועיות למגדלי המנגו; וופא דיאבאת-שחברי, מדריכת כלכלה בשה”מ, הציגה ניתוח אודות הכדאיות הכלכלית בהקמת מטע מנגו חדש והחלפת זנים ורון אנטונובסקי, יועץ שיווק למועצת הצמחים, מחברת “נתיב יועצים”, סקר את שוק המנגו העולמי, לרבות שווקים פוטנציאליים חדשים לייצוא.

סדרת כנסי החורף המקצועיים בחקלאות נערכה השנה ב”בית גבריאל”, שבעמק הירדן, עקב הלחימה בצפון. סדרת הכנסים, בארגון שלומי כפיר מנהל פרויקטים במו”פ צפון, עסקה בטכנולוגיות להשקיה מדייקת, נשירים, הדרים, אבוקדו ומנגו.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?