מכללה חדשה ‘טק-סקול’ נפתחה במג’דל שמס

בקניון “פריד”, הנמצא באזור התעשייה של הכפר מג’דל שמס, החלה לפעול לאחרונה מכללת הייטק  חדשה – “טק-סקול”. שפת הלימוד במכללה היא עברית בלבד ומגיעים אליה מרצים מובילים מכל קצוות הארץ. המכללה מהווה פתרון מצוין ליהודים ודרוזים כאחד ללמוד את מקצועות העתיד, ממש כאן בגולן


בעידן המודרני בו אנו חיים, המגורים בפריפריה אינם בהכרח חיסרון מבחינה תעסוקתית, אם יודעים לעבוד דרך רשת האינטרנט. במקצועות מסוימים, אפשר למעשה לעבוד מכל מקום בעולם. כל מה שדרוש הוא מחשב וחיבור לאינטרנט.

האפשרות קיימת, אך כדי לנצל אותה, צריך ידע בתחומים שונים בהם עבודה דרך האינטרנט אשר נחשבת  כדאית ומבטיחה. עד לאחרונה, לא היה בגולן מי שיציע לימודי היי-טק וזה בדיוק מה שמציעים כעת רמי וסוזי אליאסין ממקימי המכללה.

רמי אליאסין נולד וגדל בחולון, התגייס לצבא ושירת כלוחם ביחידה קרבית. לאחר שחרורו מצה”ל, החל את לימודיו בתחום הניהול והכספים. מהר מאוד השתלב בתפקידי מפתח בחברות מובילות והאחרונה שבהם היא חברה גדולה בחיפה העוסקת בסחר בין-לאומי.

סוזי אשתו היא מנהלת רשתות בכירה שסיימה בהצטיינות את לימודיה במכללה יוקרתית בתל אביב והשתלבה במספר חברות הייטק בארץ. לאחר מכן, התמקמה כיועצת פדגוגית במכללה אקדמית בחיפה. היום משמשת סוזי כרכזת המכללה.

 

על הרעיון לנטוש הכול ולבוא להקים מכללה בגולן, מספר רמי: “מכיוון שאשתי מצפון הגולן, היינו מגיעים לביקורים משפחתיים. תוך כדי הביקורים האלה, שמנו לב שאין בגולן שום מוסד לימודי שמאחד תחתיו את כל מקצועות ההייטק למיניהם.

“סוזי ואני החלטנו שיש כאן קרקע פורייה ליוזמה חדשה, שיכולה לקדם ולסייע לתושבים רבים בגולן ובגליל העליון.

“בעולם של היום ניתן לעבוד בכל מקום מכל מקום. המילה ‘פריפריה’ לא רלוונטית בתחום הזה. לדוגמה, הגיע אלינו בחור צעיר בשם גל, שמתפרנס בתחום החקלאות, אך כל חלומו היה ללמוד פיתוח אפליקציות ובכך לבנות את הרעיון המקורי שלו לאפליקציה ייחודית.

“דוגמה נוספת, למשל, היא בחורה ששמה רנא, שמאוד אוהבת גרפיקה ועיצוב ותמיד רצתה להיכנס לתחום, אך בשל מגוריה המרוחקים והנסיעות הארוכות נמנעה עד כה. ולכן אנחנו כאן”.

 

צוות המרצים ואנשי המקצוע במכללה מגיעים מכל קצוות הארץ, ורובם מלמדים במכללות המובילות ביותר.

כך שבמכללה רמת הלימודים גבוהה ואין צורך לכתת רגליים למרכז.

 

 

 

 

למכללה החדשה שהקימו רמי וסוזי אליאסין קוראים “TechSchool” והיא ממוקמת באזור התעשייה של מג’דל שמס. שפת הלימוד במכללה היא עברית בלבד והיא פונה לכל התושבים בגולן ובגליל, יהודים ודרוזים כאחד.

 

רמי: “ישנם מספר סיבות מדוע המכללה התמקמה דווקא באזור התעשייה של מג’דל שמס. מבחינה גיאוגרפית, מיקום המכללה הוא בדיוק 30 דקות מקריית שמונה ו-30 דקות מקצרין, כך שכל הקיבוצים והמושבים בשני הכיוונים נמצאים במרחק נסיעה קצר מאוד מהמכללה.

“בגולן ריכוז האוכלוסייה הגדול ביותר הוא בכפרים הדרוזים באזור. מג’דל שמס נהפכה לעיר של ממש, תוססת וצעירה ברוחה. ההתחדשות של מג’דל שמס בפאבים, מסעדות מסוגננות ומלונות תיירותיים משרה אווירה נעימה ומושכת”.

 

מקום מושבה הפיזי  של המכללה הוא בקניון “פריד” החדש. מדובר בקניון גדול עם נגישות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים וחנייה בשפע לכל הסטודנטים ואיך אפשר לשכוח את הנוף כמובן.

 

רמי: “ישנה התעניינות גדולה וקיבלנו פניות מתושבים בגולן, שחיפשו דרך להתמקצע בתחומים שקשורים לעבודה דרך האינטרנט ועד היום לא הייתה להם אפשרות לעשות זאת. מדובר בדרך כלל באנשים עובדים, שלא יכולים אחרי יום עבודה להתחיל לנסוע למרחקים כדי ללמוד. אז אנחנו מביאים להם את הפתרון קרוב לבית”.

מנכ”ל המכללה, רמי אליאסין: “היום זה לא באמת משנה היכן אתה גר או היכן העסק נמצא, בעיקר בתחום הטכנולוגי. בימינו, הייטק ניתן ליצור בכל מקום. כל מה שצריך הוא מחשב, חיבור רשת והכשרה מקצועית”

סוזי: “כבר כעת נפתחו שלושה קורסים. האחד הוא פיתוח אפליקציות, השני – עיצוב גרפי והשלישי – קורס לסחר באי-ביי. בהמשך, ייפתחו קורסים בפיתוח והקמה של אתרי אינטרנט, קורס ניהול רשתות וקורס לקידום אתרי אינטרנט ודפי פייסבוק ועוד.

“במכללה שמנו דגש על מתן כלים מעשיים ואמתיים, בייחוד לתלמידים שרוצים לעסוק בתחום כעצמאים ופרילנסרים. הופתענו לגלות שיש בגולן לא מעט אנשים, שיש להם רעיונות ויוזמות מדהימים, אבל אין להם את הידע כיצד לעשות זאת. ההכשרה שהם יקבלו אצלנו תאפשר להם להגשים את הרעיון הזה”.

 

קורס אי-ביי היא דוגמה מצוינת לאנשים שרוצים להגדיל את ההכנסה החודשית שלהם. איביי היא פלטפורמה מעולה, בייחוד לאמנים ובעלי מלאכת יד למכור את מרכולתם בשוק האלקטרוני, כי לא צריך לצאת מהבית ואפשר למכור לכל העולם. כדי להקים חנות באי-ביי, צריך את הידע המתאים. אם אתה לא מוכשר מספיק, טעות קטנה והחנות שהקמת תיחסם על ידי הרשת ולפתוח מחדש זה סיפור מסובך. לכן, חשוב כל כך לדעת מראש למה נכנסים וכיצד יש להתנהל באתרים מסוג זה.

“אצלנו התלמידים התחילו למכור כבר במפגש הרביעי”, אמרה בסיפוק סוזי.

 

בעלי עסקים, בייחוד בתחום התיירות, שמעוניינים לקדם את העסק שלהם באמצעות פרסום ברשת האינטרנט, במיוחד דרך רשת הפייסבוק, יוכלו ללמוד במכללה החדשה קורס ייעודי בתחום הזה.

רמי: “לכאורה, זה מאוד קל לפתוח דף בפייסבוק, אבל כדי להפוך אותו לאפקטיבי, צריך את הידע המתאים. יש לא מעט בעלי עסקים שמעוניינים לפעול באפיק הזה. לכן נפתח עבורם קורס”.

הקמת המכללה נועדה לתת מענה לצורך קיים, אך רמי וסוזי אליאסין רואים במכללה גם מנוף לפיתוח עתידי של האזור.

“הניסיון מוכיח, שהקמתם של מכללות הייטק מסוג זה הביא לפיתוח עסקי נרחב בסביבתם”, מבהיר רמי.

 

 

 

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?