שינה מתוקה?

לשינה תקינה יש תפקיד חשוב ביותר בגוף האדם. מה גורם לנדודי שינה (אינסומניה) ואיך הרפואה הסינית יכולה לעזור?


שינה הנה מצב טבעי של מנוחה המתאפיינת בניתוק הקשר של האדם הישן מהסביבה. כמות שעות השינה ואיכות השינה שונים מאדם לאדם. שנתיתר או נדודי שינה, של לילה או שניים, עדיין לא מעידים על בעיה, אבל אם התופעות נמשכות זמן ארוך יותר יש לטפל בה.

נדודי שינה אינם מחלה, אלא תסמין שיש לו סיבות רבות. עם זאת, חוסר שינה יכול להוביל למחלות רבות וזאת משום שבזמן השינה מתרחשים תהליכים פיזיולוגיים רבים, ביניהם חילוף חומרים ותהליכי פירוק שומן, חידוש רקמות, ניקוי הכבד, ניקוי רדיקלים חופשייםחומרים אשר פוגעים במערכת החיסון ובתאי הגוףבניית שרירים, וויסות רמות הסוכר, בניית תאי המוח ותפקוד הורמונלי תקין.

קיימים גורמים שונים היכולים לגרום לנדודי שינה: עודף פעילות של בלוטת תריס, סוכרתיתר לחץ דם, בעיות נשימהאסטמה, אמפיזמה, כאבי מפרקים שונים, רפלוקסצרבת, בחילות, כאבי גרון, מחשבותיתר ודאגות מרובות, מצוקות נפשיות, דיכאון, חרדה ומתח נפשי.

אני נשאלת רבות כמה שעות שינה מומלץ לישון בלילה? לתינוקות, יש צורך לפחות בארבע עשרה שעות שינה ביממה. ילדים ומתבגרים זקוקים לשמונה עד שתיים עשרה שעות שינה ומבוגר זקוק לשמונה שעות שינה. ספורטאים זקוקים ליותר, קשישים נוטים לישון פחות וגם שלבי השינה שלהם משתנים וזה תקין.

הטיפול המקובל בהפרעות שינה הוא לרוב תרופות היפנוטיות, סמי שינה והרגעה ונוגדי חרדה. תרופות אלה מפסיקות ברוב המקרים להיות יעילות מסיבות של התרגלות הגוף אליהן ובנוסף, הן ממכרות וקשה להפסיקן, לאחר שימוש רב. תרופות מסוג זה מסוכנות לקשישים ולאנשים הסובלים ממחלות נשימה ולב.

מזונות מרגיעים

לרפואה הסינית, יש מענה בטיפול להפרעות שינה, תלוי בגורם ובמידת חומרתה של התופעה. הגורמים העיקריים לאינסומניה לפי הרפואה הסינית הנם חוסר שקט, עומס רגשי ומתחים גדולים במהלך היום, שמתבטאים ישירות בלילה. אנרגיה מסוג זה, במהלך היום, מחלישה את הטחול והכבד ולטווח ארוך, גם את הריאות, הלב והכליות.

במקרה זה, הדרך הטובה ביותר לשיפור נדודי השינה היא צריכה של מזונות מרגיעים ומחזקים. שיבולת שועל, לדוגמה, מרגיעה את הלב ומחזקת את הטחול והכבד. פעילות גופנית מרגיעה, בתחילתו או סופו של יום, טאי צי והליכה יחזקו מאוד את מערכת העיכול. חליטות תה לאורך ובמהלך היום, פסיפלורה, שיבולת שועל, תה ירוק, מליסה, לואיזה ולבנדר הם דוגמאות טובות לצמחי מרפא מרגיעים. דיקור סיני לשיפור והזנת האיברים ולהרגעה, צמחי מרפא יעילים ביותר לתופעה זו.

עומס רגשי, כעסים ומתחים לאורך זמן יחסמו את אנרגיית הכבד, שתפסיק להזין את הלב בדם. חולשה או חסימה של הכבד תוביל לשינה לא שקטה, חלומות רעים והתעוררויות רבות במהלך השינה. חוסר הזנה של הלב יוביל לקושי רב להירדם ולפעימות לב חזקות במנוחה. במקרה זה, ניתן לטפל בנדודי השינה על ידי צמחי מרפא להנעה והזנה של הכבד וחיזוק הלב ובתוספת לכך נשתמש בדיקור סיני, על מנת לאזן את המערכת ולמנוע את התופעה בעתיד.

לפי הרפואה הסינית, עבודה מרובה, חוסר שינה, תזונה לא מאוזנת וחסרה בוויטמינים ומינרלים וחוסר בנוזלים יחלישו את הכליות. כליות חלשות יגרמו להפרעות שינה חמורות, אישקט, יובש בפה בשעות הערב ובלילה ולחוסר איזון הורמונלי. מכיוון שהכליות נחשבות לאיבר מרכזי וחשוב ביותר לתפקוד המערכת כולה, היחלשות של הכליות היא הקשה ביותר לטיפול. למרות זאת, ברוב המקרים ניתן לשפר את התופעה בעזרת פורמולה של צמחי מרפא, שמחזקת את הכליות ובעזרת דיקור סיני.

חשוב לציין שהרפואה הסינית עושה אבחנה מבדלת בין גורמים אלה לגורמים אחרים ומטפלת בתופעת האינסומניה בהצלחה מרובהמניסיוני האישי, גם לקשישים אשר מצבם קשה במיוחד וכרוני, ניתן לשפר את איכות השינה, לאחר מספר טיפולים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?