המחלה שלא נגמרת

כולנו מכירים את הסיבוב: דלקת אוזניים, עובר לגרון, שיעול, סמפונות, ריאות, תרופות, שקט של שבועיים ואז שוב – אוזניים… על כל יום בגן, הילד שלושה ימים בבית

אם אתם הורים לילדים קטנים, אתם בטח מכירים את המחלה שלא נגמרת. המחלה שלא נגמרת יכולה להתחיל בדלקת אוזניים, לעבור לדלקת גרון, שיעול, ריאות ועוד… אחרי שלל תרופות, הילד שלכם מרגיש מצוין למשך שבועיים, אבל אז הוא מפתח ברונכיט והשיעול נהיה כרוני. כשזה עובר, יש שוב שקט לשבוע-שבועיים ואז הוא מתחיל להתלונן שוב על האוזניים… 

יש ילדים שהוריהם מספרים לי שהילד כל הזמן חולה, “תופס כל מה שזז”, הוא עוד לא גומר עם משהו אחד וכבר מתחיל משהו חדש…

ברפואה הקונבנציונלית, מתקשים לאבחן. לעתים יגידו שזה ויראלי ואז תקבלו טיפול כגון משאף, תרופה לשיעול, טיפות אוזניים להרגעת הכאב – תלוי באזור ובאופן בו המחלה מתבטאת. לפעמים, זה כבר חיידק, ואז תקבלו סבב של מוקסיפן וכשזה לא יעזור, תקבלו סבב של אוגמנטין ואז יהיה לכם שקט למשך שבועיים, כי אז הכול יתחיל שוב מחדש… לקליניקה, מגיעים הורים מתוסכלים ועייפים, שמספרים לי כי הילד יותר בבית מאשר בגן ועל כל יום בגן, הוא שלושה ימים בבית. 

ברפואה הסינית

הרפואה הסינית מאבחנת את המחלה שלא נגמרת כ-Lingering Pathogenic Factor: LPF, או בעברית: גורם פתוגני הדוגר בגוף. בעצם, אנו רואים מחולל מחלה שנכנס לגופו של הילד ונשאר שם. מבחינת הרפואה הסינית, הילד לא נדבק במשהו חדש בכל פעם, אלא בכל פעם, יש מופע אחר של אותה מחלה השוכנת בגופו. דמיינו שאורח לא רצוי נכנס לביתכם ובכל פעם, הוא מתחבא בחדר אחר ועושה בו כבשלו. בכל חדר ה”חגיגה” תיראה אחרת, אבל זהו עדיין אותו האורח…

הגורמים ל-LPF

לתופעת הפתוגן הדוגר ישנם מספר גורמים. הגורם הראשון הוא חולשה. הילד חלש מדי מכדי להתגבר על המחלה. חולשה יכולה להיות מלידה. ייתכן שהתזונה של הילד לא מיטיבה אתו וגם מצב רגשי עשוי להחליש את הגוף, כמו כניסה לגן חדש, אח חדש וכדומה. 

גם תרופות הנלקחות לאורך זמן עלולות להחליש. תרופות כגון אנטיביוטיקה וסטרואידים עשויות להביא לשיפור משמעותי ולעתים אף להציל חיים, אבל בראייה הסינית, לכל תרופה יש איכות אנרגטית מסוימת הנשארת בגוף זמן רב לאחר שהתרופה ניתנה, כך שנטילת תרופות באופן תכוף יוצרת מעגל של חולשה-מחלה-תרופה-חולשה וכן הלאה. 

לאילו מחלות גורם LPF?

מחולל מחלה שדוגר, LPF, יכול להסתתר מאחורי שלל מחלות כגון דלקות אוזניים, או נוזלים באוזניים, דלקות גרון, שקדים מוגדלים, או פוליפים, נזלת כרונית, אסטמה, אלרגיות ועוד. בעצם, כמעט כל מחלה כרונית טומנת בחובה LPF. גם אצל מבוגרים אנו עשויים לראות LPF. שלבקת חוגרת זו דוגמה מצוינת לפתוגן ששוהה בגוף זמן רב, לעתים שנים ומתפרץ כאשר הגוף בחולשה, מסיבה כזו, או אחרת. מכאן גם נובעת החשיבות הגדולה של טיפול במצב הזה – יש לנו אפשרות לסלק את הפתוגן מהגוף ולמנוע את הופעתו בגיל מבוגר יותר, דבר המקדם בריאות בטווח הארוךאיך מטפלים?

הטיפול כולל דיקור, תמציות של צמחים וגם על התזונה כדאי לדבר. הדיקור אצל ילדים הוא קצר ונעשה תוך משחק, באווירה נעימה ומכילה. 

כמו בכל טיפול במחלה כרונית, צריך סבלנות והתמדה. בדרך כלל, אני ממליצה על טיפול פעם בשבועיים-שלושה, למשך מספר חודשים. יש חשיבות לטיפול לאורך זמן ולא טיפול אינטנסיבי ודחוס. 

כמובן שצריך לקחת בחשבון את גיל הילד (ככל שגילו צעיר יותר, כך נראה תוצאות מהר יותר) החוזק של הילד, כמות התרופות שקיבל, נטייה משפחתית, משך המחלה וכד’. הדיקור משפיע על ילדים כמו קסם!

הרבה בריאות, קרן

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?