המועצה הארצית החליטה על הקמת שני יישובים חדשים בגולן

בדיון שהתקיים אתמול במועצה הארצית, הוחלט להמליץ לממשלה על הקמת שני יישובים חדשים בגולן – “אורחה” ו”מטר”, במזרח ובצפון הרמה. רשות מקרקעי ישראל תתכנן את היישובים


מאת: אורטל עמר, דוברות מינהל מקרקעי ישראל. צילום: “א.ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בעמ

בשנתיים האחרונות, קיימה המועצה האזורית גולן, יחד עם רשות מקרקעי ישראל, חשיבה אסטרטגית בנוגע לעתידה. כתוצאה מכך, נקבעה אוכלוסיית יעד של כ-60,000 נפש, פי שלושה מהאוכלוסייה כיום. יעד זה תואם להחלטת ממשלה 864, שהתקבלה בדצמבר האחרון, שעוסקת בעידוד הצמיחה הדמוגרפית בגולן. לצורך עמידה ביעד זה, נדרש גידול של היישובים הקיימים ולצד זאת, הקמה של יישובים חדשים.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט, בירך על החלטת המועצה הארצית לאשר את הקמת שני היישובים החדשים: “היישובים החדשים יעניקו לאזור הגולן תנופה משמעותית  ויביאו לאזור משפחות וצעירים. היישובים יוכלו לשמש  גם את בני המקום וגם למשוך  תושבים חדשים בגולן, שיסייעו לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה, יתאימו למגמת הצמיחה ולצורך בפתרונות דיור מגוונים בפריסה ארצית רחבה, יחזקו ויגוונו את הקהילה הקיימת. תכנון הישובים ייקח בחשבון את התנאים הייחודיים של המקום, בהתאם לעקרונות תכנון מודרניים של אקולוגיה, סביבה, נוף, תרבות, נגישות, תשתיות מלאות, מוסדות ציבור, חינוך, דת ובריאות”.

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח: הקמת שני היישובים, אורחה ומטר היא חלק משמעותי מיעד הכפלת האוכלוסייה, שהצבתי עם כניסתי לתפקיד. היישובים החדשים הם בשורה אדירה לגולן והזדמנות יוצאת דופן

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח: “הקמת שני היישובים, אורחה ומטר היא חלק משמעותי מיעד הכפלת האוכלוסייה, שהצבתי עם כניסתי לתפקיד. היישובים החדשים הם בשורה אדירה לגולן והזדמנות יוצאת דופן. היישוב אורחה מתוכנן למזרח הגולן, בין רמת מגשימים לאלוני הבשן והיישוב מטר יקום בצפון הגולן, בין צומת השריון ליישוב שעל. היישובים החדשים ייתָמכו ביישובים הסובבים אותם בשירותים רחבים מהקיים היום”.

נפת הגולן מהווה כ-5% משטחה של מדינה ישראל, אך רק כחצי אחוז מאוכלוסיית המדינה מתגורר בה. אורכו של הגולן מצפון לדרום הוא כ-73 ק”מ, מרחק דומה לזה שבין חדרה לגדרה. לגולן גבול יבשתי באורך של כ-112 ק”מ עם 3 מדינות, מתוכם כ-100 ק”מ בגבולות עם סוריה ולבנון.
המטרות להגדלת האוכלוסייה הן מתן מענה לביקוש הגבוה הקיים למעבר לגולן, שיפור השירותים לתושבי המועצה, השתתפות במאמץ הלאומי למתן פתרונות דיור וצמצום פערים בין המרכז לפריפריה. כל זאת, תוך שמירה על ערכי הטבע והנוף הקיימים בגולן.

מיקומו של היישוב החדש “אורחה” הוא במזרח הגולן, כ-5 ק”מ צפונית למושב רמת מגשימים. מיקומו של היישוב השני, “מטר”, הוא כקילומטר דרומית למושב שעל. בשל הפריסה הרחבה של היישובים במועצה, והמרחקים הגדולים ביניהם, המועצה האזורית הגדירה חמישה אשכולות תפקודיים של יישובים, כאשר בכל אחד מהם יישוב מרכזי שמספק להם שירותים.

מיקום היישובים החדשים הוא באשכולות היישובים המזרחי והצפוני, המיושבים בדלילות רבה של פחות מ-10 נפש לקמ”ר. זאת, על מנת לחזק את רמת השירותים ליישובים באשכולות האלו. לצורך הגדרת המיקום המדויק של היישובים נערכה בחינה של מספר רב של חלופות, בהיבטים שונים, וניתנה חשיבות גבוהה לפגיעה מזערית ככל הניתן בסביבה ובאקולוגיה, בנוף ובחקלאות. כמו כן, נבחרו מיקומים מרוחקים מקצרין, על מנת לא להוות לה תחרות.

היישובים מיועדים להיות יישובים קהילתיים בני כ-2,000 יחידות דיור, כלומר כ-8,000 תושבים בכל יישוב. המועצה מייעדת את היישובים להיות בעלי אוכלוסייה מעורבת של דתיים וחילונים.

התכניות יתוכננו על ידיא.ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בעמ“, עבור רשות מקרקעי ישראל”.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?