הטבע גם שלהן

חיות הבר חולקות את הטבע (איזו ברירה יש להן?) עם האדם, בדרך כלל, המטייל. שעות הביקור בשמורות הטבע מוגדרות. בשאר הזמן, הטבע הוא של החיות


נעמה מנספלד

שמורת הטבע יהודייה מכילה יער רחב ידיים ונחלים עתירי מים, מפלים גדולים וקניונים עמוקים, מסלולים מדרגות קושי שונות החוצים ברכות מים וגלישת צוקים, נוף, מורשת, טבע וארכיאולוגיה. לא פלא, שהשמורה מושכת אליה מטיילים רבים, המחפשים טיול טבע שגם מזיז לנו את הגוף באמת וגם ממלא לנו את הלב ברוגע שרק טבע גולני אמתי יכול להשרות.

השמורה מקיפה שטח עצום של מרחבי גולן, נחלים ובריכות, צמחיה עבותה, אלונים מרשימים ושפע של חיות בר – מהחזיר, הגירית, הנמייה והדלק, ועד לשועלים, תנים, זאבים, סרטנים, דגים וקצרה היריעה מלפרט את עולם הטבע העשיר, שביסס את חייו בתא שטח זה.

כניסה של תושבים מחוץ לשעות פעילות השמורה פוגעת קשות במארג החיים בנחל ויש לה גם משמעות חוקית. על פי חוק שמורות טבע וגנים לאומיים, אין לשהות בשמורת טבע מעבר לשעות הפעילות ואין להכניס של בעלי חיים, לרבות סוסים וכלבים

שמורת היהודייה מטוילת מאוד, עם חוויות טיול ארוכות, או קצרות, סביב הנחלים משושים, זויתן ויהודייה. לכל שמורות הטבע המוכרזות יש שעות פעילות, גם אלו הקולטות קהל בתשלום, כמו למשל שמורת יהודייה, או הבניאס, אבל גם שמורות פתוחות זוכות לשעות הפעילות המוסדרות, כאשר בחורף השמורות יהיו פתוחות עד ארבע ובקיץ עד חמש. הסיבה לכך – חיות הבר ואורחות חייהן.

חולקים את הטבע

אנחנו חולקים את הטבע עם חיות הבר. אנחנו מטיילים, נופשים ונהנים בנחלים, בין השעות שמונה בבוקר ועד ארבע-חמש אחרי הצהריים וחיות הבר משוטטות בשמורה בשאר השעות. שעתיים של אור הבוקר הראשון, עם הטל המנצנץ על העלים ובריכות המים הצלולות ושעתיים בערב, לעת שקיעה, זמן מעולה לחיות הבר לרדת ולשתות לפני הלילה, או לטרוף את מי שבא לשתות. זהו צורך קיומי של בעלי החיים – להירגע, לשתות, לאכול, לנוח, במיוחד עבור החיות פעילות-היום, שרעש המטיילים והתנועה בנחלים גורמת להן להדיר רגליהן מהנחל ברוב שעות היום.

כניסה של תושבים מחוץ לשעות פעילות השמורה פוגעת קשות במארג החיים בנחל ויש לה גם משמעות חוקית. על פי חוק שמורות טבע וגנים לאומיים, אין לשהות בשמורת טבע מעבר לשעות הפעילות ואין להכניס של בעלי חיים, לרבות סוסים וכלבים לשמורה, מאותה סיבה של הפרת איזון אקולוגי. כשעוברים על החוק, נגזרת מכך גם משמעות כספית בצורת קנסות ואף תיקים לבתי משפט.

לא אחת, נתפסו ציידים בנחלי השמורה, לרבות דייגים ואף ציידי ציפורים, מסוג חוחית, אשר נתפסו והובאו לדין לאחר דיווח של תושבי קצרין. ראיתם משהו שאינו כשורה? עזרו לנו לשמור על השמורה וחייגו לדיווחים 04-696-2817, או למוקד רט”ג *3639.

לתושבי הגולן והעיר קצרין מתאפשרת כניסה חינם לשמורות ולגנים הלאומיים ברחבי הגולן. נצלו אותה היטב, תיהנו מהטבע, אך תנו לטבע לנוח גם כן. אין כניסה לשמורות מעבר לשעות הפעילות. נשארים על שבילים מסומנים בלבד ונוהגים על פי כללי שמירת הטבע. לא לשכוח לקרוא את השלטים בכניסות השונות לשמורה, על מנת לשמור על בטיחותנו ועל הטבע בו-זמנית.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?