הקשר בין יהודית רביץ, דוד גרוסמן ואינפקטד מאשרום

מה הקשר בין מתי כספי וששי קשת? איזה תקליט הלחין פוליקר לריקי גל? מי כתב את שירו “קצר פה כ”כ האביב”, וגם את “שירת הסטיקר”, הלהיט ההיסטרי של הדג נחש”? ומאין צצה אינפקטד מאשרום? מבולבלים? הכל יתברר בפרק הבא של “השרשרת”


 

בשבוע שעבר, ה’שרשרת’ הסתיימה עם יהודית רביץ שפותחת את הפרק הרביעי עם השיר “גוף אחד”. הביצוע הופיע לראשונה באלבומו של מתי כספי, “נפש תאומה” שיצא ב-2010. האלבום עצמו לא זכה לפופולאריות גדולה, אך השיר בהחלט השאיר חותם מרשים.

אחד הלחנים הראשונים בתחילת הקריירה של מתי כספי שהוקלטו בשנת 1970, היה “פנקס הקטן” בביצועו של ששי קשת. השיר הופיע במחזמר “עיר הגברים” שכתב דן אלמגור על פי דמון ראניון, וכספי הלחין ועיבד את שירי המחזמר. בעשור שהגיע אח”כ, מחזות הזמר לא היו ממש פופולאריים, אך באמצע שנות ה- 80 חזרו בארץ להפיק אותם. באותה תקופה ניתנה לקשת סוף סוף ההזדמנות להוכיח את יכולתו ולהפגין את כישוריו כזמר וכשחקן. הוא שיחק, בין היתר, בתפקידים הגבריים הראשיים במחזמר “אוויטה”, לצידה של ריקי גל ב- 1990.

3 שנים אחר כך, הוציאה ריקי גל את אלבומה “חפש בי”, שהפיק לואי להב, מתוכו השיר הכי מוכר הוא “היי שקטה”. מי שהלחין את רוב השירים באלבום שלא הצליח כמו קודמיו, הוא יהודה פוליקר. גם לפוליקר בעצמו, לקח כמה שנים עד שמצא את מקומו במוזיקה הישראלית והפריצה הגיעה ב- 1980. צביקה פיק ולהקת ברוש חיפשו נגן חיזוק לסיבוב הופעות. האזנה אחת לניגוניו הספיקה להם כדי לקבל אותו ללהקה ומשם, הקריירה שלו תפסה תאוצה בקצב מסחרר.

היום פוליקר הוא כבר כוכב ענק ואחד מלהיטיו הבולטים בשנים האחרונות, היה “קצר פה כ”כ האביב” שכתב הסופר דוד גרוסמן. פוליקר הוא לא היחיד שזכה לקבל מילים לשיר מגרוסמן – הכבוד נפל גם בחלקם של חברי “הדג נחש” שהלחינו את “שירת הסטיקר”. את השיר שהפך ללהיט היסטרי, כתב גרוסמן על בסיס סטיקרים וסלוגנים ישראליים מוכרים.

להקת “הדג נחש” שיתפה פעולה לאורך שנות פעילותה עם המון אמנים אך מי שנתן להם את ההזדמנות הראשונה והפיק את אלבומם הוא לא אחר מקובי אוז, סולן להקת טיפקס דאז. בסוף שנות התשעים, הקים אוז חברת תקליטים קטנה בשם “לבנטיני” וחיפש כישרונות נוספים שיצטרפו לכנסיית השכל שכבר הייתה חתומה. כך יצא בשנת 2000, אלבומה הראשון של ‘הדג’ והאוצר שגילה אוז הפך בעשור האחרון ללהקה הכי מצליחה בארץ.

בשנת 2007 הפיק אוז את אלבומו של חמי רודנר “מכונת השירים הגדולה” ועיבד את רוב השירים. הרבה לפני כן בסוף שנות התשעים, רודנר הרכיב את להקת ‘איפה הילד’ ולתפקיד המתופף, נבחר אסף מרוז החיפאי. חוץ מ’איפה הילד’, מרוז ניגן גם בלהקות ‘קילר הלוהטת’ ו’אבטיפוס’ שסולנה היה אייל שכטר. מלבד ההצלחה של אבטיפוס, הקריירה המוזיקלית של שכטר לא נמשכה לאורך זמן אך מסתבר שבשנת 2002, הוציא אלבום סולו. אלבום שהתבסס על אלקטרו-רוק, לא זכה כמעט להכרה אבל המעניין הוא שלשניים מהשירים, הצטרף ההרכב האלקטרוני אינפקטד מאשרום שפעיל עד היום. מפתיע שמיהודית רביץ שהוזכרה בתחילה, הגענו לאינפקטד ומה שעוד יותר מסקרן הוא, לאן תמשיך השרשרת בשבוע הבא…

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?