ככה זה כשיש שניים

אחת התופעות המוזיקליות הבולטות השנה במוסיקה הישראלית, הייתה ללא ספק שיתופי פעולה ייחודיים שהפגישו בין סגנונות מוזיקליים רחוקים. קבלו את  עמיר בניון ויהורם גאון, הדג נחש עם דקלון, חווה אלברשטיין ותמיר מוסקט, הדודאים 2013, ועוד


 

ממשיכים לסכם את התופעות הבולטות במוזיקה הישראלית השנה ואחת מהן הייתה ללא ספק שיתופי הפעולה הבלתי צפויים שהפגישו בין קצוות של סגנונות מוזיקליים.

עמיר בניון ויהורם גאון – 17 שנה אחרי אלבום האולפן האחרון שלו, יהורם גאון שחרר לאחרונה אלבום חדש שאת כולו כתב והלחין עמיר בניון. כשנתיים אחרי אמירתו שעוררה הדים רבים, “מזרחית היא זבל שלא ברא השטן”, חתן פרס ישראל מנסה להוכיח איך אמורה להישמע מבחינתו מוזיקה ים-תיכונית. השיר הראשון שיצא מהאלבום החדש, “תן לי כוח” היכה גלים וריגש רבבות, בעקבותיו הופיעו “בסוף היום” והדואט עם עמיר בניון “לא אני ולא אתה”. השירים אמנם, זכו לאהדה זמנית מתחנות הרדיו אבל לא בטוח שלאורך זמן שיתוף הפעולה הזה ייזכר כאחד מהאלבומים החשובים של גאון.

יענקל’ה רוטבליט עם תומר יוסף, איתמר ציגלר וגדי רונן – שני דורות רחוקים במיוחד מבחינת הגיל אך גם בתפיסת העולם המוזיקלית, נפגשו השנה לפרויקט שמוביל ל”חצר האחורית”, אחד האלבומים היותר מסקרנים לאחרונה. את רוטבליט כולכם בוודאי מכירים כאחד הכותבים הכי חשובים שהיו כאן שאת שיריו ביצעו כל הגדולים ביניהם מתי כספי, אריק איינשטיין ויהודית רביץ. הפעם עבור ביצוע שיריו החדשים, בחר רוטבליט במוזיקאים צעירים, בראשם תומר יוסף שעושה שמות על הבמות ברחבי העולם עם ה”בלקן ביטבוקס”. את הכסף למימון האלבום שבדרך גייסו החברים בשיטת ה”הדסטארט” (אותה הזכרנו בשבוע שעבר) והסינגל הראשון שיצא מתוכו “אחד משלנו” עורר ציפיות מאוד גדולות לקראת יציאתו.

אסף אמדורסקי וישראל גוריון – אחד הכישרונות היותר גדולים של הרוק הישראלי, כנראה הבטיח לעצמו שמתישהו יקדיש פרויקט להנצחת היצירה של אביו בני והשנה זה קרה. כמובן שקשה לשחזר את ההרמוניה בין בני אמדורסקי לישראל גוריון, אך צמד “הדודאים”, גרסת 2013 נשמע מצוין לא פחות בזכות העיבודים שהוביל אמדורסקי הבן. האלבום שיצא לפני כחצי שנה כבר הספיק לזכות באלבום זהב ואף לווה סיבוב הופעות מוצלח שבו מבצעים השניים את מיטב הלהיטים הנוסטלגיים.

הדג נחש עם דקלון – מה שהתחיל באלבום הקודם עם ישראל קיסר שליווה בגיטרה את הטקסט האדיר של “שיר נחמה”, המשיך באלבום שיצא השנה ל”הדג נחש” עם דקלון. חבר להקת “צלילי הכרם”, זכה לכבוד מיוחד מחברי הלהקה והתארח בהקלטת השיר “מבסוט”, שפותח את אלבומם השביעי, “זמן להתעורר”. הרדיו מאוד אהב את שיתוף הפעולה הים תיכוני ועם הזמן השיר נבנה כלהיט מסיבות שאולי עוד יירש את “אחלה חמודה” ברחבות הריקודים.

חווה אלברשטיין ותמיר מוסקט – הזמרת הלאומית אפשר לומר ששחררה עד היום מעל ל-50 אלבומים! והכי פעילה מבין האמנים בני דורה, החליטה גם היא לפנות לדור הצעיר. מי שנבחר להוביל את האלבום החדש “ומה אצלך”, הוא תמיר מוסקט, אחד מהמפיקים העסוקים יותר בתעשייה שכבר הספיק לעבוד עם אפרת גוש, אסף אבידן, הבילויים ו”הבלקן ביטבוקס” (שכבר הוזכרו בהקשר אחר). התוצאה מהשילוב בין היכולות העילאיות של אלברשטיין ליצירתיות של מוסקט, הובילו לאלבום מצוין ומרענן מתוכו זכינו ליהנות משירים מצוינים כמו “אהבה” ו”כרגע זה נראה לא טוב”. האמת שגם בגיל 66 עבור אלברשטיין כרגע זה נראה מצוין.

שתהיה שנה מוזיקלית בלתי רגילה לכולנו, המון צלילים נעימים לאוזן, שיתופי פעולה מפתיעים ומרעננים שיגרמו לכם להפסיק להגיד: “היום, כבר אין בארץ מוזיקה טובה.”

מוזמנים להגיב, להאיר או כל דבר אחר למייל: bagolan10@gmail.com

פוסטים דומים:

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?