החיים לצד העבודה

הם עושים את זה כבר 10 שנים, נשואים שעובדים יחד. מבט קרוב על אורית ועומר סבן, מכפר חרוב – הראש, האדרנלין והלב הפועם שמאחורי משרד פרסום “OK”

מאת: חן בן צבי, עין זיוון. צילום: עמיר בוכניק

בימים אלו של מצות מרוחות בשוקולד וחופש מבתי הספר, הגולן המרהיב שלנו מתמלא לא רק בפריחות מרהיבות של נקטרינות, דובדבן ותפוח, אלא גם בלא מעט תיירים שזורמים מכל קצוות הארץ.

אני הגעתי לגולן לפני כ-10 שנים. הגעתי עם בן זוגי היישר מירושלים המדהימה לרמת הגולן המרגיעה והמרהיבה ביופייה. זו ללא ספק הייתה התאהבות ממבט ראשון. לצד הקמת משפחה, זכיתי לחבור למשרד פרסום מקסים ובעל יכולות מופלאות – משרד הפרסום “OK”, הפועל בקיבוץ כפר חרוב שבגולן ומנוהל בידי אורית ועומר סבן. משרד פרסום ותיק שמשווק חברות באינטרנט זה 10 שנים. כמוני.

לאורך השנים בגולן, בקיבוץ עין זיוון, גיליתי כיצד משפחה וחברים אוהבים לבוא לבקר, וכשאני אומרת “לבקר”, אני מתכוונת להתנחל, פשוט כי יש פה כל כך הרבה מה לראות ומה לחוות.

עם זאת, לאחרונה, אני שמה לב לשינוי משמעותי ומבורך בהתנהלות של האורחים הפרטיים שלי ושל כאלו שפוגשים בשבילים.

הרבה פחות שואלים לאן ללכת, מה לראות ומה כדאי לעשות ויותר מספרים לי מה קבעו ולגבי מה הם מתלבטים לעשות קודם, פשוט כי נכנסו ל”אתר תיירות גולן” וגילו עולם של אפשרויות. גילו שיש דבר כזה “תיירות חקלאית”, גילו שניתן למצוא היכן לישון מהיום להיום “גם אם הכול תפוס” (טוב לדעת, כשיש אורחים לא רצויים בדרך), גילו אילו יקבים יקבלו אותם גם בשבת וכדומה.

אז נכון שאני משוחדת כי אני חלק מצוות “OK”, אך עם עובדות אני לא מתווכחת, גם לא על פוליטיקה ועל כן, לכבוד חג האביב, שממש כבר כאן, מצאתי לנכון להכיר לכם משרד פרסום מקומי, שאחראי על מספר סיפורי הצלחה של חברות מקומיות, שפועלות ממש מכאן, מרמת הגולן ואחת מהן היא לא אחרת מאשר תיירות גולן.

מוזמנים להכיר מעט יותר מקרוב את אורית ועומר סבן – הראש, האדרנלין והלב הפועם שמאחורי משרד הפרסום “OK”.

פוקוס

יש לא מעט בעלי חברות שמספרים כי דווקא ברמת הגולן החלום העסקי שלהם לבש צורה. מהו הסיפור האישי/ זוגי שלכם?

עומר: “זה פוגש במקום הכי אישי. אורית ואנוכי שותפים במשרד הפרסום ‘OK’ כ-10 שנים, אך הכול החל לפני כ-18 שנה, כאשר זכיתי להכיר בצבא את אורית סבן, אז קאופמן, בת רמת מגשימים, אחות צעירה לחמישה אחים ענקיים. מאז, עברנו ביחד דרך מדהימה והטייטל השתדרג ל’אורית שותפתי’, כאשר כל אחד תורם מנקודות החוזק הייחודיות לו. בתחילת דרכנו, התיישבנו ביישוב אניעם, וכבר שש שנים שאנחנו חברי קיבוץ כפר חרוב”.

לא חסרים עסקים מקומיים שצריכים את הפוש הנכון. כיצד משרד הפרסום “OK” בוחר את הלקוחות?

עומר: “שאלה מעניינת. אבחר לענות עליה ממקום של קונספט, או יותר נכון ממקום של חזון. לאורך השנים, חיפשנו את ההגדרה המדויקת ביותר עבורנו. הגדרנו מי הם הלקוחות הנכונים לנו, אלו שנוכל להעניק להם את מרב תשומת הלב וכשאני אומר תשומת לב, אני מתכוון לסוג מאוד מסוים של שירות.

עומר: השירות במשרד הפרסום ‘OK’ מאוד מקיף מבחינת שירותים דיגיטליים שירותי עיצוב שוטפים וניתוח אנליטי של השיווק בדיגיטל. שיטת העבודה מזכה את הלקוח בשותף פעיל. אנחנו עוסקים ביחד אתו ועם מקבלי ההחלטות בחברה בכל הרבדים שנוגעים לשיווק ופרסום

 

“השירות במשרד הפרסום ‘OK’ מאוד מקיף מבחינת שירותים דיגיטליים – שיווק באינטרנט, שירותי עיצוב שוטפים וניתוח אנליטי של השיווק בדיגיטל. שיטת העבודה מזכה את החברה (הלקוח) בשותף פעיל. אנחנו עוסקים ביחד אתו ועם מקבלי ההחלטות בחברה בכל הרבדים שנוגעים לשיווק ופרסום. מתכנון האסטרטגיה, ניתוח השוק ויעדי המכירות, דרך ביצוע כולל של פעילות קמפיינים מורכבים בערוצי הדיגיטל השונים – גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכולי, הקמת אתרים מורכבים, עיצובים, קריאייטיב, ניוזלטרינג, סושיאל ועד ניתוחי נתונים אנליטיים. כל זה, מתוך מטרה לשפר את הפעילות באופן שוטף.

“כדי להעניק את כל המעטפת לאורך זמן, זמן הריטיינר הממוצע אצלנו עומד על חמש שנים!, אנחנו צריכים פוקוס ועל כן, עם הזמן והבגרות המקצועית, החלטנו שנכון לנו לעבוד מול 20 חברות בלבד, בכל רגע נתון. חברות מכל הארץ, ובפרט מכאן, מהגולן. הטופ 20 (-: שלנו הן חברות בינוניות וגדולות שמבינות מהו הערך שטמון בעבודה משותפת לאורך זמן, בתקציבי מדיה משמעותיים – התקציב שמשולם לערוצים שמעניקים שטח פרסום – לדוגמה, בפייסבוק. רק כך, אנחנו יודעים להוביל את החברה, או את הארגון, להצלחה משותפת ולשמור על תוצאות לאורך זמן.

“אם נבקש למנות את לקוחותינו בגולן לאורך השנים, נציין את חברת ‘רוקח עשן ולהבה’, חברת ‘גולן סולאר’, מדרשת הגולן, ‘רוח הגולן’, פארק הירדן, ‘עין קשתות’, המועצה האזורית גולן, ‘ג.ש.ר גולן’, אתר ‘שישי בגולן’, תיירות גולן ועוד חברות וארגונים מקסימים. כאלו שאנחנו גאים לקדם!”.

אתר תיירות גולן

ניתן לומר שבפסח הזה אתם חוגגים כשנתיים של עבודה משותפת עם מחלקת התיירות של החברה הכלכלית גולן. קחו אותנו אחורה בזמן אל נקודת ההתחלה

אורית: “לפני כשנתיים, זכינו במכרז ניהול ושיווק תיירות גולן בדיגיטל. עמדו בפנינו שלוש משימות עיקריות: א. שדרוג אתר תיירות גולן, כך שיתאים לאופי של המקום ולמטרות החדשות, מתוך מטרה ליצור קרקע פורייה לטובת עבודה שיווקית. ב. אחזקה וקידום התכנים באתר. ג. שיווק וקידום האתר, מתוך מטרה מאוד ברורה: לחזק את התיירות הנכנסת.

“האתגר היה גדול, היות שאתר תיירות גולן גדוש תוכן, מלא בעסקי תיירות (בתיירנים) ובמקביל, אין לשכוח לרגע שהתחרות על ‘משבצת התיירות’ הישראלית היא מאוד קשה. בנינו אפיון אתר מורכב, כך שלכל עסק תיירותי תהיה היכולת להטמיע פרטים באופן מכובד.

“לצד הובלה של מחלקת תיירות גולן, התקבלה ההחלטה לחלק את האתר לארבע שאלות עיקריות: היכן לטייל? היכן לאכול? היכן לישון? ומה לעשות בשוטף? בגולן!

“לאחר מכן יצקנו עיצוב וחוויית משתמש, בהובלת יפתח עמבר, מעין זיוון, שותף ותיק ומוכשר ב-‘OK’. במקביל, הוספנו לאתר מערכת ייחודית שבונה לתיירים את מסלול הטיול הייחודי להם – הצלחה מדהימה!

“פה יש לציין את ההובלה פורצת הדרך מצד הצוות המדהים של תיירות גולן. העבודה מול פז בן דוד, עודד פורת, עדי פיאדה, דפנה מאיר ומנהלת תיירות גולן, לימור פורטל, יצרה עבורנו כר פורה להצלחה”.

בני ישראל הלכו 40 שנה במדבר עד שהגיעו לארץ המובטחת ולאתר של תיירות גולן זה לקח קצת פחות משנתיים. ספרו על תהליכים משמעותיים בדרך

עומר: “זה לא היה פשוט. במתכונתו הישנה, אתר תיירות גולן כמעט שלא משך גולשים, כך שפשוט אנחנו (תושבי ותיירני הגולן) הפסדנו אין-ספור תיירים מרחבי הארץ, שחיפשו מידע בגוגל. הם אומנם מצאו במנוע החיפוש מידע על טבריה, צפת וחיפה, אך כמעט שלא על הגולן והתיירות המקומית. במקביל, חוויית הגלישה לא סיפקה את הסחורה. אחוזי הנטישה היו גבוהים, כך שמי שכבר כן נכנס לאתר – מיהר לצאת. לאור המצב ההתחלתי, יצאנו לדרך משני מוקדים מקבילים.

ראשית, חוויית המשתמש שופרה משמעותית. נשענו על צבעים נקיים ששואבים השראה מהטוהר של הגולן (כאלו שרק בני המקום מכירים 😉), יצרנו אזורים נוחים לגלישה וחימשנו את המערכת במיטב התוספות. הוספנו אפשרות לבניית טיול משוכללת, מערכת סינון על פי מיקומים, חיבור חכם לרשתות חברתיות, חיבור לאירועים בגולן ועוד. תוך מספר חודשים, לא הצלחנו לעמוד בכמות הפניות שהגיעו מהתיירנים שביקשו להצטרף לאתר. אם תבקשו לדעת מהו המצב הנוכחי, נשתף שכיום אנחנו עומדים על כ-420 עסקים רשומים באתר והיד עוד נטויה.

תיירות גולן – במוקד השני, התמקדנו בקידום האתר, או במילים יותר פשוטות, התמקדנו בשאלה איך לגרום לאתר תיירות גולן ‘לקפוץ’ כאשר גולש מבת ים או גדרה מחפש ‘נופש בגולן’, ‘פעילות לילדים בגולן’, או אפילו ‘מעיינות בצפון’

“במוקד השני, התמקדנו בקידום האתר, או במילים יותר פשוטות, התמקדנו בשאלה איך לגרום לאתר תיירות גולן ‘לקפוץ’ כאשר גולש מבת ים או גדרה מחפש ‘נופש בגולן’, ‘פעילות לילדים בגולן’, או אפילו ‘מעיינות בצפון’.

“כאן כבר הרגשנו שאנחנו נכנסים לגוב האריות. נדרשנו להתמודד מול אתרי תיירות ותיקים שמקדמים את עצמם באינדקס החיפוש, ובדיגיטל בפרט, מעל עשר שנים ועם המון תכנים וגולשים – איך אנחנו נתחרה?!

“אז כן, זה היה מאתגר, אך כיוון שצברנו לאורך השנים ניסיון רב בקידום אורגני בגוגל – SEO – כזה שגורם לאתרים להיות בראש התוצאות – ידענו שביחד עם צוות התיירות המוכשרים, נצלח את המשימה. כיום, ההוכחות מדברות בעד עצמן. בכוחות משותפים, הצלחנו להביא לאתר עשרות אלפי גולשים בכל חודש, מכל מדינת ישראל. בהחלט הצלחה כבירה!”.

צפוני מבין צפוני

הגולן ידוע בתור בועה, סוג של קיבוץ אחד גדול, בו כולם מכירים את כולם. כיצד אתם ממנפים את הסיטואציה לתוך עבודת השיווק הדיגיטלית שפועלת באופן מעט הפוך?

עומר: “ההיכרות המשותפת שלנו בגולן היא עמוקה וארוכת-שנים. אני מניח כי יש לכך שתי סיבות עיקריות: האחת היא כאמור הזמן שאנחנו שוהים וגרים במקום. אורית היא בת המקום, כך שלהתהלך בגולן זה ממש כמו בקיבוץ, גם אם לא מכירים בשם, או אם לא ששים לומר שלום, הפנים עדיין מוכרות. הסיבה השנייה היא המוניטין שצברנו לאורך השנים. התחלנו ממשרד ביתי, משם, עברנו למשרד ביישוב אניעם וכיום, המשרד יושב בכפר חרוב.

“אלו יחד בהחלט ממונפים לטובת הפעילות השוטפת. כפי שאני נוהג לומר בשנים האחרונות – ‘צפוני מבין צפוני’ וקל וחומר ‘גולן מבין גולן’. כעדות לכך, הקמנו את האתר ‘קונים גולן’ ויש לזה כוח רב – מדובר בשפה משותפת, בחיסכון באנרגיה לטובת הסברים והכוונה שיווקית ואת כל השאר יגידו הלקוחות.

“פה יש לציין כי חצי מלקוחותינו – הטופ 20 (-: אינם מהגולן, אלא ממרכז הארץ וצפונה. חברות כמו ‘carhartt ישראל’ (מותג הביגוד האמריקני), רשת הריהוט היוקרתית ‘ארזים’, רשת ‘אופנוסנטר’, אפילו פסטיבל ‘מקודשת’ המפורסם”.

אורית: רוב הצוות שלנו, במשרד הפרסום ‘OK’, הוא מבני המקום. אנחנו מכירים את הנפשות הפועלות ונתקלים בחברים מהמרכז שמבקשים למקסם את האזור שהוא הבית שלנו. זה עוזר לתהליך ולקיום השיח השוטף. זו גאווה עבורנו שתיירות גולן בחרה בבני המקום להוביל הליכים מורכבים ורגישים, יש בזה מעין ‘גאוות יחידה’

אומרים שכל עסק מביא עמו אתגרים וגילויים חדשים. היכן זה פוגש אתכם, כמשרד שיווק דיגיטלי, מול תיירות גולן?

אורית: “רוב הצוות שלנו, במשרד הפרסום ‘OK’, הם מבני המקום. אנחנו מכירים את התחושה של חלק מהתיירנים – חברים/משפחה שלנו, מכירים את הנפשות הפועלות ונתקלים בחברים מהמרכז שמבקשים למקסם את האזור שהוא הבית שלנו. כך שכל זאת ביחד עוזר לתהליך ולקיום השיח השוטף. נוסף על כך, זו גאווה עבורנו שתיירות גולן בחרה בבני המקום להוביל הליכים מורכבים ורגישים, יש בזה מעין ‘גאוות יחידה'”.

תובנות קורונה

לא ניתן לדבר על “יציאה מעבדות לחירות” מבלי לדבר על העובדה שבשנתיים האחרונות, הגולן היה ה”גלות” של לא מעט ישראלים שחיפשו להריח חו”ל. כיצד זה בא ידי ביטוי מבחינת עבודת הקידום?

אורית: “נכון, אין ספק שגם פה המשפט המוכר נותן את אותותיו – הקורונה בהחלט טרפה את הקלפים. למה הכוונה? כמו שאמרת, כשהשמים היו סגורים, רבים מהישראלים חיפשו לנפוש בארץ ופה, תיירות גולן חיכתה בזרועות פתוחות. היכן שלא חיפשו, שם היינו! הגולשים ביקשו לתכנן טיול, למצוא בתי הארחה בגולן, לדעת איפה אוכלים בגולן. סיפקנו להם את כל המידע בצורה נגישה ומזמינה.

“תחשבי לרגע שאם האתר במצבו הנוכחי לא היה קיים, סביר להניח שרבים מהתיירים שסיפקו פרנסה חשובה לבני המקום היו בוחרים במיקומים אחרים לנפוש בהם”.

עוד באותו הקשר של קורונה, היכן הלקוחות פגשו את הערך המוסף הייחודי לכם בתקופה שבה דבר אינו מובן מאליו?

אורית: “‘קורונה’. איזו מילה! אכן כך. אם אנחנו חושבים על השאלה שלך לעומק, הלקוחות שלנו עובדים עם לקוחות משלהם (אנחנו B2B) ולכן, כל התנהגות של לקוחות הקצה/הצרכנים שהושפעה מתקופת הקורונה גם משפיעה באופן ישיר על החברה שעובדת אתנו.

“תקופת הקורונה הייתה שונה עבור כל חברה. חברות איקומרס (חנויות אונליין) שעובדות אתנו הגדילו תקציבים – היות שצרכנים קונים מהבית יותר בסגרים ובבידוד. במקביל, רשתות שמוכרות רק מחנויות פיזיות ניצלו את הזמן כדי להקים אתר מסחרי אונליין וגם שם נתנו כתף.

“אם מסתכלים מעט אחורה, בחתך על החברות שעבדו אתנו בלבד, ועל הפניות שקיבלנו לאורך תקופת הקורונה, ניתן לומר שזו הייתה תקופה קשה, אך מלמדת וברת-הזדמנויות”.

עכשיו כשאתם מנוסים, צברתם קילומטראז’ גדול ואין-ספור תיירים זוכים לגלות דרך האתר את יופיו של רמת הגולן, מה לדעתכם צריך להיות האתגר השיווקי הבא?

עומר: “אני לא יכול לספר את כל התכנונים, או לשתף באסטרטגיה, אך כן יכול לומר שהכיוון גדול – הרבה יותר גדול! בשנתיים הקרובות, אנחנו עומדים לשלש את המספרים על ידי טקטיקות חדשות. יש למה לצפות. תסמכו על החברה הכלכלית של תיירות גולן”.

ידוע שבגולן, מעט כמו בהודו, אנשים מתנהלים בצורה שונה. לא הייתי אומרת אדישה, אך כן יותר רגועה. איפה זה פוגש אתכם ובהקשר לכך, איך אתם רואים את עתיד הגולן מבחינת שיווקית?

עומר: “אני לא יכול להסכים לכך. לפחות לא בחתך העסקי שאותו אני מכיר. עסקים וגם חבריי שמסביבי הם אנשי עבודה, אנשי חקלאות, אנשים לנשים אמיצות, כאלה שזוכים להגיע ל’צימר’ הפרטי שלהם בערב ולנוח מיום עבודה קשוח.

עומר: בתפיסתי, הגולן מעניין מבחינה שיווקית. האוכלוסייה גדלה, מגיעים לפה, או צומחים פה, ‘טאלנטים’ ואנשי הייטק מעולים, אנשי דיגיטל וקוד מצוינים ואמינים ולכן, אני מאחל שחברות רבות שיצמחו וצומחות בגולן יזכו לאנשי שיווק מהגולן

“בתפיסתי, הגולן מעניין מבחינה שיווקית. האוכלוסייה גדלה, מגיעים לפה, או צומחים פה, ‘טאלנטים’ ואנשי הייטק מעולים, אנשי דיגיטל וקוד מצוינים ואמינים ולכן, אני מאחל שחברות רבות שיצמחו וצומחות בגולן יזכו לאנשי שיווק מהגולן – ממש כפי שאנחנו זוכים.

“בכלל, אני אנצל את הפלטפורמה כדי לקרוא לכל איש/ת דיגיטל ושיווק באשר הוא ליצור עמנו קשר, כך שנוכל ללמוד ביחד ולדון בדברים, פעולה שלתפיסתי תחזק את השיווק לטובת חברות וארגונים מקומיים. שיווק מעולה לחברות הגולן יביא יותר עבודה לחברות מקומיות ומבחוץ, קל וחומר יעזור לכלכלה להתרומם ולגייס יותר עובדים.

“ראו למשל את חברת ‘רוקח עשן ולהבה’. אנחנו מובילים עבורם את השיווק בדיגיטל מזה תשע שנים. בזכות הדיגיטל ובזכות אנשי מפתח מעולים מבית רוקח, החברה צמחה לשלושה סניפים שפזורים בכל הארץ, כולל אתר איקומרס מוביל שמייצר מאות הזמנות – ויש עוד למה לצפות”.

בהחלט שיעור מאלף על סדר עדיפויות בחיים, על היכולת להצליח גם כשנמצאים בקצה של הארץ ועל כוחו של ידע מקצועי להשיג מטרות.

לתפיסתי, משרד הפרסום “OK” הוא דוגמה מצוינת לכך שאפשר לשלב בין איכות לנוחות חיים וככל שיותר עסקים יגשימו כאן ברמת הגולן חלומות, כך כולנו נעז לאחל לעצמנו יותר.

חג חירות שמח, עם המון מטיילים בשבילים ועם המון חלומות שמקודמים הכי גבוה שאפשר.

כתבות שיכולות לעניין אותך

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?