החגים כבר כאן

החגים הגיעו מהר כל כך, עוד לא הספקנו להתרגל למסגרת החדשה והם כבר פה. איך למנף את החגים לכניסה הדרגתית למסגרות


החגים בפתח. עוד רגע ונתחיל בשרשרת החגים הנפלאים של תחילת השנה. אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני חושבת שחלק מהכיף של החגים זה שהם מגיעים אחרי שגרה ארוכה וממלאת. אפשר גם ליהנות מהחג עצמו וגם מהחופש מהשגרה, שנותנת כוח לחגים ומהציפייה שוב לשגרה. קצת מרגיש לי כמו חופש חגים ארוך, שהתחיל בסוף יוני. עם הפסקה קצרצרה להיכרות עם המסגרות. והופ, מהתחלה.

לא ברור איך הגענו לזה ומי אחראי למצב שמתחילים בניסיון ללמוד את השגרה, תינוקות וילדים מתוקים מנסים ללמוד את המקום החדש, את הפרצופים החדשים, את סדר היום ובעיקר, את היעדר אימא ואבא. ואז, ממש איך שבמוח נעשה לימוד והתרגלות וקבלה, שוב מגיעים כמה ימי חופש אינטנסיביים, בבית, או בנסיעות ואחר כך, מרגיש כאילו מתחילים הכול מהתחלה, גם לילדים וגם להורים ולמטפלות. בכל הסידור הזה, קצת חסר מבט על טובת הילד.

קודם כול, חשוב להיזכר מה יכול לעזור בתהליך למידה של היכרות עם המעון, או הגן החדשים, גם אם היינו פה לפני כמה שבועות וגם אם אנחנו ממש ממש חדשים. כמו לפני תחילת השנה, נמשיך גם במהלך החגים. קודם כול לדבר ולתווך את זה. להכין בתקשורת לאן הולכים ומה יהיה שם ומתי אימא או אבא הולכים ומתי במהלך היום חוזרים. אפשר במהלך החג, ללכת ברגל ולעבור ליד המעון, או הגן, להגיד שלום למבנה ולחצר ולחפצים. אפשר להפגיש בין כמה ילדים שהולכים להיות עם הילד שלכם בגן. כשפוגשים מטפלת, או גננת, במהלך החג, לא לעבור למדרכה השנייה, להפך. להגיד שלום, שהילד שלכם יראה אותה, שהמוח ילמד.

קודם כול, לדבר ולתווך את זה. להכין בתקשורת לאן הולכים ומה יהיה שם ומתי אימא או אבא הולכים ומתי במהלך היום חוזרים. אפשר במהלך החג, ללכת ברגל ולעבור ליד המעון, או הגן, להגיד שלום למבנה ולחצר ולחפצים

מי שיכול אחרי החגים שוב לעשות הדרגה ולקחת את הילד לאט לאט לגן, זה נהדר. לפי הילד, להרגיש אותו. יש כמובן ילד שצריך יותר את ההדרגה והנוכחות ויש מי שמאוד מהר זורם ואוהב את השינוי ולא מתרגש מהמעבר.

במהלך החגים והחופש, ניתן לנסות ולהקפיד על הזמנים וסדר היום שיש במעון. לתרגל את טקס הפרידה הקצר והקולע, שיהיה מוכר לילד. לנסות לבחור, ביחד עם הילד, מהו חפץ-המעבר שיכול לסייע לו, בזמן שנפרדים מההורה בבוקר. לתת לו להיות אתו הרבה במהלך החופשה.

חשוב לדעת שהמוח זוכר. כל מה שלימדתם קודם, לא הולך לשווא. ישנם זיכרון והטמעה. רק צריך להזכיר. זכרו שנקודת המוצא היא לא מהאפס, אלא כמה מדרגות קדימה.

איך כן נרוויח בחופשת החג ביטחון ויציבות לילד שצריך המון מאלה כדי לצלוח את הכניסה המחודשת למסגרת? נרבה בזמן איכות. חיבוקים ונשיקות. מבט עיניים ומיקוד בזמן האישי, עם כל ילד. ליצור מין מאגר של כוחות. חשוב ויכול לעזור זה העצמה, תפקידים בבית. בחירה ושליטה, שיכולים לעזור לתינוקות סביב גיל 7-9 חודשים, בתקופת חרדת הנטישה. זה לשחק הרבה “קוקו”. על ידי המשחק אנחנו מלמדים אותם שאימא או אבא חוזרים.

כל אלו יכולים לסייע בכניסה מחודשת לגן, או למעון, מיד אחרי החגים. חג שמח!

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?