מגיע לךְ- כל מה שצריך כבר נמצא כאן בגולן

לקראת החגים, הדם מתחיל לרוץ מהר יותר בעורקים הנשיים. בגדים לחג – הקולבים, המדידות, המראות, ריח של חדש ו”תסתובבי רגע” ו”מהמם עלייך”. אין ארנק שיכול לעמוד בפני הפיתוי והתחרה, הפינוק והטייצ, המחטב והפוש-אפ. גבר לא יבין זאת. שש חנויות חדשות בגולן עם כל מה שחלמת ללבוש


קומי לך רעייתי, יפתי וחושי אל ארון הבגדים המפהק משעמום.
אין, אין, אין על ראש השנה לתרץ את חידוש הקולקציה, ממש מכף רגל ועד ראש, כל מה שבאמצע וגם למטה… נכון. כתבה לנשים בלבד, כי גבר לא יבין את הסיפור של המחטבים, שלא לדבר על תחרה, טייצים מקושטים ופוש-אפים.
כל מה שצריך כבר נמצא כאן בגולן, מתאים לאווירה, לסגנון, הן לבתי הכנסת והן למסיבות הראפרים, להבדיל, שלא לדבר על הכיס. את יודעת באיזה צד את ובכמה אפשר למתוח את החשבון המשפחתי.
אז קדימה, יוצאות לדרך, לגדוֹלת האהבות: מדידות, מראות, מפגשים עם חלומות. שישה עסקים חדשים מהתחום הזה נפתחו בגולן, נרחיב אודותיהם ונאחל להם הצלחה כמו לעסקים הוותיקים בתחום.
אף נצטט את משפט הנצח של אלין קולטג’, מ”אנאלה”, בקצרין: “את לא קונה רק בגד, את קונה מצברוח”.
שנתחיל? מהקצוות אל המרכז ונכון – תתחדשי!

“עידית” – אם לשש בנות כבר יודעת מה צריך

“חשוב לי שהחנות תהיה לנשות הגולן, באווירה החזקה המיוחדת לנו”, אומרת עידית צוריאל, שאך זה פתחה במושב יונתן את חנות בגדי הנשים “עידית”, הנושאת את שמה.

לנשות הגולן יש אפיון ייחודי, משהו שלא ידענו עליו?
“כן” היא עונה. “יש כאן אווירה מאוד חזקה של משפחתיות, לכן הנשים מבקשות משהו קצת רומנטי, לא מחויט, לא הדוק, כי אנחנו, הגולניות, יותר משוחררות. לכן הבדים רכים יותר, לבגד תחושת נינוחות, בגדים שימושיים שלובשים-והולכים, שמכילים את הנשיות. לא בגדים שצריך להוסיף להם שכבות, אלא בגד שעושה מספיק טוב את העבודה”.
חנות הבוטיק הקטנה, החמימה והביתית נפתחה במדור מיוחד שהוקצה לה בבית המשפחה, מתוך זיהוי הצורך בבגדים למגזר ובסגנון אחר. אפשר לבחור בה בגדים לימי החול, שבת, חגים ואירועים, לנשים ולנערות. לאור הביקוש הרב, נוספו גם בגדים לילדות ולצדם – תכשיטים ואביזרים. בתוך השקט הטוב של הגולן, נעים להיכנס, להסתייע בייעוץ; לרשותכן חדר מדידה, מראה גדולה, מקום להניח את הדברים. בעלת המקום אף תצא עם הקולקציה למכירות ברחבי הגולן ומשתדלת מאוד להימנע מהצבע השחור הקלאסי ולדבוק באופנה – בגדים פרחוניים, אך גם נקודות וגיאומטריה ולצעירות – קצת יותר רכות.

אלה סימוני, מ”אלה ביוטי”: “זה ביוטי במלוא מובן המילה. יש מתנות יומולדת, בת-מצווה, מתנות לכל אירוע. כל פעם מתחדשים, כל פעם יש בשביל מה לבוא מחדש. זו חנות חוויה. הנישה המיוחדת שלי היא מחירים זולים. יש כאן מוצרים לכל הגילאים. יש בנות שבאות רק בשביל החוויה. אני מרשה להן, שייהנו, זה מקום חם ואוהב”

מותר לדבר על טווח מחירים?
“החוק שלי אומר ששום פריט לא עובר את ה-200 ש”ח. הנשים כאן עובדות, הסכומים צריכים להיות הגיוניים ולא על חשבון איכות. בגדים שנשים ילבשו בשמחה בכל זמן ולא ירגישו כבד על הכיס.
“מאיפה אני מתמצאת בתחום? אני אם לשש בנות, עם בעל בשירות קבע. בארונות שלי יש מדים והמון שמלות, אני חייבת להתמצא. איך מגיעים ומתי? יש לתאם מראש, עקבו אחר הפרסומים ב’שישי בגולן'”.

“מיכלי” בצומת וואסט – החנות הרביעית ברשת הצפונית המצליחה

גם מיכל טאובליב-חן, בעלת המותג “מיכלי”, יודעת להגדיר את הסגנון המיוחד של נשות הגולן והצפון במילה אחת: נוחות. היא ובעלה טיראן, מקיבוץ דפנה, כל כך דייקו באיתור הצורך, עד שהחנות שנפתחה בצומת וואסט היא כבר הסניף הרביעי של העסק המשפחתי, לאחר הצלחת הסניף הראשון בדפנה, השני והשלישי – בקניונים ביקנעם ובעפולה.
את ההצלחה זוקפת מיכל לזכות הבעל טיראן, המנהל בפועל, אשר בוחר את הדגמים, “אני מאחורי הקלעים”, צוחקת. “אנחנו עובדים עם חברות ישראליות ומחו”ל, אך עכשיו תופרים גם דגמים ייחודיים למותג ‘מיכלי’, במתפרות בישראל. הקולקציה משתנה לפי הצרכים שטיראן מרגיש”.

אתם גם מביאים נעליים ובמידות גדולות מאוד, האמנם?
“כן, תוכלי להדגיש: מדובר בחברת ‘קטלינה’, שמייצרת נעלי נשים עד מידה 44. גם מידות הביגוד בטווחים גדולים – 50 פלוס עד 30 מינוס ובכל הסגנונות – צעיר, מבוגר, גם למבוגרת מלאה שאוהבת סגנון צעיר, מנסים להביא לכל צבעי הקשת.
“כל מי שנכנסת, פותחת בשאלה: יש לך משהו נוח בשבילי? והן מתכוונות גם לבגד וגם למחיר וזה לא פשוט. מגיע קרדיט לטיראן שמכתת רגליו למצוא בד נוח, יפה, טוב וזול והמכירות מתפשטות גם לחנויות פרטיות בישראל, מעבר לחנויות הרשת”.

נדבר על מחירים?
“בוואסט, עשינו מעין חנות-שוק: אפשר למצוא בה מוצרים ב-15 ש”ח לתינוקות, בגדים של כמה עשרות שקלים על גלגלי מכירה בחזית החנות, וגם ביגוד ב- 150-200 ש”ח. זה המקסימום ואנחנו מתאימים את עצמנו לשוק המקומי”.

“אירופה פאשן” – עיצוב מרהיב ורעיון גאוני להצגת הדגמים

שיפוצו הרב-שנתי של מרכז “איתן” בקצרין עדיין בעיצומו, אך שטחי המסחר בו כבר נתפסו. ארבע חנויות חדשות לביגוד ואבזור לא המתינו לגזירת הסרט, התמקמו והמסחר בהן מתנהל בערנות. כך הוא בוטיק “אירופה פאשן”, בבעלות לודמילה אלטמן, אשר שמו מייצג את סחורתו: ביגוד, תיקי יד והנעלה חוצ-לארציים – מאיטליה, ארה”ב, תורכיה וצרפת ותכשיטים מיוון.
העין נמשכת מיד אל העיצוב המקורי והמאופק של החנות, שמעלה ניחוחות מאוד לא ים-תיכוניים. על המדפים המסוגננים – נעלי ספורט נפלאות של חברת “וואנס”, נעלי ערב לנשים, תיקים מקוריים ואז מתרחב הלב מאופן תצוגת הביגוד: כל קולב זוכה לתלייה נפרדת, באמצעות שרשרות אשר יורדות מהתקרה. כך, בבואך לבחון דגם, תעשי זאת בלי לשלוף את כל התצוגה אתו.

מהו הקו העיצובי שלך?
אלטמן: “יש כאן הכול – ספורט, אלגנט, בגדי ערב למסיבות, ביגוד לנשים דתיות, גם מידות גדולות וגם ביגוד ספורט-אלגנט לגברים, כולל הנעלה. לקראת החג תגיע קולקציה חדשה”.

והמחירים?
“לא יקר וכרגע, לסוף העונה – יש מבצע של פריטים ב-70 אחוזי הנחה, אפילו נעליים מעור אמתי עולות כאן רק 200 ש”ח. יש גם תיקי עור הדורים ב-300 ש”ח, מעט תכשיטים בעבודת יד מיוון והכול אמתי”.
אלטמן בקצרין מזה 15 שנים, היא עובדת גם במרפאת שיניים ומעצבת ציפורניים, נוסעת לחו”ל לבחון קולקציות ולהביא עד לפתח ביתנו את המילים האחרונות מאירופה.

 ועכשיו ברצינות – הלבשה תחתונה “אצל ליאת בקצרין”

הקדמה אישית של הכותבת: אמי עליה השלום, מראשוני הלומדים ב”שנקר”, נהגה לומר שאם קנית בשוק את מה שאת לובשת מתחת לבגד, אל תבזבזי כסף על אופנת עלית, כי גם היא תיראה כמו בשוק.
לכן נושאות אותי רגליי אל חנות ההלבשה התחתונה רחבת הידיים והמוצנעת היטב של ליאת ראוך, “אצל ליאת בקצרין”, בקומתו השנייה של מרכז “איתן”.
ראוך הגיעה עם המשפחה לפני שנתיים לקצרין. “אנחנו כאן להישאר”, היא מצהירה ואז מסגירה את סוד המקום, שמקצוענות יכולה להיות שם המשפחה שלו: “קצת לפני שנולדתי, לפני כארבעים שנים, פתח אבי עסק להלבשה תחתונה, כיצרן ויבואן. היום זו אחת החברות הגדולות במדינה בתחום. לאחר שנפטר, ממשיכים אמי ואחי את דרכו, אני נולדתי לתוך התחום, עסקתי בו כל חיי ומטיב הקשרים – המחירים אצלי הם מהזולים בארץ. הודות לחברה שמנהל אחי, יש לי גם קשרים עם החברות בתחום, אני זוכה להנחות גדולות ויכולה להעביר אותן לצרכן.
“בחנות מגוון תחומים: הלבשה תחתונה, מהמידות הקטנות ביותר ועד לגדולות ביותר; גם לילדות, אביזרים לכלות, הלבשת שינה, כל מה שחנות להלבשה תחתונה יכולה להציע ובנוסף גם טייצים וחולצות בסיס. בקרוב אביא מותג צרפתי, ייבוא בלעדי של אמי; נציע כאן את המבחר הגדול והזול בארץ. בקרוב אוסיף קו נוסף לצרכים מיוחדים; בישראל שתי חברות שעוסקות בתחום, באישור משרד הבריאות וקופות החולים, אחת מהן בבעלות אמי”.

יש הפתעות לקראת החגים?
“מבצעים מאוד יפים: כל הקולקציה של ‘דלתא’ וכל פיג’מות החורף ב-40 אחוז הנחה, המותג הצרפתי המדהים והאיכותי שמגיע בקרוב – החל מ-99 ש”ח. נפתח מבצע חזיות, כאשר הראשונה ב-20 אחוז הנחה, השנייה ב-30 אחוז והשלישית ב-60 אחוז הנחה. זאת, ממחירים שהם כבר נמוכים”.

מדוע להעדיף אותך על פני רשתות השיווק הגדולות?
“כי הלבשה תחתונה אינה קניית סירים, זה לא שאני רואה סיר ורוצה אותו בבית. בתחום זה, את צריכה ללכת למומחה, שעוזר בהתאמה אישית וזה מה שאנחנו עושים כאן”.
ואת זה אמה של הכותבת הייתה מסכמת: את רואה? בדיוק כמו שאמרתי לך.

מיכל טאובליב-חן, מ”מיכלי”: “אצלנו – נעליים מחברת ‘קטלינה’, שמייצרת נעלי נשים עד מידה 44. גם מידות הביגוד בטווחים גדולים – 50 פלוס עד 30 מינוס ובכל הסגנונות – צעיר, מבוגר, מנסים להביא לכל צבעי הקשת. כל מי שנכנסת, פותחת בשאלה: יש לך משהו נוח בשבילי? והן מתכוונות גם לבגד וגם למחיר וזה לא פשוט”

 “קמליון” – בית קטן בערבה, תודה שהגעתם

“אני לא מבין למה מישהו לא עשה את זה לפניי, זה נכון גם מבחינה כלכלית וגם כי יש כאן ציבור שלם שצריך לתת לו מענה, שמוכן לבוא ולגור בגולן. אנשים עם אידאל, ציבור ישר, שיודע לפרגן, תענוג לעבוד אתם”, אומר עמנואל ויימן, בעליה של חנות “קמליון” המצליחה, מול המזרקה במרכז “איתן” ונהנה לספר כי בחר בחנות מסוימת, מול המזרקה ולקחו לו חודשים לשכנע את בעל הבית להקים בה את העסק, אשר קהל היעד המוצהר שלו הן נשות הציבור הדתי.
“קמליון” היא אחת משבע חנויות הרשת המוכרת, בת 20 השנים, של ויימן, אשר מייצר בגדים ואביזרי אופנה, בסגנון פרחוני כפרי, נוסח “בית קטן בערבה”, להגדרתו.
ויימן: “לא תכננתי להגיע לקצרין, אבל היו כל כך הרבה פניות מאנשים ביישובים וחשתי שקצרין הוא המקום היותר מרכזי כדי לפתוח חנות. עשינו שיפוץ יפה, אכניס לשם רהיטים יפים נוספים והתצוגה תשתנה.
“לבד מהקולקציה של המותג, אני שואל את הלקוחות מה הם צריכים ומנסה לתת מענה. דווקא לסניף הזה, אני עומד להביא מוצרים נוספים שאיני מביא לשאר הסניפים, שקשורים יותר להלבשה תחתונה לציבור הזה ואביזרים שאין בגולן ובצפון. אני רואה בזה שליחות, נושא שקרוב ללבי. אני בעצמי עליתי מאזור ירושלים ליישוב מעלות, במסגרת גרעין תורני. מעבר לזה שיש מכירות טובות מאוד, אני שמח שרבים רק מגיעים ואומרים: ‘תודה שפתחתם, חיכינו הרבה זמן שתבואו'”.

לפי נתונים שפורסמו לאחרונה, לאוכלוסייה בגולן ההכנסה הנמוכה במדינה, איך זה מתבטא אצלך במחירים?
“מכיוון שאני רואה את כל פס הייצור שלי כשליחות, המחירים שלי מלכתחילה הרבה יותר זולים. אצלי אפשר למצוא בגד צנוע במחיר סביר ואנשים קונים. בתחשיב מקדים שערכתי, תכננתי הכנסה מסוימת ואני מוכר כאן הרבה יותר ממה שתכננתי.
“צריך לציין שהופתעתי לראות את מחירי השכירות בקצרין, שכבר אינה זולה, לפחות במתחם הזה! זה יותר יקר מפתח תקוה וממקומות נוספים וזה לא אמור להיות ככה, אבל זו עובדה. כנראה שיש הרבה ביקוש ואין הרבה חנויות. אבל הסתדרתי עם זה”.

מבצעים לחגים?
“תמיד יש מבצעים לפני החגים, וגם מדור נפרד של מוזלים, פריטים שהורדתי את מחירים עד 70 אחוז”.

נדבר על גילאים ומידות?
“כרגע יש לי פתרון מגיל 14-16 כלפי מעלה. אבל אני עובד על מתן פתרון לגילאי שש ומעלה. אין לי מידות גדולות ממש, אני מגיע עד 46-48.
“אני גם מתכוון להביא ביגוד לנערות הדתיות, כי גם להן אין שום דבר באזור שלכם. אייצר מידות קצת יותר קטנות ואשלים את המגוון גם מספקים מתל אביב, על מנת שבאמת אוכל להיות כתובת להלבשה לכל המשפחה”.

רק אל תסגור בבקשה, כל כך חיכינו לחנות כזאת…
“זה תלוי גם בכם”.

לודמילה אלטמן, מ”אירופה פאשן”: “יש כאן הכול – ספורט, אלגנט, בגדי ערב למסיבות, ביגוד לנשים דתיות, גם מידות גדולות וגם ביגוד ספורט-אלגנט לגברים, כולל הנעלה. לקראת החג תגיע קולקציה חדשה. לסוף העונה – יש מבצע של פריטים ב-70 אחוזי הנחה, אפילו נעליים מעור עולות כאן רק 200 ש”ח והכול אמתי”

“אלה ביוטי” – חנות חוויה עם מוצרי יופי, מגיל שלוש ועד 90

הנישה המאוד מיוחדת של “אלה-ביוטי” היא באמת מחירי המוצרים. כבר בכמה שקלים בודדים, תוכלו לצאת מהחנות עם שמחה בלב ופריט מתרונן ביד.
אלה סימוני, שמכירה את קצרין ממש מילדות, מכירה גם את האהבה הנשית להתחדש, אם אפשר כל יום ועדיף שלא יכאב בארנק. לכן היא מציעה בחנות שכולה צבעים וריחות את כל מה שקשור ליופי, לתענוג, לקנות לעצמך אישית ולקנות גם כשי.
סימוני: “זה ביוטי במלוא מובן המילה, גם לגברים וגם לנשים. יש מתנות יומולדת, בת-מצווה, מתנות לכל אירוע – פרפומריה, שעונים, אקססוריז, משקפיים, תיקים, לָקים, כל מה שקשור לטיפוח אישי. יש גם גוזיות לנערות, כל פעם מתחדשים, כל פעם יש בשביל מה לבוא מחדש. זו חנות חוויה: יש טסטרים של איפור, של צלליות, תמיד אפשר לנסות ולדעת בוודאות מה את לוקחת וגם לקבל יחס חם, אישי וכנה למען הלקוח.
“הנישה המיוחדת שלי היא מחירים זולים. ילדות קטנות, כבר מגיל שלוש, יכולות לבוא עם חמישה שקלים ולצאת עם משהו. יש כאן מוצרים לכל הגילאים. יש בנות שבאות רק בשביל החוויה. אני מרשה להן, שייהנו, זה מקום חם ואוהב.
“תוכלי להוסיף כי במבחר יש גם סרטים לראש, פאייטים, תחרוֹת, קשתות וסיכות ליציאות, מוצרים לציפורניים ואפילו לפעוטות מגיל שנה. הכול אמתי, הכול כנה, באריזות יפות, אנחנו מנסים לרצות את הלקוח. יש גם קעקועי גוף, וצבעי גוף לא אלרגניים בהמון צבעים. לא חינה, אני לא בסטה, זו חנות שחוזרים אליה. יש נצנצים, זה מחזיק שבוע וחצי עד שבועיים, לכל גיל, להרפתקנים שבינינו, ליוצאי הדופן שבינינו.
“יש צמידים לרגליים, לידיים, שרשראות במחירים גבוהים ונמוכים, קרם גוף של מוצרי ים המלח, בקרוב ייכנסו מיני שמפו, קרמים, ג’לים, וקס, אולי אביא גם מוביילים ומתנות לבית, לקראת החג.
“לפני החגים, יתווספו לתצוגה אריזות של מוצרי טיפוח, סטים של תכשיטי גולפים וכסף, מוביילים ועוד הרבה דברים טובים שמתאימים לתושבי רמת הגולן, שלא יצטרכו לבזבז על נסיעות לקריית שמונה, חצור, או טבריה. שבעזרת השם, נוכל למצוא הכול כאן, אם זה אצלי ואם זה אצל שאר בעלי העסקים”.

דניאלה שאול

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?